CD - MÅ kjøpe HD PVR ( ikke bare HD dekoder )

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD - MÅ kjøpe HD PVR ( ikke bare HD dekoder )

Heisan.

Fikk beskjed fra CanalDigital om at i mitt kabelnett ( via sameiet ) så er det KUN den "vanlige" digitale dekoderen ( 1201 ? ) eller HD PVR dekoderen. Ettersom jeg har en DVD opptaker fra før så ønsker jeg kun å kjøpe HD dekoderen uten opptaksfunksjonaliteten. I følge CanalDigital så ville ikke HD dekoderen fungere i mitt nett, men hvis jeg valgte HD PVR så kunne jeg bestille denne.

Er det noe fornuft i dette ? Trodde at dekoderen i utgangspunktet var helt identiske, bortsett fra opptaksmulighetene ( som jeg ikke trenger ).

Ville det fungert allikevel, hvis jeg ba på mine knær om å få kjøpe HD-dekoderen ??? I første omgang ba jeg de om å sende den "vanlige" digitale dekoderen, slik at jeg får digitale signaler i første omgang.

Noen flere som har erfaringer rundt dette ?

Mvh
    Jørn, Våle

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få helt andre opptaksmuligheter med HD PVR da denne har twin-tuner. Jeg vil absolutt anbefale en HD PVR selvom du har ekstern opptaker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en vanlig HD-dekoder fra Canal Digital som skulle tilknyttes det lokale kabelnettet. Hun jeg snakket med når jeg bestilte nevnte ingenting om at den ikke kom til å funke. Koblet den så til, uten å få inn noen kanaler og null signal. Ringte kundeservice, men fikk beskjed om at da måtte det være problemer lokalt i kabelnettet, og ikke hos dem. Ringte så min lokale kabelleverandør, men signal inn til huset mitt var bra. Ringte så tilbake til Canal Digital kundeservice for andre gang, og da fikk jeg plutselig beskjed om at en vanlig HD-dekoder ikke funket i mitt kabelnett. Bestilte en HD PVR, og denne fungerer nå bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik som jeg tror det er etter og ha lest litt opp på produktene er at en vanlig HD dekoder søker gjennom alle frekvenser og når man bor i et "dårlig" nett så finner ikke dekoderen kanaler der den skal finne det elns.

HD PVR dekoderen laster hele kanal listen på den første frekvensen den "treffer" på så det er sikkert defor det går så fort og laste kanaler der.

Bruker selv parabol, men hadde kabel før:P og bodde i et likadan nett så tenkte jeg skulle lese meg opp litt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig anbefales ikke denne HD-PVR'n som selges av CD heller. Den er treig og har dårlig epg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av large
    Forøvrig anbefales ikke denne HD-PVR'n som selges av CD heller. Den er treig og har dårlig epg...

Etter det jeg har hørt er det problemer med epg.. min CX dekoder hadde samme prob med epg, og når jeg ringte så fikk jeg info om at de har prob med epg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan CX dekoderen din vise EPG over alle kanalene samtidig? HD PVR boksen til CD har ikke denne funksjonen. Du må "svitsje" mellom hver kanal for å se EPG data. Forøvrig har den heller ikke bilde-i-bilde noe som er et must. Dette har tidligere CD dekodere støttet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •