Sony w4500, Canal Digital og Tv2 trøbbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sony w4500, Canal Digital og Tv2 trøbbel

Hei, Jeg har en Sony 52W4500 med digilog Conax Cam som jeg kjører Canal Digital sitt kort for kabeltv i. Alt fungerer perfekt utenom TV2, når jeg svitsjer til den kanalen henger den seg og blir svart. etter noen sekunder og jeg må reise meg fra sofaen og slå tv'en av og på manuelt. Da fungerer tv2 helt til jeg svitsjer til en annen kanal og tilbake.
    Er det noen som også har peiling på hvordan jeg kan løse dette, evt hva som kan være galt?
    Dette er fryktelig iriterende på noe som ellers fungerer helt smertefritt.

Erlend :-)

AVforum.no - erlendro's hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Sony w4500, Canal Digital og Tv2 trøbbel

Hallois!

Flott TV stue du har da!

Tror ikke jeg kan hjelpe deg her, annet enn at alle sier at siden CD ikke offisielt støtter Sony'n kan dette skje fra tid til annen... (:-? )

MEN: Jeg håpet kanskje DU (eller andre) kunne hjelpe MEG litt som har akkurat samme TV'n!

Har ikke orka å sette meg inn i denne digitaljungelen før nå, men skjønner jo at med en så fin TV må jeg jo gjøre noe med det.

Har kabel fra Canal Digital nå, men med analoge signaler. Trenger bla a Viasat 4 for fotball.

Vel Riks-TV som støtter TV'n blir det ikke. Heller ikke lokal bredbåndlev. pga pris og annet krøll (EN boks pr tv osv.)

Hva bør jeg velge? Parabol eller kabel? Hos Elkjøp sier de at parabolen gir bedre signaler enn kabel. Er det bare fordi de kun selger parabol?

Hvis jeg velger kabel som deg - hvilken Conex CAM modul bruker du? Deilig å slippe boksen med enda en fjernkontroll da! Men er frustrert fordi CD ikke vil gi meg kanalkortet til abonnementet uten å prakke på meg dekoderen. :evil:

Takknemlig for ALLE svar! HJELP!

Hilsen Nina

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt oppsett er slik at jeg har analog canal digital på to tv'er (kontor og soverom) og digital med HD kanaler osv på Sony tv'en Jeg bruker en Dilog Conax Cam kjøpt på mamoz.no, men som sagt har jeg problemer med den ene kanalen, har ikke noen andre problemer og har ikke hørt at noen har problemer. Dilog selv sier at Cam'en skal fungere fint med den tv'en.

Kjører du digitalt skal det ikke være kvalitetsforksjell på parabol og kabel vel..

PS! jeg måtte bite i det sure eplet og kjøpe en HD-dekoder fra CD for å skaffe kortet :-(

Hilsen Erlend

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parabol og kabel gir akkurat like godt bilde.
    Er det kun TV2 du sliter med? hva med f.eks TVNorge eller NRK?
    Har selv sett på en Philips IDTV med i Oslo og denne fungerer på TV 2, usikker hvilken CAM som var i denne da

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun tv2, rart hva? Jeg har vel ca 40 kanaler og kun tv2 som ligger på program 3 har jeg problemer med. Jeg fikk byttet CAM'en med en ny,uten hell.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier CD kundeservice da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet har faktisk bedret seg. Jeg kan snakke med CD hvis det forværrer seg igjen, men jeg tviler på at de vil supportere dette da jeg ikke bruker deres egen godkjente dekoder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •