Hvordan få sett tv på dell 2005FPW pc skjerm med hdmi kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få sett tv på dell 2005FPW pc skjerm med hdmi kabel?

Hei.

Jeg har en decoder fra canal digital. Jeg har koblet tv kabelen (den hvite) i decoderen, og videre fra decoderen er det en hdmi kabel til en hdmi switch. I HDMI switchen hadde jeg før en hdmi kabel til projektoren min og en til Plasma Tv-en min. Jeg har nå solgt min plasma tv, men ønsker å kunne få inn tv på min 22 tommers dell pc skjerm. Den har dvi og vga utgang. Jeg lurer på følgende:

Er det mulig å få tv bilde ut på min 22 tommers dell skjerm med en hdmi kabel? Jeg kan jo bruke en dvi til hdmi omformer for å få pc skjermen til å motta hdmi kabel.

Jeg leser om at man kan bruke noe som kalles "hdmi TV Receiver Box for pc"

Noen som har peiling på dette?

mitt problem er jo at jeg må ha den hvite kabelen i hdmi decoderen (hadde jo en gammel pc før med tv utgang, men da måtte jeg koble den hvite kabelen i pc-en... men nå trenger jeg å kunne få komble til med hdmi kabel.

Hadde vært evig takknemmelig

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo f.eks. kjøpe en slik som DENNE?

Nå er riktignok dette en variant fra Monster som er uhyggelig overpriset, men du får slike adaptere fra andre produsenter til en brøkdel av prisen:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Du kan jo f.eks. kjøpe en slik som DENNE?

Nå er riktignok dette en variant fra Monster som er uhyggelig overpriset, men du får slike adaptere fra andre produsenter til en brøkdel av prisen:-)
    Takk for svar! Men er det nok med bare en slik? vil jeg få tv-signalet inn på pc-skjermen bare ved å bruke denne omformeren så ha en hdmi kabelen i denne omformeren til hdmi switchen?

Husk jeg har ikke pc-koblet til pc-skjermen. Jeg har koblet pc-en til projectoren. Så tenkte å bruke pc skjermen som en liten tv-skjerm.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt usikker på hva du mener nå; men slik jeg har oppfattet det ønsker du å kunne se tv på pc-skjermen din i tillegg til på projektoren?

HDMI-kabel fra switch til HDMI-DVI-adapter og inn i pc-skjerm...

Har jeg forstått deg riktig da? I så tilfelle - ja, det er det eneste du trenger:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det jeg mener:

Jeg har en canal + dekoder. Jeg har en 22 tommers pc-skjerm, en projector og en stasjonær pc. og en HDMI switch

Den stasjonære pc-en er koblet til prosjectoren. Ergo pc-skjermen bare står der uten å brukes.

Men jeg vil jo noen ganger se en fotball kamp eller film på prosjektoren, derfor har jeg en hdmi kabel fra projectoren til en hdmi switch. Fra min canal + decoder går den en hdmi kabel i switchen. Dermed kan jeg få sett tv på prosjectoren (slik har jeg det pr dags dato).

Hadde jeg kjøpt meg en vanlig tv på elkjøp, hadde jeg jo bare trengt å hatt en hdmi kabel som jeg hadde satt rett i switchen, så kunne jeg brukt projectoren til å surfe med, mens jeg samtidig hadde på tv-en.

Men mitt spm er om jeg kan bruke min 22 tommers skjerm med dvi og vga utgang isteden for å kjøpe meg ny tv (trenger ikke mer en denne). Lar det seg gjøre? omså hva trenger jeg

Skjønner?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis målsetningen er som før, og kunne bruke pc-skjermen til det samme du benyttet plasmaskjermen til, så holder det med det adapteret jeg linket til i stad ja:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo for godt ut til å være sant men da skal jeg teste det! Får håpe det ikke er noe koding etc som ødelegger :P

PS! Er det noe forskjell på disse omformerne du linka til? Må det være monster? eller er det nok med dem man finner her:

Clas Ohlson: søk ”HDMI DVI Adapter”

Eller en slik fra ebay (Denne var jo veldig billig) eller er det noe annet?

NEW DVI FEMALE to HDMI MALE GOLD VIDEO ADAPTER FOR HDTV - eBay (item 180327481686 end time Mar-11-09 04:12:45 PDT)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fra Clas'ern funker fint som bare det:-)

Du kan se HER for en forklaring på forskjellene (eller likhetene om du vil) mellom HDMI og DVI.

Oppsummert (og enkelt forklart) så er HDMI en videreføring av DVI, da med lyd i tillegg til video. Med andre ord er det samme videosignal som går i en HDMI kabel som en DVI kabel:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei! Skal gi tilbakemelding om det ikke funker

Tusen takk for raske svar og god hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg forsøkt og det funker ikke Får opp på pc-skjermen "DVI-D cannot display this mode").

Hvorfor får jeg det?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet du om skjermen din støtter HDCP? Kan være noe med det, at tunern sender over i HDCP og skjermen din ikke støtter dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner jeg det ut? Jeg har en Dell skjerm, står ikke modellnummer på den....

Har på canal digital decoderen oppløsning på 720p

Du mener dette?

High-bandwidth Digital Content Protection - Wikipedia, the free encyclopedia

Omså vet jeg ikke...la oss si skjermen ikke gjør det, da kan jeg ikke få inn tv, på den med andre ord?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bgullet
    Ja da har jeg forsøkt og det funker ikke Får opp på pc-skjermen "DVI-D cannot display this mode").

Hvorfor får jeg det?
    Jeg regner med at det er en LCD PC skjerm du har. Veldig mange av disse godtar bare 60Hz oppdateringsfrekvens. Her i Norge/Europa er det (nesten) utelukkende 50Hz oppdateringsfrekvens som brukes.

For å teste kan du koble PC skjermen til en PC og sjekke om du kan sette 50Hz oppdateringsfrekvens for den aktuelle oppløsningen.
    Jeg tror også at en del PC skjermer bare godtar panelets oppløsning på DVI. VGA inngangen er ofte mer fleksibel på oppløsning og frekvens, men omformere fra DVI/HDMI til VGA tror jeg er ganske dyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilde av skjermen og inngangene:

http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/30613/76377_s.jpg

http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/30613/76376_s.jpg

Jeg har også nå prøvd en slik som du nevner en HDMI til vga omformer... men skjer ikke noe da heller.

På DVI inngangen får jeg den feilmeldinga eller at skjermen går i hvilemodus, og på hdmi til vga omformeren går også pc-skjermen i hvilemodus.... skjønner ikke noe

Her er skjermen spesifikasjoner: Dell's UltraSharp 2005FPW widescreen 20-inch LCD monitor

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står dekoderen sender i hdcp signaler.... da må nok skjermen ikke støtte dette

Her er info om skjermen fra dell: Documentation

Leser på engelske forum at folk får til å se tv-på denne skjermen....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt om dette? HDFURY?

HDfury

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig med respons, jeg har bestemt meg for å bruke psdata sitt tilbud på denne skjermen ASUSTeK Computer Inc.

så er problemet løst

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det faktisk ikke. På denne skjermen får jeg opp "OUT OF RANGE".... herregud det er jo tydeligvis ikke bare nok å ha HDCP, må jo ha HD-READY og får å få inn tv signaler på pc skjerm

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bgullet
    Det var det faktisk ikke. På denne skjermen får jeg opp "OUT OF RANGE".... herregud det er jo tydeligvis ikke bare nok å ha HDCP, må jo ha HD-READY og får å få inn tv signaler på pc skjerm
    Den takler muligens ikke 50Hz video som er normal standard. Noen skjermer takler ikke annet en 59&60Hz men de er selvfølgelig ikke beregnet for
    TV bruk.

En skjerm som ikke har refreshrate på enten 50Hz eller 100Hz vil uansett gi utrolig mye "motionjudder"/hakking i bevegelser når den mates med Europeiske TV signaler (samme om det er HDTV eller SDTV).

EDIT: I følge tekniske data for DELL 2005FPW så er den desverre totalt uegnet for Europiske TV signaler siden den ikke ser ut til å støtte 50Hz og det ser heller ikke ut som skjermen støtter HD oppløsninger eller SD oppløsning som vil bli sendt over HDMI linken.
    Documentation

ASUS skjermen er også en 60Hz skjerm....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •