RiksTV + CAM + Samsung = ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question RiksTV + CAM + Samsung = ???

Jeg kjøpte for noen uker siden en Samsung LE40A656 og siden de stenger det analoge nettet her den 3 Feb så tenkte jeg at å annskagge RiksTV ville være en god løsning.
    Jeg kjøpte en CAM modul fra multicom.no og fikk i samme slenge med ett RiksTV kort som jeg skulle kobble inn.
    Problemet oppstod da jeg var ferdig med å søke inn alle kanalene og ville se på tv... "Signal Scrambled"...stod det på min skjerm..!

Så jeg hoppet på tlf til RiksTV og fikk dem til å reaktivere CAM modulen og tuner-kortet,men fortsatt ingen bilde og nå begynner den "Signal Scrambled" meldingen å bli meeeget plagsom ettersom at datoen for slukking nærmer seg FORT!

Er det noen her innne som har noen forslag til hva som kan gjøres?
    Jeg har også oppdatert FW og prøvd å snu på CAM´en,kortet og dillet med innstillinger og søkt opp og ned og i mente..

Mvh

Sinna

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde ikke riks tv fungerte på modellen som heter 656, kun på 676. Fordi 656 ikke har DVB-T MPEG4 tuner(?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det er 67 utvalgte modeller i SAMSUNGs 4-, 5-, 6-, 7-, 8- og 9-serie som nå er godkjent for RiksTV, som betyr at mottakere med innebygd mpeg4 dekodere er testet og godkjent av RiksTV. "
    Dette er hentet fra en pressemelding på samsung sine sider.

Utifra dette så gikk jeg utifra at jeg kunne bruke min tv som dekoder.
    Er det noen måte jeg kan finne ut om jeg har DVB-T MPEG4 tuner ?

EDIT: leifer

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Modellen som heter 656 har ikke MPEG4 tuner, mens 676 har dette. 676 er kliss lik sett bort i fra dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at det er "utvalgte modeller" betyr ikke at det er alle. De fleste TV'ene som blir solgt fra Samsung i Norge i dag har MPEG-4 tuner innebygget, godkjent og fungerende. Men det er fortsatt noen partier igjen av de "gamle" modellene som ikke støtter MPEG-4, samt at det kontinuerlig blir bestilt inn TV'er fra Tyskland og andre land nedover i Europa hvor de selges uten MPEG-4 tuner. Disse blir igjen videresolgt i nettbutikker i Norge, priset noe lavere enn tilsvarende modeller med støtte for RiksTV.

Du bør få byttet TV'en din dersom det er mulig, om du har planer om å bruke CAM'en du har gått til anskaffelse av sammen med innebygget tuner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •