DVB-T med H.264 med USB på PC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer BobaFett sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Maskinkrav.

Hei,

Jeg lurer på om det er spesielt høye krav til maskinvare når man bruker USB stick med TV mottaker i det norske bakkenettet. Har lest flere steder at kravene er moderate så lenge det ikke er HD-TV sendinger. Med H264 og HD er det svært store krav til maskinvare (som 3.2GHz eller Core 2 Duo prosessor).

Nå er det jo slik foreløpig at RiksTV ikke har kapasitet til å sende HD. Er det likevel krevende i og med at det sendes med H264 codec? Er det dekodingen av H264 som får pc'n i kne?

Jeg har en 4 år gammel Centrino laptop med 1.6GHz prosessor (IBM R50). Vil denne være i stand til å vise SD sendinger i bakknettet, eller er den rett og slett for dårlig?

Er noen USB tv-mottakere mindre krevende på maskinvaren enn andre?

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Her er litt av mine erfaringer med mitt oppsett (kun for ikke-kodede kanaler)

Mottager: Wand-TV DVB-T USB stick fra dealextreme

PC: Fujitsu-Siemes Amilo M7440 (1200mb ram, WinXP og 1.6GHz).

Programmvare: VLC

Wand-TV'n har fungrert bra for meg, prossesorlasten ligger på (veldig ca) 60%. En ting å merke seg er at antennen som følger med ikke er spessielt god. Den er sikkert fin i Dannmark, men ubrukelig i Norge hviss du ikke har fri sikt til senderen... Det har ikke jeg og bruker i steden en gammel 9-element yagi som står på taket. Fungerer ypperlig.

Jon

Newcomer BobaFett sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen. Flott å få praktiske tips om hva som er mulig. Da regner jeg med at denne bilige usb-tuneren kan brukes til en 3-4 år gammel maskin. Til prisen er det uansett verdt å prøve. En Wand-TV er nå bestilt! En bedre antenne er også et godt tips. Av bildene fra DealExtreme ser det ut til at det er standard antennekontakt på USB-tuneren.

Har erfaring med tidligere analoge løsninger fra Hauppauge og Pinnacle. Den gangen var det mange problemer med drivere og programvare.

Lurte også på hvordan det sto til med andre USB-tunere som f.eks. Hauppauge, Pinnacle eller Terratec. Er de mer krevende på maskinvaren?

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Finner ikke NRK

Hei.
    Jeg har også kjøpt denne Wand-TV DVB-T USB stick fra DealExtreme. Klarer dog ikke å finne de ikke-kodede kanalene (NRK) med Blaze HDTV som er den SW som følger med. Den finner TV2 og noen andre kodede kanaler (men kan ikke se de), men altså ikke NRK. Har noen andre lykkes med dette?

Har også installert VLC 1.0.1 og prøvd der, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal finne frekvensene her jeg bor. Ihht. ntv.no er det kanal 41, 52 og 48 som brukes her. Den formelen som er nevnt lenger oppe i denne tråden får jeg ikke til å stemme:

----------------------
    Frekvens i kHz = 306000 + 8000 * kanal

F.eks er kanal 55: 306000 + 8000 * 55 = 746000 kHz
    ------------------------------

Hva er det jeg ikke har fått med meg her?

Dette kjøres på en eldre laptop med XP.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0