Problemer med hakking rikstv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med hakking rikstv

Hei.
    Har kjøpt rikstv og ny antenne. Men når jeg får melding eller det ringer på mobilen så slår det inn på tvn. Hakker og ofte dette signalet ut. Hva kan jeg gjøre?

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Levere tilbake Sagem dekoderen din

Newcomer Reiny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagem er nevnt ja...
    Ellers så kan du bytte ut innendørsantenna di... for det er jeg rimelig sikker på at du benytter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har innendørsantenne ja. kom i kontakt med noen som hadde samme problemet. De satte opp ei antenne på mørkeloftet (uteantenne) og de ble kvitt problemet da. Vi hadde tilfeldigvis ei antenne på mørkeloftet som vi brukte før. vi prøvde det. men da ble signalet dårligere og det slo like mye innpå. Naboen vår har riks tv og innendørs antenne. slår ikke inn hos han. rare saker.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du Sagem tuner eller Grundig?, har forstått det sånn at Grundig er mindre kritisk på antennesignal

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sagem dekoder. Kan ikke skjønne at det skal være sånn. det smeller i tvn og signalet var helt kokko.

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare gå og bytt til grundig så har du en bedre boks uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. skulle levere inn sagem dekoderen i går. fikk byttet hvis det sjekke det samme på butikken som hjemme. men som vanlig sjedde ikke det. Kom hjem tok med meg boksen på et annet rom enn på stua. hente en liten reisetv og prøvde med uteantenna (som jeg har nevnt ovenfor, som jeg prøvde på stua også), der sjekke det ikke noe.. verken hakking eller smelling når jeg ringte og sendte meld. så tok jeg med på stua igjen og prøvde. med samme annetenna, men med et annet uttak. Der sjekke det samme. hakking og smelling. gikk opp for å sjekke koblingen. gikk ned for å prøve igjen. sjekke det samme. gikk opp for å bytte plass i koblingen med den som gikk på det andre rommet. borte!! hmm

Newcomer laaars sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er boksen kjøpt er veldig relevant, i forhold til intelligens og kundeservice

Men Grundig boksen mottar bedre dårlige signaler, pluss kvaliteten er vesentlig bedre. Jeg vil anbefale deg å legge produktet tilbake i esken (om du har den) og spørre butikken pent om du kan bytte til en Grundig boks.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lisch_hoeL
    hei. skulle levere inn sagem dekoderen i går. fikk byttet hvis det sjekke det samme på butikken som hjemme. men som vanlig sjedde ikke det. Kom hjem tok med meg boksen på et annet rom enn på stua. hente en liten reisetv og prøvde med uteantenna (som jeg har nevnt ovenfor, som jeg prøvde på stua også), der sjekke det ikke noe.. verken hakking eller smelling når jeg ringte og sendte meld. så tok jeg med på stua igjen og prøvde. med samme annetenna, men med et annet uttak. Der sjekke det samme. hakking og smelling. gikk opp for å sjekke koblingen. gikk ned for å prøve igjen. sjekke det samme. gikk opp for å bytte plass i koblingen med den som gikk på det andre rommet. borte!! hmm
    Grunnene til at du ikke opplever samme problemet med den analoge TVen er flere:
    -ntv kanalene ligger noe høyere i frekvens (opp til 790MHz) og ligger dermed nærmere GSM, og er mer utsatt for interferens, spesielt dersom antennen er dårlig tunet og lite direktiv.
    -Opplevd støy ved forstyrrelser av digital radiotransmisjon er forskjellig fra analogt. Digitalt mottak vil litt forenklet enten være bra, eller "gå helt i svart". Da kan man få knepp eller smell i lyden. Analog støy er mer "sus og skrap" preget.
    -Det vil som nevnt også skille mye mellom ulike tuneres kvalitet.

Det vil nok være lurt å skaffe en egen takantenne tilpasset ntv, gjerne med innebygget forsterker. Pass også på retningen, da beste ntv sender ikke nødvendigvis står der hvor den analoge befinner seg. Ntvs sider har kart hvor man kan legge inn adresse og få opp beste sendepunkt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •