TVer med støtte for CAM for Canal Digital kabel-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TVer med støtte for CAM for Canal Digital kabel-TV

Hei,

Er på utkikk etter ny TV, men vil ha en som støtter installasjon av CAM for Canal Digital kabel-TV.

Hvilke TVer finnes det dag som støtter dette? Og hva må man eventuelt se etter i spesifikasjonen for å finne ut om en gitt TV vil støtte installasjon av en slik CAM. Det bør være mulig å vise både vanlig, HD-kanaler samt EPG.

I utgangspunktet er jeg ute etter en TV i prisklassen 7000-8000, men ikke la det begrense ditt forslag til TVer som støtter nevnte kriterier.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christt
    Hei,

Er på utkikk etter ny TV, men vil ha en som støtter installasjon av CAM for Canal Digital kabel-TV.

Hvilke TVer finnes det dag som støtter dette? Og hva må man eventuelt se etter i spesifikasjonen for å finne ut om en gitt TV vil støtte installasjon av en slik CAM. Det bør være mulig å vise både vanlig, HD-kanaler samt EPG.

I utgangspunktet er jeg ute etter en TV i prisklassen 7000-8000, men ikke la det begrense ditt forslag til TVer som støtter nevnte kriterier.
    Per dags dato har ikke Canal Digital godkjent noen TVer eller cam, som skal kunne brukes med deres satelitt/kabel anlegg.

Så det blir mye synsing om hvilken apperater som en tror kan bli godkjent... TVen må mest sannsyneligvis støtte MPEG2 og inneholde en tuner som kan kjøre DVB-C.

Hadde jeg kjøpt en TV nå som jeg hadde håpet skulle bli godkjent, ville jeg kjøpt en med MPEG4/DVB-C dekoder.

F.eks:
    Samsung A676 serie
    Sony W4500 serie

EDIT: Skriveleif

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel Pioneer KRP-500A virker med med Cam og CD :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    Per dags dato har ikke Canal Digital godkjent noen TVer eller cam, som skal kunne brukes med deres satelitt/kabel anlegg.
    For min del er det ikke så kritisk om TVen ikke er godkjent av CD, så lenge det funker.

Hva med Panasonic PX81, er den utstyrt for å kunne takle CD i og med at den takler RiksTV?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christt
    Hva med Panasonic PX81, er den utstyrt for å kunne takle CD i og med at den takler RiksTV?
    Svarer meg selv. I følge denne tråden vil det ikke funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke min nye Pioneer KRP-500A/P til å fungere med CD

Jeg kjøpte ny Pioneer i går KRP-500A / P med ekstern tuner, prøver å få kanal Digital kabel tv til å fungere, men få det ikke til, er det noen som har tips?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haugenes
    Jeg kjøpte ny Pioneer i går KRP-500A / P med ekstern tuner, prøver å få kanal Digital kabel tv til å fungere, men få det ikke til, er det noen som har tips?

Pioneer fungerer ikke med kabeltv bare bakkenett og parabol

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk lest meg til at det skulle ha hvert en DVB-C tuner som Pioneer ikke har, er det noen som vet hva det er? er det hardware eller sowtware, siden den har T og S innebygd men ikke C

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982

Så det blir mye synsing om hvilken apperater som en tror kan bli godkjent... TVen må mest sannsyneligvis støtte MPEG2 og inneholde en tuner som kan kjøre DVB-C.

Hadde jeg kjøpt en TV nå som jeg hadde håpet skulle bli godkjent, ville jeg kjøpt en med MPEG4/DVB-C dekoder.

F.eks:
    Samsung A676 serie
    Sony W4500 serie

EDIT: Skriveleif

I følge Digitalt.tv nyhed så kommer Canal Digital til å tilby parring CAM til IDTV'er.

Det er også en annen artikkel på Satellit Information Online som er mer detaljert. Der står det at Canal Digital vil komme til å tilby Conax CAS7 "pairing" CAM til godkjente TV'er med innebygget DVB-S og DVB-S2 tuner. Antar det også gjelder TV'er med innebygget DVB-C tuner.
    De nye CAM'ene kan muligens i teorien "låses" til TV'n ( CI+ - Wikipedia, the free encyclopedia ) men RiksTV benytter samme CAM og de er ikke låst til TV'n enda hvertfall (i følge andre meldinger her på forumet).

Infoen gjender for Danmark men jeg antar at den ikke er helt urelevant for Norge heller.
    På SI Online står det også at NDS jobber med parring CAM løsning for Viasat så jeg tror nok de
    fleste operatørene kommer med løsninger for IDTV'er. Der har tross alt satellitt,bakkenett og kabel
    en fordel som kan utnyttes i konkurransen mot f.eks. IPTV.
    Det er forresten mye værre for IPTV operatører å få til en slik løsning (er vel ganske umulig egentlig).

Siden RiksTV er den eneste operatører som tilbyr løsning for
    IDTV så har de en fordel i forhold til Viasat,CD,GET,Lyse osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg bruke canal digitalkortet mitt i en Technicrypt RiksTV CA-modul fra elkjøp i tv'en min(SonyBravia KDL-32v4710)

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haugenes
    Jeg fikk lest meg til at det skulle ha hvert en DVB-C tuner som Pioneer ikke har, er det noen som vet hva det er? er det hardware eller sowtware, siden den har T og S innebygd men ikke C

Det betyr at tv'en mangler hardware for dvb-c som brukes av kabeltv. Sett oppe en parabol og bruk kortet ditt fra kabeltv mot paraboltuneren. Alle kortene til cd kabeltv fungerer på parabol. Du får inn alle kanalene som du får på kabeltv.

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også 2 Sony tver som jeg bruker kortet direkte i, og det fungerer veldig bra, men har også 2 Pioneer 50 som jeg gjerne skulle ha fjernet disse tunerene fra CD, de er dårlig i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens litt utenfor prisklassen din, men du skriver jo at alt kan nevnes. Både NAD TV og LOEWE TV har gode tunere. Begge kan fåes med og uten innebygget PVR i TV'ene.

Forøvrig blir det rått dersom både Viasat og Canal Digital kommer med godkjente CAM's for bruk i TV'er!

Selv mailet jeg Canal Digital i Norge og fortalte at jeg leste de hadde planer om å lansere en offisiell CAM i Danmark, og fortalte at dersom de gjorde dette i Norge også var det særdeles interessant å tegne fullt abbonement hos dem. Svaret gikk i retning al av: "Dette kommer an på senderettighetene i de forskjellige land, og vi har ingen planer om å lansere CAM i Norge."....... Dah... HVILKEN KANAL TRODDE HUN "CAM" VAR?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket med CD i dag, og i løpet av april vil de kunne svare på hvilke tv de skal ha support på.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Muligens litt utenfor prisklassen din, men du skriver jo at alt kan nevnes. Både NAD TV og LOEWE TV har gode tunere. Begge kan fåes med og uten innebygget PVR i TV'ene.

Forøvrig blir det rått dersom både Viasat og Canal Digital kommer med godkjente CAM's for bruk i TV'er!

Selv mailet jeg Canal Digital i Norge og fortalte at jeg leste de hadde planer om å lansere en offisiell CAM i Danmark, og fortalte at dersom de gjorde dette i Norge også var det særdeles interessant å tegne fullt abbonement hos dem. Svaret gikk i retning al av: "Dette kommer an på senderettighetene i de forskjellige land, og vi har ingen planer om å lansere CAM i Norge."....... Dah... HVILKEN KANAL TRODDE HUN "CAM" VAR?
    Det er trolig ikke et så uaktuelt tema som man skulle tro.

For at Canal Digital skal kunne tilby CAM offisielt så vil jeg tippe at det ikke må bryte med evt. kopibeskyttelses krav fra innholdslevrandører. Common Interface CAM's betyr i praksis at kopibeskyttelsen rett og slett fjernes. Det er derfor ikke et helt uaktuellt tema at rettighetene må klareres men jeg vil tippe at det først og fremst er et tema for HDTV kanaler. Det er eksempler på operatører som kun "parrer" HD kanalene med ekstra beskyttelse. Det blir spennende å se hva som skjer.

RiksTV reklamerer nå stort med hvor enkelt det er å få RiksTV til å fungere med flat-tv'er. Antar at andre operatører også får meg deg reklamen...... Tror det ville være ekstremt lite sannsynlig at ikke andre operatører ønsker å følge etter .....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Vel Pioneer KRP-500A virker med med Cam og CD :-D
    Noen flere som har fått kabelnett-CD til å fungere med sin TV-tuner?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer strålende med Sony w4500 (46")
    Får både HD kanaler og programguide.
    Husker ikke hvilken CAM det var (lånt bort til en kompis for testen) men det var ihvertfall en MPEG-2 versjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerer fint med en Sony 52W4000 TV, inkludert EPG og HD kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony KDL46V3000

Har en Sony KDL46V3000. Dette er i dag en "gammel" TV, 2006 eller 2007-modell, tror jeg. Den har innebygget digitaltuner for DVB-T og DVB-C - mpeg2. Dette vil si at den ikke fungerer med det norske bakkenettet, men med det svenske. Den fungerer dessuten med Canal Digital's kabelnett.

Til mottak av Canal Digital kabel bruker jeg en Conax 4.00e-CAM (P/N: 904180 R1.2). Dette fungerer utmerket for SD-kanalene. HD-kanalene ligger i kanallista, jeg får lyd, men ikke bilde, fordi TV'ns DVB-C-mottaker ikke støtter HD. Den samme CAM'en fungerer dessuten i min HD-satelittmottaker (Vantage 7100S) på både HD- og SD-kanaler.

Dessuten blir mitt kabelkort oppdatert i denne CAM'en i Sony TV'n.

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et skritt nærmere sannheten?

"....Dette gjør vi ved at vi benytter oss av programkort og en CA-løsning (CA=Conditional Access) fra det norske selskapet Conax som skal fungere sammen med din digitale mottaker fra Canal Digital. ..."

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •