CD nekter å utstede kort uten kjøp av dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD nekter å utstede kort uten kjøp av dekoder

Hvorfor vil ikke CD kabel-TV selge meg et kort for å motta de digitale sendingene. Jeg har kjøpt en dekoder en annen plass enn hos CD.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det må du nesten spørre dem om

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zapper
    Hvorfor vil ikke CD kabel-TV selge meg et kort for å motta de digitale sendingene. Jeg har kjøpt en dekoder en annen plass enn hos CD.
    Fordi de vil selge dekodere så klart...

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det flere grunner til det.. men de skal jeg ikke ta for de går rent på tekniske.

men hovedgrunnen er CD vil bytte ut alle kortene over tid. til bedre koding
    og mulighter for parring av tuner og kort, av samme type som viasat gjør i dag. og derfor for du ikke kjøpe løse kort, for den tuner og de nye korten har den funsjonen uten at den er tatt i bruk..

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn for og være VELDIG logisk her da så er det jo ganske inlysende at man ikke gir ut bare et kort. Hva skal man kjøre oppdateringer ut imot om man ikke har en dekoder? Man må jo ha et dekoder nummer og sende updates til, med et kort som hører til det dekoder nummeret? blir ikke det riktig da?

CAM modulen har sikkert sitt eget serienummer elns så man kan kjøre det mot dette, men at man skal kunne brukke CD kort i en random kjøpt dekoder virker for meg meget ulogisk:/

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsja
    Sånn for og være VELDIG logisk her da så er det jo ganske inlysende at man ikke gir ut bare et kort. Hva skal man kjøre oppdateringer ut imot om man ikke har en dekoder? Man må jo ha et dekoder nummer og sende updates til, med et kort som hører til det dekoder nummeret? blir ikke det riktig da?

CAM modulen har sikkert sitt eget serienummer elns så man kan kjøre det mot dette, men at man skal kunne brukke CD kort i en random kjøpt dekoder virker for meg meget ulogisk:/

kortene Cd sender ut med tuner i dag er det milighter for parring kort/tuner
    men den biten er ikke aktivert for vanlige kunder, for firma kort kan de være det i enkelte til feller eks: butikker der de har V75 live sender i butikkene.

Cam`ne har SN men de kan ikke parres. så kjøper du tuner og kort i fra CD kan kjøpe deg en Cam med støtte for conax(systemet til CD) og det virker.

det med parring av kort tuner ligger for oss vanlige om kanjse 2-10år
    men det flere ting som spiller inn.. og en viktig faktor er kroner.
    bytter cd ut kortene sin eks med start til uka, og aktivere parring må også cd bytte ut tuner til kansje 300.000 kunder eller mer. og med pris på 2000.- pr boks + prisen for kortet og sending vil dette bli veldig dyrt. da blir dette en kostnad som Cd må ta selv, men om folk selv bytter ut tunern sin selv for få HD sparer de 2000 pr kunde..

men den tanke gang jeg bruker nå er basert på full parring av alle kunder til CD på en gang, som pr dags dato er lite sansynlig.

bestill deg tune og kort og gjør som mange andre på forumet her,, den tuner fra cd havner i kottet/loftet og nyt livet med den tuner du har

Troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0