Canal Digital HD vs NextGenTel TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD vs NextGenTel TV

Der jeg bor har vi Canal Digital analog rett i veggen, vil gjerne oppgradere til eit digitalt system og har da mulighet til canal Digital Kabel med PVR HD dekoder. Har ellers NextGenTel bredbånd og kan derfor også få NextTV fra NextGenTel. er Next tv noe å vurdere og hvilken "dekoder" kommer, finner ikke infor på nett om oppløsning eller tilkoblinger. Canal Digital er favoritten i mitt hode, men kjekt å høre om noen hatr testet NextTv.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbobassen
    Der jeg bor har vi Canal Digital analog rett i veggen, vil gjerne oppgradere til eit digitalt system og har da mulighet til canal Digital Kabel med PVR HD dekoder. Har ellers NextGenTel bredbånd og kan derfor også få NextTV fra NextGenTel. er Next tv noe å vurdere og hvilken "dekoder" kommer, finner ikke infor på nett om oppløsning eller tilkoblinger. Canal Digital er favoritten i mott hode, men kjekt å høre om noen hat testet NextTv.
    Hvis du er interessert i HDTV så er vel ikke NextGenTel et alternativ.

Selv om du ikke er interessert i HDTV så er det store mangler i kanaltilbudet på NextGenTel. Ble veldig overrasket når jeg sjekket nå for jeg kan ikke finne en eneste Viasat kanal i tilbudet fra NextGenTel. Det vil si at du med NextGenTel ikke vil kunne se TV3, Viasat4 , SportN (og evt. abbonere på TV1000,Viasat Sport osv.)

ADSL 2+ teknologien sliter muligens med å tilby HDTV. Det er maksimalt 25Mbs tilgjengelig med ADSL2+ men hastigneten er i praksis antagelig en god del lavere. Når man vet at MPEG4 HD kanalene på Canal Digital ligger mellom 15-20Mbps så vil det nok være store problemer med å overføre HDTV kanaler i denne kvaliteten over en ADSL2+ forbindelse (og samtidig ha igjen noe til internet surfing).
    NextTV digital-TV

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der jeg bor har vi Canal Digital analog rett i veggen, vil gjerne oppgradere til eit digitalt system og har da mulighet til canal Digital Kabel med PVR HD dekoder. Har ellers NextGenTel bredbånd og kan derfor også få NextTV fra NextGenTel. er Next tv noe å vurdere og hvilken "dekoder" kommer, finner ikke infor på nett om oppløsning eller tilkoblinger. Canal Digital er favoritten i mott hode, men kjekt å høre om noen hat testet NextTv.
    Jeg hadde definitivt gått for Canal Digital. Månedsprisen er vel omtrent samme som NextTV, men kanaltilbudet er mye bedre hos CD, for eksempel 9 HD kanaler i grunnpakken, så dermed får du mye mer for pengene.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto, jeg hadde valgt Canal Digital, selv om det innebærer at man må svelge en hel kamel med pelsen på. Du blir påtvunget en skikkelig dritt-tuner, min kjæreste er ikke alltid så nøye med nye gadgets, men denne tuneren virkelig hater hun. Det gjør jeg også, så bare jeg blir rik blir det dreambox el lignende her.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, det bekreftet mistanken min. Skal bare sjekke om blokka har planer om kollektiv oppgradering til digitalt.

Finnes vel ikke Dreamboks for kabelnett vel? Må vel uansett kobles om en eller anne plass for å få digitalt i veggen??? Eller ligger det der allerede klart kanskje? Er det Canala HD PVR tuneren som er dritt? Hadde DB før, syns den var dritt å bruke, alltid kødd med kanaler, "umulig" å lage kanal lister,etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Canala HD PVR tuneren som er dritt?
    Ja det er det, les http://avforum.no/forum/digitalt-bak...-kabel-tv.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Det blir Canal Digital kabel. Så, det ser ut som CD leverer to decodere, en Sagem og en PVR. Noen som har meniger om disse, har igrunn ikke bruk for PVR funksjonen så spm blir om den ekstra tussingen er vel andvendte penger. designet er uansett litt bedre på PVR boksen, andre fordeler? Begge er jo HD. DreamBokser etc er uaktuelt, må være "godkjente" bokser av CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har iptv fra NGT og de har ikke noen HD kanaler, heller ikke spesielt imponerende SD oppløsning på de kanalene de har. CD har nok en del bedre bildekvalitet, ikke bare på HD kanalene, men på alle kanalene tror jeg. Har vurdert å bytte til CD selv... Men nå har jo NGT hintet frampå at det skal skje store ting med iptv løsningen deres i år så jeg krysser fingrene og håper på noe godt en liten stund til... Venter forresten også på ny VDSL linje på 40 Mb fra NGT, mer enn nok til å streame HD, så da kan de ikke skylde på for lav båndbredde mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    javel???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Oversatt til norsk så mener jeg du burde gå for CD. Nextgentel sitt utvalg er ikke så gærent, men kvaliteten på sendingene er ikke overbevisende..

Men NGT skal vistnok lansere HD sendinger dette året, de skal visstnok også få HD video on demand (der de skal tilby serier, filmer osv on demand). Hvorvidt dette kommer til å skje vet jeg ikke. De lanserte jo nye hastigheter for kort tid siden, VDSL 2 med 40 Mbps ned 20 Mbps opp, så jeg lever i håpet.

Håper denne posten var litt mer forklarende på hva jeg mente å si...

Er klar over at dette ikke er svar på ditt siste spørsmål, men siden det ikke virket som om noen her hadde konkrete erfaringer med iptv fra NGT tenkte jeg at jeg skulle dele mine..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahha, litt sløv her, skjønte ikke at NGT var forkorting for NextGenTel..... (Flau) men joda, de er ut av bildet igrunn, iallefall om prisen på 398 for bredbånd og HD digital stemmer. CD bredbåndet er 10MB/3,6MB. Holder til å lese avisen liksom hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahha, litt sløv her, skjønte ikke at NGT var forkorting for NextGenTel..... (Flau) men joda, de er ut av bildet igrunn, iallefall om prisen på 398 for bredbånd og HD digital stemmer. CD bredbåndet er 10MB/3,6MB. Holder til å lese avisen liksom hehe
    398 er jo billig! Har lyst på noen HD kanaler!!! Men blir enten parabol eller altibox fra lyse.. Lite lyst på parabol og altibox blir himla dyrt! Du må fortelle om hvor fornøyd du er med CD når du får det da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •