Bakkenett:Ny software for Grundig DTR8720 med betydelig forbedring i bildekvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakkenett:Ny software for Grundig DTR8720 med betydelig forbedring i bildekvalitet

I forrige uke kom det ny software til Grundig DTR 8720 som gir en STOR forbedring i oppskalering av SD kanalene til 1080i. De oppskalerte bildene til 1080i ser nå betydelig bedre ut på en Pioneer 507 (50 tommer)
    i forhold til 576i fra Grundig boksen. Dvs. selv om det blir oppskalering i Grundig boksen og nedskalering i Pioneer så gir det betydelig bedre kvalitet.

Nyeste software i 8720 er 4.9bb ( oppgradert 18.02.2009).

På Teknofil står det at Canal Digital også jobber med oppdatering som skal fikse bildefeil på HD boksene .HDPVR for kabelnett skal allerede være fikset men den andre HD boksen for kabelnett og satellittboksene har eksakt samme feil som Grundig DTR8720 hadde før siste software kom i forrige uke. Grundig boksen og Sagem boksene benytter eksakt samme hardware og det er nok årsaken til at de har gitt samme dårlige kvalitet på 1080i.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hjalp min far med den nye TVen for noen dager tilbake, og av rutine så gikk jeg inn i mottakeren og prøvde å oppdatere software. Den sto bare i noen minutter og søkte etter software. Etter 2-3 minutter med søking, gadd jeg ikke mer.

Tar det virkelig så lang tid? Foreldrene mine har litt svak signalstyrke, men det burde vel ikke ha så altfor mye å si?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Jeg hjalp min far med den nye TVen for noen dager tilbake, og av rutine så gikk jeg inn i mottakeren og prøvde å oppdatere software. Den sto bare i noen minutter og søkte etter software. Etter 2-3 minutter med søking, gadd jeg ikke mer.

Tar det virkelig så lang tid? Foreldrene mine har litt svak signalstyrke, men det burde vel ikke ha så altfor mye å si?
    Ja det tok nok minst 5 minutter før den begynte å laste ned. Det er egentig bare å sette den til å laste ned når man ikke skal se TV og så er alt ok igjen etter 15-20 minutter ( tror ikke det tok stort mer enn 10 minutter til sammen).

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre bilde er vel og bra, men etter software-updaten, detter teksten ut på flere av kanalene. Spesielt Canal+ kanalene. Setter den på igjen, så detter den ut etter noen minutter...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zesnok
    Bedre bilde er vel og bra, men etter software-updaten, detter teksten ut på flere av kanalene. Spesielt Canal+ kanalene. Setter den på igjen, så detter den ut etter noen minutter...
    Ja, dette er nok en ny bug etter den siste oppdateringen, skjer også hos meg. Hadde ikke dette problemet tidligere.

Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kundeservice RiksTV ba meg resete til Fabrikkinnstillinger. Det løste ikke problemet.:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare på Nrk3 jeg har det problemmet at teksten forsvinner. Men ingen andre kanaler. Håper at det blir fikset snart, for det kan være frustrerenes noen ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zesnok
    Har vært i kontakt med Riks TV angående manglende undertekst etter siste software oppdatering.
    Dette er en ny bug som de er oppmerksom på og som vil bli rettet, men de kan ikke si når.

Newcomer hypnotize sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Surround-lyd?

Hadde håpet at det kom DD-surroundlyd på Grundig-boksen min etter oppgraderingen. Noen som vet noe om dette? Har stilt inn på 5.1 på menyen men det er aldri noe annet enn PCM-lyd jfr. forsterken min (sender signaler over SPDIF-kabel).

Sliter med tekst på boksen min jeg også, skal sende RiksTV en klage nå - desto flere som maser, desto fortere bør vel de fikse det? :evil:

En ting de har endret, liten kuriositet, er å ta bort figuren på skjermbildet når en lytter til radio... Lurer på hvorfor det?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hypnotize
    Hadde håpet at det kom DD-surroundlyd på Grundig-boksen min etter oppgraderingen. Noen som vet noe om dette? Har stilt inn på 5.1 på menyen men det er aldri noe annet enn PCM-lyd jfr. forsterken min (sender signaler over SPDIF-kabel).

Sliter med tekst på boksen min jeg også, skal sende RiksTV en klage nå - desto flere som maser, desto fortere bør vel de fikse det? :evil:

En ting de har endret, liten kuriositet, er å ta bort figuren på skjermbildet når en lytter til radio... Lurer på hvorfor det?
    Det er ingen av kanalene som sender annet enn stereo. Grundig boksen fungerer garantert med 5.1 når evt. noen kanaler kommer til å sende slik lyd i bakkenettet.

Muligens kan du få en del surround via stereosendingene. Forsøk å sette AVreceiveren i normal Prologic II modus. Da burde i teorien Prologic II kodet 5.1 lyd kunne fungere. Har lest et sted at HE-AAC ikke klarer å overføre PrologicII kodingen men på min Denon så er det hvertfall betydelig mer surround effekt med Prologic II aktivert i forhold til ren stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital Surround lyd i bakkenettet.

Jeg har forstått det slik at RiksTV ikke kommer til å sende i Dolby Digital men DTS lyd, kjerringa mot strømmen med andre ord.
    Noen andre som lar seg irritere ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gundi
    Jeg har forstått det slik at RiksTV ikke kommer til å sende i Dolby Digital men DTS lyd, kjerringa mot strømmen med andre ord.
    Noen andre som lar seg irritere ?
    Om det er Dolby Digital eller DTS spiller jo absolutt ingen rolle. Det vil jo fungere uansett.
    Jeg tror vel heller ikke at de kommer til å sende Dolby Digital eller DTS men det kan antagelig fint sendes HE-AAC 5.1 lyd. Siden AVreceivere ikke støtter HE-AAC 5.1 lyd så må den transkodes til enten DTS format eller Dolby Digital format i dekoderen.

5.1 HE-AAC lyd kan transkodes til DTS i dekoderen. Alle AVreceivere fungerer med DTS lyd og dermed blir hjemmekinoen kompatibel selv om 5.1 lyden sendes som HE-AAC.
    http://www.codingtechnologies.cn/pro...whitepaper.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torelo
    Har vært i kontakt med Riks TV angående manglende undertekst etter siste software oppdatering.
    Dette er en ny bug som de er oppmerksom på og som vil bli rettet, men de kan ikke si når.
    Bug'en i mottakeren ser ut til å ha sammenheng med screen saver funksjonen. Problemet med at undertekst faller ut løser seg dersom man skrur av screen saver-funksjonaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen sak som er forbedret er tekst tv. Minne er tydeligvis "innført".
    Helt fantastisk. Før oppdateringen var det "hotell tv" :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •