Dreambox med RiksTv, hva må til?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreambox med RiksTv, hva må til?

Heisann!

Har i dag en Grundig 8740 dekoder, men denne er jeg slettes ikke fornøyd med. Eneste grunnen for at jeg kjøpte den, var at den hadde pausefunksjon. PVR dekoder var ikke tilgjengelig da jeg måtte kjøpe en, så jeg hadde egentlig ikke så mye valg. Uansett, så er pausefunksjonen enda ikke tilgjengelig så jeg har lyst til å bytte den ut. Jeg er såpass irritert på både RiksTv og Grundig for at de ikke holder det de lover, så jeg kommer ikke til å investere i PVR opptakeren til Grundig. De har lurt meg nok. Dessverre for min del, så er RiksTv det eneste alternativet der jeg bor. Jeg er altså stuck med det.

Uansett, så trenger jeg alternativer. Jeg har hørt mye om Dreambox, og jeg synes det er et spennende konsept. Men, det er litt vanskelig å finne informasjon om bruken av slike bokser. Det plager meg ikke at det vil innebære endel tid for å sette opp en slik boks, for jeg vil si at jeg er litt over middels interessert i slike dippedutter. Desto mer givende er det når en får det til å virke...

Jeg har forsøkt å finne så mye informasjon som jeg kan om boksene, men selve bruken av de har jeg litt vanskeligheter med å finne informasjon om. Jeg har forstått det slik at disse boksene har ett litt frynsete rykte, og at det kan være derfor jeg ikke finner noe informasjon om de. Jeg har imidlertid helt rent mel i posen

Noen som kan foreslå en inngangsmodell? Jeg vil ha opptaksmulighet, for det er nettopp grunnen for at jeg bytter dekoder. Jeg trenger ikke den mest avanserte, for jeg vil helst teste å se om den passer mitt bruksområde før jeg tar på meg de dyptlommede spanderbuksene.

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

-Ras

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dreambox kan brukes sammen med RiksTv

Etter å ha gjort litt mer research, så har jeg funnet ut at du fint kan bruke en DB sammen med digitalt bakkenett, eller RiksTv om du vil.

Foreløpig kan du imidlertid kun benytte denne for å se gratiskanalene i bakkenettet, dvs NRK 1-3. Det har tidligere vært problemer med en ikke har fått lyd, men dette har ordnet seg med en codecoppdatering.

Problemene i forhold til betalkanalene i bakkenettet er knyttet til at det pr i dag ikke er bekreftet at det er noen CAM som kan dekode signalene. Dette regnes imidlertid med å være klart innen kort tid. Softwarecam regnes også med å være tilgjengelig, men det vites ikke når dette eventuelt vil være tilgjengelig.

Så hva trenger en:

Boksen (for min del er det DM800 som er alternativet)
    DVB-T tuner
    CAM (kun dersom du skal ha andre kanaler en NRK 1-3)
    For betalkanaler trenger du også et abb hos RiksTv.

Jeg kommer til å avvente kjøpet litt, til det bekreftes at det er problemfritt med DB og bakkenett.

-Ras

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en DM800 og nå er DVB-T tuner akkurat montert. Holder på å søke inn kanaler, så er spent på hvordan det går.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har DB8000 med DVB-T tuner, etter en image oppdatering på Dreamboxen fungerer det på gratiskanalene.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å bruke en fantastisk HD boks på NRK 1,2 og 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpne kanaler fungerer fint, men har ikke fått til kort enda. Hvis jeg får til det er RiksTV foreløpig eneste leverandør som tilbyr TV2 i HD.
    Ettersom rikstv gladelig tilbyr cam er det ikke verre enn å kjøpe en ekstern ci modul og sette en cam i den hvis jeg ikke får til softcam.

Newcomer kmw sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen fremgang her?

Sitat Opprinnelig postet av quadduo
    Åpne kanaler fungerer fint, men har ikke fått til kort enda. Hvis jeg får til det er RiksTV foreløpig eneste leverandør som tilbyr TV2 i HD.
    Ettersom rikstv gladelig tilbyr cam er det ikke verre enn å kjøpe en ekstern ci modul og sette en cam i den hvis jeg ikke får til softcam.
    Jeg har flyttet i ny leilighet og her er eneste alternativ rikstv. Har foreløpig kjøpt cam som jeg har puttet i sony tv'n.
    Savner allikevel sårt alle mulighetene dreambox gir.
    Noen som vet om det går an å bruke dm800 med dvb-t modul på rikspakken. evnt om jeg kan bruke cam'n jeg har kjøpt i en ekstern ci leser?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmw
    Jeg har flyttet i ny leilighet og her er eneste alternativ rikstv. Har foreløpig kjøpt cam som jeg har puttet i sony tv'n.
    Savner allikevel sårt alle mulighetene dreambox gir.
    Noen som vet om det går an å bruke dm800 med dvb-t modul på rikspakken. evnt om jeg kan bruke cam'n jeg har kjøpt i en ekstern ci leser?
    Dm800 fungerer ikke med RiksTV kanalene. Dvs. de krypterte bakkenett kanalene. Siden Dm800 heller ikke har CI leser så kan du heller ikke benytte den godkjente RiksTV CAM'en. Hvis du må ha en DM boks så må du benytte DM8000 som ser ut til å koste ca. kr. 10000. Den har CI leser slik at du trolig kan benytte den godkjente RiksTV CAM'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få tak et eksternt CI interface til DM800?
    Ville det fungert å brukt en eldre dreambox med CI interface til å dele kortet til DM800?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quadduo
    Er det mulig å få tak et eksternt CI interface til DM800?
    Ville det fungert å brukt en eldre dreambox med CI interface til å dele kortet til DM800?

Glem Dm 800 det er ikke mulig. Har du ikke råd til Dm8000 som fungerer med rikstv,så finnes AZbox premium som et billig alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen er FloppyDTV eller FireDTV.

FloppyDTV T/CI er intern, og kan ta opp en PCI-slot eller 3,5" bay.

FireDTV T/CI er på størrelse med en liten tuner, og ekstern.

Begge bruker FireWire, har CI-modul. Fungerer fint med RiksTV.

Firmaet som produserer de er forøvrig gått konkurs, men bl.a. NetShop har noen tilgjengelig ennå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •