Hvor HD er HD-sendinger i CanalDigital sitt kabelnett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor HD er HD-sendinger i CanalDigital sitt kabelnett?

Sikkert vært postet før, men finner ikke i farta noe om dette:
    Hva er spesifikasjonene på lyd og bilde sendt i HD i Canal Digital sin kabeltv - 720? 1080? i eller p? På deres hjemmesider er det iallefall intet å finne om dette.

Og: "Mitt" kabelanlegg oppgraderes nå med HD fra CD, kan jeg ved bruk av CAM.modul på mitt SONY W4000 se HD-kanaler uten å oppgradere abonnementet? Vil ikke kjøpe deres HD-tuner som sikkert er like "god" som den digitaltuneren jeg forbanner hver bidige dag.....:evil:

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal digital sine HD sendinger skal være 1080i - lyd er det til tider 5.1 på HD kanaler, mens SD kanaler sendes i stereo.

W4000K og CD kan du lese litt om her Sony-W4000 Canal Digital

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVT HD sender i 720p, de andre sender i 1080i. I alle fall de kanalene som ligger åpne i den digitale grunnpakka. Om du bruker den digitale tuneren i W4000'en din vil dette stå øverst på skjemen sammen med programteksten når du velger kanal. 576/25, 720/50, 1080/25 etc.

Oppgraderer borettsalget ditt nettet til HD så er det vanlig at hver hustand får en digital dekoder fra CD. Programkortet som følger med denne kan du bruke i en CA-modul som du setter inn i W4000 din.

way_

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cottonhead
    Sikkert vært postet før, men finner ikke i farta noe om dette:
    Hva er spesifikasjonene på lyd og bilde sendt i HD i Canal Digital sin kabeltv - 720? 1080? i eller p? På deres hjemmesider er det iallefall intet å finne om dette.

Og: "Mitt" kabelanlegg oppgraderes nå med HD fra CD, kan jeg ved bruk av CAM.modul på mitt SONY W4000 se HD-kanaler uten å oppgradere abonnementet? Vil ikke kjøpe deres HD-tuner som sikkert er like "god" som den digitaltuneren jeg forbanner hver bidige dag.....:evil:
    Lurte på det samme som deg, og sendte mail til kundeservice..
    Først kom de med at oppløsningen på kanalene velges i tuneren, men etter litt mere mas, fekk eg til svar at alle HD-kanalene sendes i 720p uansett opprinnelig oppløsning.
    Sv: SV: Web-skjema henvendelse [Tekniske spørsmål]
    Hei.

HD-sendingene sendes i 720p.

Vennlig hilsen

Jan K *******
    Kundeservice
    Canal Digital
    Telefon 06090
    Om dette stemmer har jeg ingen mulighet til å sjekke..
    Sitat Opprinnelig postet av way_
    SVT HD sender i 720p, de andre sender i 1080i. I alle fall de kanalene som ligger åpne i den digitale grunnpakka. Om du bruker den digitale tuneren i W4000'en din vil dette stå øverst på skjemen sammen med programteksten når du velger kanal. 576/25, 720/50, 1080/25 etc.

Oppgraderer borettsalget ditt nettet til HD så er det vanlig at hver hustand får en digital dekoder fra CD. Programkortet som følger med denne kan du bruke i en CA-modul som du setter inn i W4000 din.

way_
    Det du skriver stemmer med det jeg trodde.
    Men dersom noen av dere med ordentlig HD-tuner for kabel-tv, og ikke den Sagemdritten ser oppløsningen når dere bytter kanal, har nok dere rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    National Geographic HD og Discovery HD sender i 1920x1088

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quadduo
    National Geographic HD og Discovery HD sender i 1920x1088
    Informasjon om hvilket format HD kanalene sendes i ligger ute på THOR 5 service info - TelenorSBC
    (hold musen over ikonet etter kanalnavnet så dukker det opp info - funker i Internet Explorer men ikke i Firefox).

Selv om infoen gjelder for parabol så er den aktuell for CDs kabelnett også siden det er eksakt samme bitstrøm der. Det gjelder både HD og SD kanaler.
    Bitratene ligger også tilgjengelig på web: Thor3/5 IS10-02 Linow Sat

Det er TV kanalene selv som velger format.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Informasjon om hvilket format HD kanalene sendes i ligger ute på THOR 5 service info - TelenorSBC
    (hold musen over ikonet etter kanalnavnet så dukker det opp info - funker i Internet Explorer men ikke i Firefox).

Selv om infoen gjelder for parabol så er den aktuell for CDs kabelnett også siden det er eksakt samme bitstrøm der. Det gjelder både HD og SD kanaler.
    Bitratene ligger også tilgjengelig på web: Thor3/5 IS10-02 Linow Sat

Det er TV kanalene selv som velger format.
    Takk!!
    Da var det som jeg opprinnelig trodde, og ikke som det de på kundeservice villedet meg til å tro.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •