Altibox PVR mangler lyd på enkelte HD kanaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox PVR mangler lyd på enkelte HD kanaler

Har en Altibox PVR 1960 koblet til Pioneer receiver VSX-2AVX og en Pioneer plasma (PDP-436-FDE) Altiboxen er koblet via HDMI til forsterkeren også hdmi til tv-en.

Har koblet lyden til Pioneeren med coax fordi pga enkelte kanaler ikke fungerte med lyd. Snakket med BKK (min elverandør av altibox) og de sa de jobbet med en firmware oppgradering. No oppgraderte de firmwaren på tirsdag men fremdeles ingen lyd.

Noen som har forslag? sliter med samme problem?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være over et år siden jeg hørte om dette problemet første gang, sjekk Altibox tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke av dem, er et par stykker.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De la inn HDCP (HD Copy Protection betyr det vel) forrige uke og da mistet jeg lyd i stua over HDMI direkte til TV på kanaler som sender Dolby Digital lyd. Snakket med min leverandør og de er klar over problemet og jobber med en fix. De snakker om en AC-3 mottaker i TV'n som lager problemet.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    De la inn HDCP (HD Copy Protection betyr det vel) forrige uke og da mistet jeg lyd i stua over HDMI direkte til TV på kanaler som sender Dolby Digital lyd. Snakket med min leverandør og de er klar over problemet og jobber med en fix. De snakker om en AC-3 mottaker i TV'n som lager problemet.
    Fikk samme beskjeden første gang eg spurte, at det var en AC-3 mottaker i tven som laget problem og at de jobbet med en fix, eg trodde at denne skulle komme med denne firmwaren men det gjorde den tydligvis ikke da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •