Omplassering av Canal Digital -uttak.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Prototype86 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Omplassering av Canal Digital -uttak.

Hei,

Jeg lurer på om det lar seg gjøre at uttaket (tv,internett,radio), som er levert av Canal Digital kan festes på veggen på andre siden av rommet i leiligheten?

Jeg sendte mail til CD, og de sa at en slik omplassering ville koste 990 kr. Det jeg ikke helt forstår er om de har forstått budskapet mitt. Altså, vil det være ledninger bak veggen på den andre siden av rommet på lik linje, som det er bak veggen hvor den er festet i dag?

Takk...

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjult anlegg kan man bare legge inn før veggene blir satt opp. Så ettermontering må legges utenpå veggen.
    Du har vel valget mellom å få en montør til å sette opp en fast boks, eller legge opp en lange skjøtekabler selv.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Skjult anlegg kan man bare legge inn før veggene blir satt opp. Så ettermontering må legges utenpå veggen.
    Du har vel valget mellom å få en montør til å sette opp en fast boks, eller legge opp en lange skjøtekabler selv.
    Ok, så du mener at han altså kommer til å finne de nødvendige lednigene bak veggen? Ja, får håpe det. For han får ikke èt øre av meg for å møte opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prototype86
    Ok, så du mener at han altså kommer til å finne de nødvendige lednigene bak veggen? Ja, får håpe det. For han får ikke èt øre av meg for å møte opp.
    Nei, det vil han nok ikke finne. Nye ledninger må legges utenpå veggen fra det gamle uttaket til det nye.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrtj
    Nei, det vil han nok ikke finne. Nye ledninger må legges utenpå veggen fra det gamle uttaket til det nye.
    Ergo det vil bli mye ledninger rundt om i rommet? Det er nok ikke så ønskelig. Finnes det ikke trådløse mottakere av antennesignaler? Altså at jeg f.eks kan sette på et trådløst mottaker i antenneuttaket på TV´en, som mottar signalene via en boks tilkoblet Canal Digital-modemet?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke mulig.
    Det er mulig å sette trådløs overføring fra utgangen på Canal Digital boksen, men kvaliteten blir dårlig.

Newcomer pooka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å vekke liv i denne her:

Jeg ønsker å dra en ledning fra stua ut på et annet rom, så jeg får modemet og router vekk fra stua. Hva trenger jeg av komponenter for å få til dette?
    På soverommet så har jeg allerede et TV-radio uttak, men mangler det tredje hullet for å koble modemet.

Hva slags ledning og hva slags boks trenger jeg for å gjøre dette selv?

Jeg har Canal Digital gjennom borettslaget, og har ringt CD om hva det koster å få en montør til å gjøre dette. Jeg er nok en smule gjerrig - for jeg droppa å bestille han

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •