Opptak med HDPVR fra Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Sunhawk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opptak med HDPVR fra Canal Digital

Hei.

Jeg har kommet over et snodig problem med opptaksfunksjonen på hd pvr dekoderen.
    Ved å gå inn og stille inn opptak manuelt (mao, ikke epg) ender jeg med å få feilmeldingen "Konflikt TNT: To opptak samtidig" med en rød X.
    Har opplevd dette tidligere, men nå i siste forsøk prøvde jeg følgende:
    (nb: prøver kun å få tatt opp 2 samtidig og IKKE se på en 3.)

Nyhetskanalen fra 17:45 til 20:00.
    Zebra fra 18:05 til 18:59.
    TV3 fra 19:00 til 20:00.

Opptakene på Nyhetskanalen og Zebra skulle gå samtidig i 54 minutter. Dermed skulle opptaket på Zebra slutte (nyhetskanalen går da alene 1 minutt) og opptaket på TV3 starte minuttet etter dette.

Samtidig som jeg fiklet frem og tilbake med dette begynte opptaket på førstnevnte. Da nektet den å legge til noe mer enten det var zebra eller tv3, som skulle gå i løpet av samme opptakstid.
    Gikk jeg derimot inn på en annen kanal (Zebra i dette tilfellet) og trykket opptak på kontrolleren, så ville den ta opp 2 samtidig uten feilmeldinger.

Etter kontakt med kundeservice måtte jeg bare "slenge meg på toget" og gå gjennom den aldri så "populære" resett metoden. Deretter gjenskapte jeg scenarioet med 3 andre kanaler og støttet på samme melding.
    Jeg kunne også igjen skru på et andre opptak med opptaksknappen på kontrolleren i dette forsøket når et opptak var i gang.

Nok en gang i kontakt med kundeservice og får i skrivende stund en oppdatering til kortet fra de gjennom kanal 50. Skulle ikke det virke, så kundebehandleren ikke noen annen utvei enn å sende meg en ny boks.
    Han hadde ikke tidligere hørt om problemet (ikke den personen jeg snakket med tidligere heller) og mente det da måtte være noe feil med denne boksen.
    Litt trist eventuelt, fordi denne er helt stille. Ingen viftestøy :-|

Jeg håper det er godt nok forklart og ville satt stor pris på å få høre fra en eller fler av dere andre her på forumet, som har samme dekoder og kunne testet dette hos seg, om dere støtter på samme feilmelding

mvh
    Johnny

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Levanger
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hd-pvr'en en funksjon der du kan aktivere at den skal ta opp litt ekstra før og etter opptak? Har ikke denne tuneren selv (kun lest om den på forumet), men mener å huske noe sånt. Mulig det kun gjelder opptak via epg. Men... Hvis du har aktivert denne, og den virker på alle opptak, vil opptakslista di f.eks. se slik ut:
    Nyhetskanalen fra 17:40 til 20:05.
    Zebra fra 18:00 til 19:04.
    TV3 fra 18:55 til 20:05.

Dermed vil du faktisk ha 3 opptak mellom 18:55 og 19:04

Ikke skyt meg om jeg er ute og sykler her... :grin:
    Vantage HD8000S | Nad | Dali | Samsung

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Takk for svar
    Det er en separat før og etter innstilling for EPG
    (Edit: Den er for helhetsskyld satt til 0 min før og etter, som default innstilling)
    Og når du er inne på det, så mener jeg at jeg også prøvde 18:45 som slutt tid da jeg fiklet med det.

Står jeg på nyhetsskanalen og stiller inn til opptak på den kanalen (slik at den starter å ta opp) og deretter prøver å stille inn et annet program til å ta opp i samme opptakstid (på en annen kanal), så vil den nekte å la meg gjøre det (med feilmelding). Prøver jeg stille inn for opptak etter det er slutt fungerer det helt som normalt :???:

mvh
    Johnny

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har opplevd dette også ved noen anledninger. Jeg har også opplevd det ved forsøk på å programmere opptak via epg. Det virker som kun én tuner er tilgjengelig. Men jeg har sjekket signalstyrken som er ok for begge tunerne.
    Dette må være en SW bug. Så jeg tror neppe det hjelper å bytte boks. Men hva som utløser denne feilmeldingen, har jeg vanskelig for å se. Som regel fungerer heldigvis opptak fra to forskjellige kanaler samtidig helt fint.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Takk for svar
    Veldig greit å kunne vise til din respons neste gang jeg snakker med kundeservice.
    Jeg får høre derfra hvor fornøyde alle er med sine dekodere :roll: og at de aldri har hørt om problemet...
    Da må jo folk melde fra, sier de.

Har du, ved en anledning, mulighet til å teste om du får stilt inn fler opptak i samme tid som et annet opptak kjører?
    Om du går inn i menyen "tidsstyrte opptak" og stiller inn på en kanal til opptak umiddelbart og deretter går inn der på nytt (den hopper ut til tv når den starter opptaket) og prøve stille inn på en annen kanal i samme opptakstid som den første? Får du, eventuelt, feilmeldingen da?

Setter stor pris på å høre fra fler om dere har liknende problemer
    Kan dere gjenskape problemet på deres dekoder?

mvh
    Johnny

Newcomer afoldal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kunne ta opp 2 kanaler på en gang, evt. ta opp en kanal og se en annen, må man da koble til begge inngangene og strekke 2 kabler fra antenna?

Når jeg setter på et opptak kan jeg ihvertfall ikke se på en annen kanal. Ingen signal står der. Og enda værre, når et programmert opptak skal begynne på f.eks. TV2, så, vel det starter ikke dersom jeg ser på en annen kanal akkurat da. Frustrasjon!!! :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afoldal
    For å kunne ta opp 2 kanaler på en gang, evt. ta opp en kanal og se en annen, må man da koble til begge inngangene og strekke 2 kabler fra antenna?
    nei, ikke for kabel-tv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •