Get HD PVR -> PC -> DVD-r plate

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get HD PVR -> PC -> DVD-r plate

Jeg har fått i oppdrag å sjekke ut om det er mulig å brenne ut et program tatt opp med Get HD PVR boksen via en PC. Noen som har prøvd og fått til?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg har fått i oppdrag å sjekke ut om det er mulig å brenne ut et program tatt opp med Get HD PVR boksen via en PC. Noen som har prøvd og fått til?

Skal ikke si umulig. Men det er ingen enkel sak og overføre innholdet til en plate uten og gå veien over analoge signaler. Innholdet på hardisken lagres med den orginale krypteringen, så da må den eventuelt knekkes.

Mend andre ord nei. Eventuelt ja, men det er ulovlig vanskelig og jeg har ikke klart det :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    Skal ikke si umulig. Men det er ingen enkel sak og overføre innholdet til en plate uten og gå veien over analoge signaler. Innholdet på hardisken lagres med den orginale krypteringen, så da må den eventuelt knekkes.

Mend andre ord nei. Eventuelt ja, men det er ulovlig vanskelig og jeg har ikke klart det :P
    Står det ikke noe med liten skrift om tap av garanti ulovlig og straffbart????
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man kobler til en DVD-r opptager fra Get PVR med scart da? Er ikke så opptatt av kvaliteten. Bare det blir bilde og lyd ut av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hvis man kobler til en DVD-r opptager fra Get PVR med scart da? Er ikke så opptatt av kvaliteten. Bare det blir bilde og lyd ut av det.
    Det skal gå (mulig du kan støte på macrovisionproblemer, men det kan omgås). Eneste ulempen er at det må gjøres i realtime. Du må i praksis se gjennom programmet som skal tas opp, og du får naturligvis ikke brukt PVRen til å se andre programmer mens du holder på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Realtime skal jeg overleve, bare det ikke blir noe kluss med farger e.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Står det ikke noe med liten skrift om tap av garanti ulovlig og straffbart????
    Stølen
    Garanti er nå én ting, men dette lukter fair use lang vei. Rent teknisk er vel ikke dette helt greit. Scart til DVD-Recorder fungerer så lenge det ikke er noe Macrovision-tøys. I så fall er det den enkleste metoden. En annen og mer komplisert mulighet kan være å bruke capture kort for PC med komponentinngang. De er vel svinedyre, men da kan man ta opp i opp til 1080i vil jeg tro. Ulempen er jo at man må styre med komprimering og slikt på egenhånd, så det er en forutsetning at man ikke er helt blank på PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke macrovision på Gets hd-pvr

Men jeg får ikke det store bildet jeg er vant med og liker, og selvsagt heller ikke superkvaliteten. Men det går for så vidt an via scart. Andre som har prøvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd, og det går greit via scart. Bildet forringes litt, men ikke mye. Den gamle makrovision kopisperren rammer stort sett vhs og gamle prosjektører..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •