[Løst] Dårlig signal Canal Digital kabel, løsninger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question [Løst] Dårlig signal Canal Digital kabel, løsninger?

Jeg har nettopp fått meg en kanal digital dekoder - HD103C. Problemet er at kanalene hakker og mange får jeg ikke inn pga for dårlig signal kavlitet. Jeg får inn noen HD kanaler, mens feks NRK kommer ikke inn. Jeg har kablet ca 15 m med coax tildigere, og mistenker at det kan være denne kabelen som er av for dårlig kvalitet.

Kan jeg løse dette på noen annen måte enn å bytte kabelen? Hvordan vil feks en antenne/signal-forsterker virke? Takker for svar.

edit: har nå flyttet tv'en til der hvor kabeluttaket er. Da bruker jeg altså en 1,5 m coax kabel til dekoderen. Da kommer samtlige kanaler inn. Mitt eneste lille problem er da at tvbenken er i andre siden av rommet!

tags: kabel, dekoder, hakkete, canal, digital, problemer, mottak, bilder,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaulKemp
    Jeg har nettopp fått meg en kanal digital dekoder - HD103C. Problemet er at kanalene hakker og mange får jeg ikke inn pga for dårlig signal kavlitet. Jeg får inn noen HD kanaler, mens feks NRK kommer ikke inn. Jeg har kablet ca 15 m med coax tildigere, og mistenker at det kan være denne kabelen som er av for dårlig kvalitet.

Kan jeg løse dette på noen annen måte enn å bytte kabelen? Hvordan vil feks en antenne/signal-forsterker virke? Takker for svar.

edit: har nå flyttet tv'en til der hvor kabeluttaket er. Da bruker jeg altså en 1,5 m coax kabel til dekoderen. Da kommer samtlige kanaler inn. Mitt eneste lille problem er da at tvbenken er i andre siden av rommet!
    Du kan få kjøpt antenneforsterkere. Som foreksempel denne enkle fra Clahs Olson. Om den er noe tess vet jeg ikke, men billig var den hvertfall . Generelt vil den bare hjelpe om problemet er svekket signalstyrke. Ikke om problemet er dorlig skjærmet ledning som slipper til støy, da forsterkeren forsterker støyen akurat like mye som den forsterker signalet.

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem løst! Herlig med hd signaler.

Testet med antenneforsterker fra Clas Ohlson, uten hell. Løsningen var å kjøpe en ny coax kabel fra Expert og trekke den på nytt. Sannsynligvis var den gamle kabelen for sliten til å holde signalet helt frem til dekoderen. Nice! Nå trenger jeg bare ny tv...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •