Panasonic PX81, valg av CAM til rikstv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PX81, valg av CAM til rikstv

Jeg skal kjøpe en Panasonic PX81 (med innebygget rikstv dekoder) på Netshop. Etter det jeg kan forstå kan jeg uten noe mer utstyr se på nrk, nrk2 etc. Men hvis jeg skal se tv2 (skal ikke ha flere kanaler), må jeg ha et såkalt CAM kort som skal puttes i tven. Er det noen som kan si meg hvordan type CAM kort jeg burde gå for? Jeg ønsker en så billig løsning som mulig (bare jeg får inn tv2 ok er jeg fornøyd). Stor fordel om Netshop har dette CAM kortet. Har søkt litt på nettsidene deres, men er usikker på om disse CAM kortene er spesialtilpasset feks Canal Digital etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger et programkort fra Riks TV + cam til å sette kortet i.
    Technicrypt CXV cam er godkjent av Riks TV og selges av de fleste nettbutikkene.
    Programkort må du ha for å få tilgang til TV2, som er gratis fram til 2010.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har et slikt tv2 kort, men har ingen CAM kortleser. Siden jeg skal kjøpe tv på netshop.no hadde jeg håpet de hadde noe jeg kunne bruke, men ser jo jammen meg ikke slik ut.

Dette CAM kortet du refererer til koster jo nesten 800kr på komplett.no, er dette det billigste kortet? synes det var relativt dyrt jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjakan2005
    Ja, har et slikt tv2 kort, men har ingen CAM kortleser. Siden jeg skal kjøpe tv på netshop.no hadde jeg håpet de hadde noe jeg kunne bruke, men ser jo jammen meg ikke slik ut.

Dette CAM kortet du refererer til koster jo nesten 800kr på komplett.no, er dette det billigste kortet? synes det var relativt dyrt jeg...
    Ser ut til at Netshop ikke selger Technicrypt cam.
    Hvis du allerede har en Riks TV boks, så vil det jo være billigst å fortsette med den, men står valget mellom å investere i boks eller cam, så er cam billigst.
    Den billigste Grundig boksen ligger vel på kr.1200 uten binding.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torelo
    Ser ut til at Netshop ikke selger Technicrypt cam.
    Hvis du allerede har en Riks TV boks, så vil det jo være billigst å fortsette med den, men står valget mellom å investere i boks eller cam, så er cam billigst.
    Den billigste Grundig boksen ligger vel på kr.1200 uten binding.

Det er bare å kjøpe en cam (som er godkjent av rikstv) og registrere den hos rikstv, man kan fritt flytte kortene sinne innen for dekodere/cam'er som er registert på en selv. Jeg har 2 cam'er og en dekoder, men bare 2 kort. Jeg kan fritt flytte kortene mellom camene og dekoderen

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technicrypt CXV cam kan kjøpes fra Harddisk.no til 595,- og rikstvkort for tv2 er gratis.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ein
    Technicrypt CXV cam kan kjøpes fra Harddisk.no til 595,- og rikstvkort for tv2 er gratis.
    Må man ha en slik CAM i skjermen for å få inn NRK kanalene, eller skal man finne dem bare man har en skjerm som er godkjent for RIKSTV?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manny
    Må man ha en slik CAM i skjermen for å få inn NRK kanalene, eller skal man finne dem bare man har en skjerm som er godkjent for RIKSTV?

trenger ikke cam for nrk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •