Kabelselskap som lar deg velge kanal selv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabelselskap som lar deg velge kanal selv?

Hei!

Jeg er nysgjerrig på om det i det hele tatt finnes noen i Norge, enten det er en isolert liten innavl-kommune eller et mindre privat kabelselskap, som lar kundene selv få velge nøyaktig hvilke tv-kanaler de vil ha på kabelen?

Eller har absolutt alle distributørene/kabel-tvselskapene i Norge bare pakker å tilby - med en og annen eksotisk enkeltkanal som tilvalg (Al-Jazeera eller Holy Monkeyboy Angel TV)?

Finner ingenting på nettet. Jeg vet ikke om jeg er villig til å flytte bare for å få et kabelselskap som tilbyr meg fritt kanalvalg, men jeg lurer i alle fall på om det finnes noen.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har kabel-tv selskapene distribusjonsplikt for NRK, TV2 og lokalTV. Utover dette kan de i realiteten velge hva de vil distribuere selv. De er forpliktet til å ha et "kanalvalg", men i realiteten er de suverene til å bestemme hva de skal ha i de forskjellige pakkene sine.

Når det gjelder enkeltkanaler, må man jo ha en digital dekoder. Jeg tror nok alle som distribuerer digitale signaler har en digital grunnpakke og så kan man fylle opp med haugevis av nisjekanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte noen rykter om at Homebase skulle åpne opp for friere kanalvalg, hvor fritt får man bare vente og se.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Nå har kabel-tv selskapene distribusjonsplikt for NRK, TV2 og lokalTV. Utover dette kan de i realiteten velge hva de vil distribuere selv. De er forpliktet til å ha et "kanalvalg", men i realiteten er de suverene til å bestemme hva de skal ha i de forskjellige pakkene sine.

Når det gjelder enkeltkanaler, må man jo ha en digital dekoder. Jeg tror nok alle som distribuerer digitale signaler har en digital grunnpakke og så kan man fylle opp med haugevis av nisjekanaler.
    Er vel som medlemmene som velger det. I små, lokale kabel-tv lag - er det oftest på årsmøte slikt vedtas.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •