Kortavgift hos Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kortavgift hos Canal Digital

Kjøpte kort hos CD den 30. oktober med Canal+ pakken. Force-dekoder hadde jeg selv. Bandt meg for 12 mnd og skulle derfor for 3 mnd gratis. Betalte kortavgift 299,- og Canalpakken. Så langt var det greitt. I tillegg skaffet jeg meg et kort til for å ha på en annen dekoder jeg hadde. Den betalte jeg også kortavgift 299,- på.
    Men nå har jeg fått regning på kortavgiftene igjen! Da jeg ringte, sa de de at det var feil og jeg kunne kaste regningen. I dag ringte Kundeservice til meg og sa at regningen måtte jeg betale likevel. De sa at kortavgiften gjelder fra 1. januar og ut året.
    Jeg protesterte og sa at jeg har betalt for 1 år fra datoen jeg fikk kortet.
    - Det var ingen som informerte meg om at kortavgiftene jeg betalte i okt/nov bare skulle gjelde fram til nyttår, sa jeg. Da sa kundeservice at det kalles etableringsgebyr.
    Har ikke tenkt å gi meg med dette. Det er jo helt urimelig, dette her.

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo forsåvidt riktig at kortavgiften gjelder per kalenderår, og ikke 12 mnd løpende fra du mottok kortet.
    Dermed er fakturaen du har mottatt nå riktig, men det som er urimelig er at du måtte betale full kortavgift for 2008.
    Men dette er det mulig å krangle om. Har gjort det selv tidligere, med hell 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvordan vet man at kortavgiften er pr kalenderår? På første faktura med forfall 15.12 står det "kortavgift 1. år 299,-". Og så betale nye 299,- pr kort fra 1/1?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keberg
    Hei, hvordan vet man at kortavgiften er pr kalenderår? På første faktura med forfall 15.12 står det "kortavgift 1. år 299,-". Og så betale nye 299,- pr kort fra 1/1?

Ja, jeg synes også dette er fullstendig bak mål. Jeg betalte 299,- i oktober og nå kommer altså kortavgiften på nytt igjen! Blir som å bytte forsikring på bilen i desember og betale for ett år, for så å få ny regning 1 januar pålydende samme beløp. Dette er svindel.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Ja, jeg har sendt en mail om dette til Forbrukerådet. Venter spent på svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme skjedd med meg. Betalte i oktober, og fikk nå ny regning for 2009. Ringte kundeservice, men der var det lite sympati å få

Da gir du kanskje beskjed om svaret du får fra forbrukerrådet da, keberg?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, betalte kortavgift på høsten, ny avgift nå...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i klubben jeg også :?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem. Fikk kortet 15 desember og jeg klagde til ingen nytte. De liker å snyte sine kunder (de har jo nesten monopol så da går det jo greit). Jeg leste vilkårene og der står det dessverre med liten skrift at det gjelder pr. kalenderår... som alle har signert :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beldever
    Jeg leste vilkårene og der står det dessverre med liten skrift at det gjelder pr. kalenderår... som alle har signert :cry:
    Jeg har akkurat bestilt tuner og kort fra CD. Sånn sett så slipper jeg disse problemene, men er jo helt enig at dette er svindel. Men jeg er ikke helt enig med sitatet over her, for jeg bestilte pr. telefon og det ble ikke opplyst at det er kortavgift pr. kalenderår, så jeg betaler full avgift jeg også for 10 til 11 måneder med kortbruk. Jeg fikk jo heller ikke lest eller signert noen vilkår da jeg bestilte pr telefon. For min del var det bare "flaks" at jeg ventet til over nyttår med bestillingen.

AS

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortavgift... utrolig bare å ha noe sånt. Avgift for å få lov å være kunde. Litt sånn innmeldingsgebyr som finnes hos treningskjedene.

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle leverandører på markedet har utgifter utover det selve programpakken koster, CD, Viasat, GET, RiksTV etc..

Når det gjelder pr kalender år, så oppererer de fleste på samme måte, melder man seg inn i en klubb med en årsavgift så gjelder denne som regel pr 1 januar, NOEN sløyfer dette om man melder seg inn i november f.eks.. men oktober er langt inne på feil side av kalender året til at man som regel klarer å slippe unna..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, men ser du spesifiseringen på regningen, så står det en avgift per mnd. Jeg kan til nød se at man skal betale for kortet, men resten burde bakes inn i månedsavgiften. Saken er jo at kortene er tiltenkt to ting:

1. differensiere kanalpakker
    2. holde pirater utenfor

Nummer 1 er leverandørene dårlige på, da man bare får veldig brede pakker stort sett og ikke plukk og velg i særlig grad. I tillegg er det en stor ulempe for de som kun ønsker seg grunnkanalene, da de må "sponse" de mer avanserte brukerne som ønsker kanalvalg. Nummer to har de hittil ikke klart å overholde, etter hva jeg har fortstått. Og, er det egentlig kunden som skal belastes for at noen andre driver piratvirksomhet?

/S

Newcomer frod sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kortavgiften står ikke i stil til CDs kostnader forbundet med produksjon eller administrasjon av kortet. Et slikt "smartkort" koster bare noen kroner, og administrasjonen er minimal.

Dette er bare en måte å gjøre penger på. Personlig hadde jeg foretrukket at kortavgiften hadde blitt redusert til et fornuftig nivå (< 50 NOK), og at man heller la på abonnementsprisen. Det ville gi et riktigere prisbilde.

Jeg sa nylig opp et bedriftsabonnement, og da ba de meg returnere kortet. Dette er helt uforståelig. Det må da være mye rimeligere for alle parter at kortet blir hos kunde? Har ikke CD mulighet til å sperre spesifikke kort?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår heller ikke hvorfor de kaller dette kortavgift. Årsavgift ville vel være et bedre navn. Rimelig uforståelig for kunder at det skal koste penger å ha et kort til 3kr. som man ikke bytter hvert år heller. SIM-kort til mobil har heller ingen slik avgift. For noen er det sikkert ett fett hva man kaller det, men jeg synes det er misvisende.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg forstår heller ikke hvorfor de kaller dette kortavgift. Årsavgift ville vel være et bedre navn. Rimelig uforståelig for kunder at det skal koste penger å ha et kort til 3kr. som man ikke bytter hvert år heller. SIM-kort til mobil har heller ingen slik avgift. For noen er det sikkert ett fett hva man kaller det, men jeg synes det er misvisende.

Jeg er einig med deg her. Jeg stiller spørsmål mot kortavgift. Dette er kun for å gjøre penger. Etter min meining skulle man sende dette tilbake til CD å si opp. Kanskje dette er språket som det ville forstår at man ikke skal tjene penger på noe som ikke er e tjeneste.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billig

Sitat Opprinnelig postet av keberg
    Hvordan får dere så lav kortavgift ?? Sakset fra CD:
    Hva kortavgiften dekker
    Avgiften dekker kostnadene forbundet med de tekniske løsningene, jevnlig oppdatering av programkortet og andre kostnader som kostnadsfritt kortbytte og kundeservice. Den er uavhengig av hvilken programpakke det abonneres på.
    Fra 1. januar 2009 er kortavgiften 798 kroner per år.
    På mitt Family abonnement trekkes også kortavgift hver måned..

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @fattigmann.
    Det er kortavgiften for digital kabel-tv til CD. Den var forøvrig 599,- en stund tidligere, så det er jo ihvertfall noe... Men det er uansett en lite kundevennlig avgift, de burde klart å kalkulere inn dette på annen måte.

(Når jeg byttet boks for noen år siden passet jeg på å si opp min gamle dekoder før årsskiftet - for så å best. ny rett etter, for å unngå å bli dobbeltfakturert. Men det er jo egentlig høl i huet.)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke fått noe svar fra Forbrukerrådet. Til de som sier at det står pr "kalenderår": Det kan jeg ikke se står noe sted i min kontrakt. Det står kortavgift 1. år.
    Skal melde fra om ev. svar jeg får fra rådet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å nevne det.. Kortavgiften er på 399,- og det er vært halvår. Så da kan du klage enda litt mer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •