Canal Digital Suger Lut!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital Suger Lut!

- For det første så er det bare flaks om du får inn HD-kanalene deres på dekoderen du får tilsendt. Bare glem at alle HD-kanalene virker hele tiden, som regel virker kun 2-3 av de samtidig - ellers er det 'problemer med signalmottak'.

- Dekoderen til Canal Digital er en stor VITS! For de fleste kanaler viser den kun hvilke programmer som kommer de nærmeste 3-4 timene, og man må gå inn på hver enkelt kanal for å se hva som kommer på TV for akkurat den kanalen. I tillegg går det treigt å skifte kanaler, pluss det er en masse irriterende bugs i softwaren, programvaren er totalt ulogisk bygd opp! Som om ikke det var nok er det ikke MULIG å ta opp serier! Kun tidsstyrte opptak, som man hadde på de gamle VHS-opptakerne i sin tid - Hallo, vi har EPG, vi har digital opptaker, men må inn og skrive inn dato og klokkeslett for opptakene våre? SKJERPINGS!

- Fjernkontrollen til dekoderen er den dårligste fjernkontrollen jeg har vært borti. Totalt ulogiske taster, det er ren bingo hva de forskjellige knappene betyr, og betydningen av knappene endrer seg avhengig av hvilket skjermbilde man befinner seg i.

- Dersom man for eksempel vil bruke Canal Digital sammen med Media Center, eller en annen dekoder - glem det! Canal Digital har i sin store visdom nemlig parret programkortet med dritt-dekoderen sin, slik at man ikke kan bytte ut tuneren dersom man vil det! Man har altså ikke noe annet valg enn å bruke den katastrofale dekoderen til Canal Digital.

- I tillegg driver Canal Digital og sensurerer flere filmer som går på natterstid - filmer som er fullt lovlig å vise og se i Norge, men som altså Canal Digital mener er for sterk kost for deres kunder. Hvorfor?

STYR UNNA CANAL DIGITAL! Drittprodukt! Møkk!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ut litt frustrasjon der...?

Det er vel en generell oppfatning at de fleste dekoderene CD har hatt både med og uten HD har sine bugs og ustabile fjernkontroller. Dette burde de ha rettet opp for lengst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dk
    - For det første så er det bare flaks om du får inn HD-kanalene deres på dekoderen du får tilsendt. Bare glem at alle HD-kanalene virker hele tiden, som regel virker kun 2-3 av de samtidig - ellers er det 'problemer med signalmottak'.
    Høres egentlig ut som en problem akkurat slik som dekoderen beskriver. Et signalrelatert problem. Har du hatt en teknikker på besøk?

- Dekoderen til Canal Digital er en stor VITS! For de fleste kanaler viser den kun hvilke programmer som kommer de nærmeste 3-4 timene, og man må gå inn på hver enkelt kanal for å se hva som kommer på TV for akkurat den kanalen. I tillegg går det treigt å skifte kanaler, pluss det er en masse irriterende bugs i softwaren, programvaren er totalt ulogisk bygd opp! Som om ikke det var nok er det ikke MULIG å ta opp serier! Kun tidsstyrte opptak, som man hadde på de gamle VHS-opptakerne i sin tid - Hallo, vi har EPG, vi har digital opptaker, men må inn og skrive inn dato og klokkeslett for opptakene våre? SKJERPINGS!
    Helt enig. Dekoderene suger

- Fjernkontrollen til dekoderen er den dårligste fjernkontrollen jeg har vært borti. Totalt ulogiske taster, det er ren bingo hva de forskjellige knappene betyr, og betydningen av knappene endrer seg avhengig av hvilket skjermbilde man befinner seg i.
    Fremdeles enig. Dekoderene suger

- Dersom man for eksempel vil bruke Canal Digital sammen med Media Center, eller en annen dekoder - glem det! Canal Digital har i sin store visdom nemlig parret programkortet med dritt-dekoderen sin, slik at man ikke kan bytte ut tuneren dersom man vil det! Man har altså ikke noe annet valg enn å bruke den katastrofale dekoderen til Canal Digital.
    Dette gjør alle andre leverandører også. Her er det innholdsleverandørene som er vanskelige ikke CD. Mulighetene for media center vil trolig bli bedre når løsning for kryptert videoinnhold hele veien er på plass

- I tillegg driver Canal Digital og sensurerer flere filmer som går på natterstid - filmer som er fullt lovlig å vise og se i Norge, men som altså Canal Digital mener er for sterk kost for deres kunder. Hvorfor?
    Tviler på at det er CD som sensurerer innholdet. Antar du tenker på hva som er lovlig ved salg over disk og rettsdommen som myknet opp regelverket der. Denne er derimot ikke gyldig ved "broadcasting". Her gjelder de samme regler som alltid. Ikke lov og vise kjønn i aktivitet osv.

Det kan jeg være enig i

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at noen setter ord på det. Har sendt mail til CD et par ganger og linket til tråder her på forumet. Kanskje på tide med en ny mail nå
    De sier uansett at dette må være en feil og at de har masse fornøyde kunder og bla bla bla. Tenker vi heller sier at folk ikke vet bedre siden alternativet (Viasat) ikke ligger noe særlig foran på kvalitet. Ei fikser CD på tingene heller, så hvorfor skal man bruke tid på å klage hele tida. Vi blir holdt for narr, men har innfunnet oss med det. Dessverre!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du skal være litt mer forsiktig med slik generalisring? Jeg får inn alle HD kanalen fra CD uten problemer.
    Dette er jeg absolutt ikke enig i. CD gir meg NHL, PL, noe PL i HD, film i HD og flere andre HD-kanaler. Jeg er godt fornøyd og anbefaler mer enn gjerne CD til andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har testet det meste og canaldigital har uten tvil de beste bildene, har en kresen 56" tv , så dette synes godt

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd kortet i et tunerkort med cam osv? Har hørt at det egentlig ikke er tilfellet at kort og dekoder parres.

Men ellers, helt enig! Det som oftest er synd er at en leverandør har monopol på å levere tv der man flytter til Burde være fri konkurranse på kabelnettene også!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ellers, helt enig! Det som oftest er synd er at en leverandør har monopol på å levere tv der man flytter til Burde være fri konkurranse på kabelnettene også!!
    Problemet hvis alle kan levere over alt er at utbyggingen stopper. Ingen som vil investere i å levere til nye områder hvis alle kan sende tv over samme linja.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper for trådstarters del at han holder en lik tone ovenfor CD's kundeservice - da kan jeg forstå at han ikke for spesielt god hjelp.

Stort sett enig med Ole M. Men du glemmer Svensk Ishockey.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Har du prøvd kortet i et tunerkort med cam osv? Har hørt at det egentlig ikke er tilfellet at kort og dekoder parres.
    Muligheten for det er teknisk sett tilstede, men kan ikke være tatt i bruk i særlig grad. Jeg bytter stadig rundt på CD kunders kort og 5 forskjellige CD-dekodere på tvers av kortnr og kundenr i feilrettingsøyemed. Har aldri hatt problemer med tilgang på noen kanaler de aktuelle kortene har vært åpne for. Hører ofte KS si at dekoder og kort er registrert opp mot hverandre, men noen sperre er det ikke. I hvertfall ikke ennå, og i hvertfall ikke i Bergen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fullscreen

Ja det er dårlige produkter.
    Har den sagem hd boksen til 1990,- og vær gang jeg bytter kanal fra feks discovery til animal eller omvendt, så må jeg trykke på hd knapp for å få fullscreen. Dette er jo bare fryktelig irriterende. Slipper unna dette om jeg bruker scart. Men vil jo bruke hdmi da det gir best bilde osv.
    Riks tv sin grundig boks har jo et valg i menyen der du kan vellge auto fullscreen, men det har ikke cd. Har prøvd å kombinere alle innstillinger på tv og dekoder. samme problem med andre tver.

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kanskje du skal være litt mer forsiktig med slik generalisring? Jeg får inn alle HD kanalen fra CD uten problemer.Dette er jeg absolutt ikke enig i. CD gir meg NHL, PL, noe PL i HD, film i HD og flere andre HD-kanaler. Jeg er godt fornøyd og anbefaler mer enn gjerne CD til andre.

Hei, får du NHL i HD? Har lenge tenkt å skaffe CD pga NHL tilbudet! Og har du prøvd å ta opp kamper? Isåfall, fungerer det bra?

Hilsen en som har lyst å NHL på tv og ikke pcen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QUOTE:Kanskje du skal være litt mer forsiktig med slik generalisring? Jeg får inn alle HD kanalen fra CD uten problemer.Dette er jeg absolutt ikke enig i. CD gir meg NHL, PL, noe PL i HD, film i HD og flere andre HD-kanaler. Jeg er godt fornøyd og anbefaler mer enn gjerne CD til andre.QUOTE slutt

QUOTE:Håper for trådstarters del at han holder en lik tone ovenfor CD's kundeservice - da kan jeg forstå at han ikke for spesielt god hjelp.

Stort sett enig med Ole M. Men du glemmer Svensk Ishockey.QUOTE slutt

+2

Jeg er også fornøyd med cd, har riktignok "bare" den første hd-dekoderen og videoprosessor som forlanger å bli fora med 1080i

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noose
    Hei, får du NHL i HD? Har lenge tenkt å skaffe CD pga NHL tilbudet! Og har du prøvd å ta opp kamper? Isåfall, fungerer det bra?

Hilsen en som har lyst å NHL på tv og ikke pcen
    De to kampene mellom Penguins og Senators fra Globen ble sendt i HD. Jeg var forøvrig i Globen og så den ene. Helgens All Star match sendes også i HD. Utover det har det ikke blitt sendt NHL i HD. Men i følge C+ ligger de i forhandlinger om å få sende i HD. Så det kommer nok helt sikker. Spørsmålet er bare når. Det har jo såvidt begynt i år.

Go Pens!
    :-)

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringer samlet over to tiår har lært meg at CD er skyhøyt bedre på kundeservice enn konkurrenten Viasat. Tull med og mangelfulle tunere har begge leverandører.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat's slagord "Underholding på dine vilkår" syns jeg er mer enn middels frekt, med tanke på hvor vanskelig de har gjort det for forbrukerne opp i gjennom årene.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søstern og samboern kjører nå canal-digital via en cam i sitt mediasenter, dem har ikke problemer med signaler.

Jeg derimot har aldri hatt trøbbel med CD dekoderne, og har det vært det har jeg fått ny.
    Problemet derimot er disse småe privateide nettene som leier inn fra CD, DER er det mye semmert og gammelt utstyr å spore på anlegget!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem med CD sin HD PVR, og har vært ganske forbannet på dem også. *Men* det viser seg at signalene er helt glimrende i kjelleren -- rundt 170 på skalen på boksen på de fleste kanalene, men hele nede i 133 på to av HD kanalene. Alle kanalene vises uten problemer.

Oppe er det en annen historie. Det får jeg inn enkelte HD kanaler, noen fryser jevnlig, mens anre alltid er helt svart eller viser "problemer med signalmottak". Nat Geo HD er helt nede i 33, men de fleste kanalene ligger rundt 90-110.

Så problemet er på min side, ikke på kabelnettet.

På HD kanalene er det tydligvis veldig viktig med god kvalitet på signalet, selv om det er digitalt. Sjekk signalstyrken på de ulike kanalene. Dersom du har andre bokser tilkoblet på antenneanlegget, fjern dem og sjekk signalstyrken igjen. Prøv også å bytte antenneledning.

Hos meg viste det seg at jeg mistet ca. 10 på signalstyrken fordi signalet gikk gjennom en gammel analog harddiskopptaker før den fikk til CD boksen. Videre mister jeg ca. 3 på en lang antenneledning fra vegguttaket og fram til CD boksen.

Uansett har jeg et problem mellom vegguttaket nede og vegguttaket oppe, men du kan jo være heldigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivinds
    Jeg har samme problem med CD sin HD PVR, og har vært ganske forbannet på dem også. *Men* det viser seg at signalene er helt glimrende i kjelleren -- rundt 170 på skalen på boksen på de fleste kanalene, men hele nede i 133 på to av HD kanalene. Alle kanalene vises uten problemer.

Oppe er det en annen historie. Det får jeg inn enkelte HD kanaler, noen fryser jevnlig, mens anre alltid er helt svart eller viser "problemer med signalmottak". Nat Geo HD er helt nede i 33, men de fleste kanalene ligger rundt 90-110.

Så problemet er på min side, ikke på kabelnettet.

På HD kanalene er det tydligvis veldig viktig med god kvalitet på signalet, selv om det er digitalt. Sjekk signalstyrken på de ulike kanalene. Dersom du har andre bokser tilkoblet på antenneanlegget, fjern dem og sjekk signalstyrken igjen. Prøv også å bytte antenneledning.

Hos meg viste det seg at jeg mistet ca. 10 på signalstyrken fordi signalet gikk gjennom en gammel analog harddiskopptaker før den fikk til CD boksen. Videre mister jeg ca. 3 på en lang antenneledning fra vegguttaket og fram til CD boksen.

Uansett har jeg et problem mellom vegguttaket nede og vegguttaket oppe, men du kan jo være heldigere.
    Dette likner veldig på problemene jeg har hatt med HD-kanalene mine. Svake ustabile signaler, de siste ukene har jeg ikke hatt bilde i det hele tatt.
    Så i helga mannet jeg meg opp og sendte en småsint mail til canaldigital.

Her er svaret jeg fikk:

"Siden kanalene dine har hakket kan det tyde på at det er noe som forstyrrer signalene dine. Sjekk at alle kabler er godt festet, det er viktig at antennekablen som fulgte med hdpvr dekoderen brukes, og at det kun er koblet hdmi kabel fra dekoder til tv. Har du en trådløs ruter i nærheten så kan den også forstyrre signalene. Sjekk også signalinformasjonen på dekoder. Har du for lave signaler så ta kontakt med oss på 06090 slik at vi kan sende er feilmelding, og få en teknikker til å sjekke signalene dine."

Jeg har hatt dekoderen tilkoblet Tv'n med både HDMI-kabel og vanlig antenneledning slik at jeg også har kunnet få inn analoge kabelsignaler på TV'n. Etter å fulgt rådet fra kundeservice å plugge ut antenneledningen fra dekoderen gikk signalstyrken til topps, og bildet kom tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde problemer med mottaket av HD-signaler, men det forsvant når jeg flyttet det galvaniske skillet på COAX-kabelen til etter HD-boksen i stedet for før.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •