Ideer til digitalt bakkenettantenne for stor bil med Nanostick 73e?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ideer til digitalt bakkenettantenne for stor bil med Nanostick 73e?

I min MediaSUV (LPG-drevet Chevy Suburban med fullt pc-opplegg og fem skjermer) har jeg nå tenkt å satse på DVB, for det er ganske bra utbygd her nede på Sørlandet. Iallfall langs hovedveiene. Derfor gikk jeg til innkjøp av en Nanostick 73e, som har fått ganske god omtale en del steder. Jeg sliter med lyden i øyeblikket, den er bare støy. Men jeg tipper det skyldes programvaren. Får vel kjøre over på VLC, tenker jeg. Jeg har iallfall prøvd meg litt fram og funnet ut at om den medfølgende antennen er en vits, så er den ikke spesielt morsom...

Så i morgen skal jeg en tur innon Biltema og titte litt. De har en egen DVB-antenne til bil, med forsterker på 12V. Men hvor bra den er, er jo et spørsmål... Jeg vet at "haifinnen" til Funke er bra, men den blir litt drastisk for montering på en Suburban. Passer nok bedre på en campingbil... Et annet alternativ er å utnytte takboksen, aller største monsteret til Skiguard med innvendige mål på 273 x 103 x 32. Jeg kunne feste en helt vanlig Biltema-antenne inni der (av den vanlige typen for mastmontering). Fins det flere gode alternativer? Jeg vil helst ha noe best mulig så billig som mulig, selvsagt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Funke ADSC 450?

Eller en marine antenne som denne: GLOMEX TV-ANTENNE COMPACT

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Funke-greia var interessant, men jeg finner den ikke i Gnore. Og jeg liker ikke tanken på å kjøpe noe jeg ikke kan returnere his det ikke funker godt nok. Den marine ser også grei ut, men blir både dyr og stor. Da er kanskje standardantennen i takboksen bedre?

Edit: "Funke-greia" - "hvis det ikke funker godt nok", ikke tilsiktet ordspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Den Funke-greia var interessant, men jeg finner den ikke i Gnore. Og jeg liker ikke tanken på å kjøpe noe jeg ikke kan returnere his det ikke funker godt nok. Den marine ser også grei ut, men blir både dyr og stor. Da er kanskje standardantennen i takboksen bedre?

Finnes også hos Mediatron AS

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standard antenne i takboksen er vel en dårlig løsning, da må du vel rette bilen mot senderen for mottak, da en vanlig UHF digital antenne er retningsbestemt.

Funkeantenna finnes også hos MediaTron AS

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig en Triax marine ufo-antenne kunne hjelpe. Den er aktiv, (egen strømforsyning for forsterker, 12v). Vi har montert en del sånne på lastebil for mottak av digital og analog bakkenett. Ikke retningsbestemt. Vi monterer dem som regel bak spoileren oppå taket, og det funker likevel, så det skal nok la seg gjøre å montere i pakkboks også.
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein, takk! Det var ikke verst pris heller!

n-t, Det høres lurt ut! Det er jo en båtsjappe stor i Arendal som heter Marine, eller noe sånt. Skal til Arendal likevel i dag, så jeg stikker innom der og ser hva de har. Takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein, takk! Det var ikke verst pris heller!

n-t, Det høres lurt ut! Det er jo en båtsjappe stor i Arendal som heter Marine, eller noe sånt. Skal til Arendal likevel i dag, så jeg stikker innom der og ser hva de har. Takk for tipset!
    Ja, Maritim har en sjappe på Stoa

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •