Mulig å få bedre bildet/signaler til lcd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig å få bedre bildet/signaler til lcd?

Heisann!

Kan med engang si jeg har 0 peiling på dette, bare så det er klart

Bor nå i ett borettslag hvor kabeltv fra get følger med i fellesutgiftene. Har da ett uttakk fra veggen med kabel inn til tv.. Er det noe jeg kan gjøre for å få bedre bildet på tv?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første er å ha en god tykk antennekabel. Det gjør undere.
    Deretter er det å gå til anskaffelse av digital dekoder. Det er egentlig et must for tynn-tv.

Randulf Småfix
    Kanonfotograf

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey.. har sett på den hd dekoderen til get, men er det noe vits å ha den om jeg ikke har hd kanaler? Å vil jeg få bedre signaler og bilde om jeg kjøper hd dekoderen eller kan jeg like godt velge get boxen(0kr pr mnd) å få like bra singaler og bilde på tv? Tenkte å gå til innkjøp av canal + total også en dekoder!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borninsin
    okey.. har sett på den hd dekoderen til get, men er det noe vits å ha den om jeg ikke har hd kanaler? Å vil jeg få bedre signaler og bilde om jeg kjøper hd dekoderen eller kan jeg like godt velge get boxen(0kr pr mnd) å få like bra singaler og bilde på tv? Tenkte å gå til innkjøp av canal + total også en dekoder!
    Dersom du tegner abonnement på Canal+ Total får du også C+ Sport HD og C+ Film HD dersom du har en HD dekoder.

Har du ikke behov for HD-kanaler, får du ikke noe bedre bilder på via en HD-dekoder kontra en vanlig dekoder (Get Box). Men brukergrensesnittet samt PVR funksjonen er jo grunnen til at du ønsker deg en HD PVR. I tillegg til tjenester som Get Filmleie samt fjernstyre opptak via internett.

Mvh Hagbart

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey..

Men en annen ting jeg lurte på.. har som sagt kabeltv inkludert i leia i borettslaget, men om jeg kun kjøper en slik hd pvr dekoder vil da de kanalene jeg har nå funke gjennom den eller må man tegne abbonement på en annen kanalpakke enn den jeg har fra før??

Fikk forøvrig denne mailen fra get:

Du bor i et område hvor det ikke er retursignaler hvilket betyr at film påbestilling -funksjonen ikke vil fungere hos deg. Men du har fullt mulighetfor å få inn HD- kanaler.For tiden har det vært mange som har bestillt HD PVR dekoder som har gjort at vi er tomt på lager, men vi får nye i mars måned.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en annen ting jeg lurte på.. har som sagt kabeltv inkludert i leia i borettslaget, men om jeg kun kjøper en slik hd pvr dekoder vil da de kanalene jeg har nå funke gjennom den eller må man tegne abbonement på en annen kanalpakke enn den jeg har fra før??
    Du må abonnere på startpakke for å kunne benytte deg av en dekoder ja. Den inneholder kanalene du har i dag + ca. 10 nye kanaler.

Og du kjøper ikke dekodere fra Get, de leier du.

Dersom de er tomme for HD PVR, så kan du eventuelt gå for en vanlig PVR enn så lenge og oppgradere når HD PVR kommer, om ønsket om HD-kanaler blir stort. Den viktigste anbefalingen er at du går for en PVR enten vanlig eller HD. Et trykk og du er hekta..

Mvh Hagbart

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, men er startpakka den til 99kr for meg siden jeg betaler for tv gjennom husleien om jeg har forstått det rett? så jeg kan ikke slippe å betale de 99 kronene i måneden når jeg har det fra før fra get altså?

Men går for den vanlige pvr enn så lenge jeg da! Hva er mulighetene ved en slik pvr?

Takker så meget for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, men er startpakka den til 99kr for meg siden jeg betaler for tv gjennom husleien om jeg har forstått det rett? så jeg kan ikke slippe å betale de 99 kronene i måneden når jeg har det fra før fra get altså?

Men går for den vanlige pvr enn så lenge jeg da! Hva er mulighetene ved en slik pvr?

Takker så meget for svar!
    Tja, det er vel ikke helt lett å svare klart på hvilke priser som gjelder for deg, men de som bor i sameie/borettslag med en fellesavtale på vanlig kabel-TV, må betale for startpakka ja. I følge get.no er dette 99,-. Noen borettslag, som f.eks. mitt, så har vi fellesavtale digitalt som gir alle "gratis" (betalt gjennom husleia) startpakke.

PVR har muligheten for opptak, det er stort sett det. Uvurdelig dersom du f.eks. skal se et program på TV3. Sett på opptak og begynn å spille av opptaket en halvtime ut i programmet, Den tar opp resten av programmet mens du spiller av det som allerede er tatt opp og dermed kan du bare spole deg gjennom reklamene og "ta igjen" sendingen omtrent etter siste reklamepause. Genialt for serier som Prison Break eller Charterfeber om det er mer din stil.

I tillegg da muligheten for serieopptak, to samtidige opptak og en EPG som er lett å navigere gjennom.

Har oppgradert til HD PVR nå og angrer ikke et sekund. Og kommer uansett aldri til å gå tilbake til et TV-tilbud uten en PVR av et eller annet slag.

Mvh Hagbart

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •