SD PVR CD - forskjell på kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SD PVR CD - forskjell på kabler

Har en SD PVR fra CD koblet til Samsung 46" 8-serie (ikke kjøpt HD enda da det tydeligvis er mye problemer med den).

Denne er koblet til via den medfølgende scart-kabelen, som antageligvis er av dårlig kvalitet. Har noen erfaringer med bruk av andre og mer skjermede kabler, monster-scart el?

Synes ikke bildet jeg får er noe spesielt bra. Ser på mindre tver (32", 40") at bildet på sd-kanalene via scart er betraktelig bedre. Skyldes dette at 46" blir for stort for å gi gode bilder på sd-kanaler, skyldes dette dårlig scart el annet? Mener jeg har satt de korrekte innstillingene på boksen.

På signaltesten på boksen får jeg stort sett 90-95% signalstyrke på de fleste kanalene. Antennekabelen fra veggen til boksen er av enkel kvalitet.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det spørs hva du ser som dårlig kvalitet.
    Eneste problemet jeg har hatt med en SCART kabel er at det kan bli overhøring mellom signalet ut og inn. Men det gjaldt bruk av kompositt på VHS spiller, og det er jo ikke relevant i dag. Man bruker bare RGB.
    Har ingen tro på at en dyr SCART kabel gir deg bedre bilde.

Det kan nok være et problem at en stor TV kan gi dårligere bilde enn en liten, siden feilene i bildet (som alltid er der) blir mer tydelige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •