Samsung 676, Canal Digital og CAM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 676, Canal Digital og CAM

Jeg har

- Samsung LE52A676 (som har CI slot og mpeg4 dekoder)
    - Canal Digital, vanlig abonnement
    - Technicrypt CXV CAM-kort

Kan jeg bruke TV'en som tuner i stedet for Canal Digital boksen?
    Kan jeg få HD uten å bestille HD abonnement?

Jeg har forsøkt montere kort og CAM i tv'en, men får kun inn dårlige analoge kanaler.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nøyaktig samme tv selv og bruker mitt canal digital kort på det digitale kabel nettet i tr.heim. Får inn alle kanaler (inkl hd kanaler) uten problem. Men for å finne dem måtte jeg velge finsk språk på tvn (for digitale kanaler). Samt søke kanalene inn manuelt, altså søke etter kanaler på hver frekvens. Kanalene ligger på hver 8000 freksvens. Prøv deg litt frem, trenger du mer hjelp kan jeg alltids hjelpe deg. Bare si hva du får til og ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for svar JarlDR!

Har du den gamle Canal Digital-boksen (ikke HD) slik som meg? Jeg finner i allefall ikke noen steder i boksens menyer der jeg kan finne frekvens for kanalene.

Har forsøkt gjort det du sier, finsk språk på digital, manuell instilling, men skal jeg så skrive inn alle frekvenser som går opp med 8000 og søke på disse? Det kommer til å ta uker.. :S.

Fant en annen post fra deg der du foreslår en må søke på 410.000 QAM 256 for HD-kanalene, og426.000 QAM 64 for NRK. Jeg har forsøkt dette uten hell. Jeg har også et valg for "Symbol rate" "kS/s" som står på 4000. Skal denne justeres?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den "nye" HD boksen, ligger i kråa sammen med annet rot nå .
    Det tar litt tid å søke inn alle kanalene men på en halvtime skal det meste være gjort (inkl redigert favoritter)
    Symbol rate MÅ stå på 6950, hvis ikke finner du niks nada.
    Her er noen eksempler på kanaler og frekvenser:
    NRK - frekv. 426000 - QAM 64
    TV2 - frekv. 378000 - QAM 64
    TVN HD - frekv. 290000 - QAM 256
    Discovery HD - frekv. 410000 - QAM 256

Begynn søket ditt på 290000 og ta 8000 oppover hver gang. Bruk QAM 64, de fleste har det (noen få har 256 slik som HD kanaler). Finner du 0 kanaler med å søke på 64, søk på 256. Finner du ingen på 256 heller går du videre til neste.
    Jeg gjorde nytt søk i går på blant annet de over. Så hvis du har samme frekvenser som jeg har på mitt nett (trondheim, canal digital, kabel) skal det virke. Obs på at man kan finne flere kanaler på samme frekvens.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Jeg har den "nye" HD boksen, ligger i kråa sammen med annet rot nå .
    Det tar litt tid å søke inn alle kanalene men på en halvtime skal det meste være gjort (inkl redigert favoritter)
    Symbol rate MÅ stå på 6950, hvis ikke finner du niks nada.
    Her er noen eksempler på kanaler og frekvenser:
    NRK - frekv. 426000 - QAM 64
    TV2 - frekv. 378000 - QAM 64
    TVN HD - frekv. 290000 - QAM 256
    Discovery HD - frekv. 410000 - QAM 256

Begynn søket ditt på 290000 og ta 8000 oppover hver gang. Bruk QAM 64, de fleste har det (noen få har 256 slik som HD kanaler). Finner du 0 kanaler med å søke på 64, søk på 256. Finner du ingen på 256 heller går du videre til neste.
    Jeg gjorde nytt søk i går på blant annet de over. Så hvis du har samme frekvenser som jeg har på mitt nett (trondheim, canal digital, kabel) skal det virke. Obs på at man kan finne flere kanaler på samme frekvens.
    Det var litt mere jobb enn jeg hadde regnet med men takk for tipset
    Hadde håpet min nye 46A866 var like enkel som min Sony 32W4500, der putta jeg bare i kortet og cam, and Bob`s your uncle
    Får vel begynne å knote litt da.....

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips for når dere evt har fått alt til å virke. Hvis dere får finsk språk og undertekst. Gå inn på innstillinger og finn menyen foretrukket (ihvertfall det den heter på 676). Der inne setter du språk til norsk. Så slipper man at det blir finsk på feks eruosport og disney.

Takker Nilz1 for tipset ang dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjursen
    Hei og takk for svar JarlDR!

Har du den gamle Canal Digital-boksen (ikke HD) slik som meg? Jeg finner i allefall ikke noen steder i boksens menyer der jeg kan finne frekvens for kanalene.

Har forsøkt gjort det du sier, finsk språk på digital, manuell instilling, men skal jeg så skrive inn alle frekvenser som går opp med 8000 og søke på disse? Det kommer til å ta uker.. :S.

Fant en annen post fra deg der du foreslår en må søke på 410.000 QAM 256 for HD-kanalene, og426.000 QAM 64 for NRK. Jeg har forsøkt dette uten hell. Jeg har også et valg for "Symbol rate" "kS/s" som står på 4000. Skal denne justeres?
    Jeg fatter ikke hvordan dere kommer inn her for å legge inn frekvenser og S/R... Har 786 men er vel det samme her?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei JarlDR,

Nå har jeg søket inn kanalene etter din "oppskrift", og joda! Jeg finner alle kanaler og mer til (130-140 kanaler + endel radiokanaler), men skjermen er svart.. Jeg får meldingen "forvrengt signal" på nesten samtlige kanaler. Det er fire kanaler som virker (BBC World, Lokal-tv-kanalen, Visjon Norge og CNBC). Og radiokanalene virker. TV'en finner programdata og finner ut om kanalen har mono/stereo/nicam/dolby digital. Men.. svart skjerm med feilmelding.

Jeg lurer på om jeg må kjøpe et HD-abonnement allikevel for å ta del i moroa. Hadde jo vært fint å slippe det.

Nordic45
    Såfremt menyene er passe like så går du inn på kanalinnstillinger (parabol-antenne-ikonet) > manuelle instillinger > kabel > digital .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei JarlDR,

Nå har jeg søket inn kanalene etter din "oppskrift", og joda! Jeg finner alle kanaler og mer til (130-140 kanaler + endel radiokanaler), men skjermen er svart.. Jeg får meldingen "forvrengt signal" på nesten samtlige kanaler. Det er fire kanaler som virker (BBC World, Lokal-tv-kanalen, Visjon Norge og CNBC). Og radiokanalene virker. TV'en finner programdata og finner ut om kanalen har mono/stereo/nicam/dolby digital. Men.. svart skjerm med feilmelding.

Jeg lurer på om jeg må kjøpe et HD-abonnement allikevel for å ta del i moroa. Hadde jo vært fint å slippe det.

Nordic45
    Såfremt menyene er passe like så går du inn på kanalinnstillinger (parabol-antenne-ikonet) > manuelle instillinger > kabel > digital .
    Det valget er ikke på min tv...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei JarlDR,

Nordic45
    Det virker som det er noe feil med cam'en. hadde samme problem når jeg gikk fra en kanal jeg ikke abonerte på til en jeg hadde abonement på. slettet alle kanaler jeg ikke abonrete på og byttet til den cam'en som rikstv bruker. Nå virker alt bra bortsett fra at noen frevenser hos meg ligger på f eks. 436500 og tv'en søker inn kanalene, men når jeg skrur av og på tv'en så setter frekvensen seg til 436000 og jeg får intet signal og må søke inn på nytt.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjursen>
    Kan være at du ikke "abonnerer" på de kanalene. Jeg får den meldingen opp hvis jeg går på kanaler jeg ikke har. Camen jeg bruker er opprinnelig en rikstv cam, men skulle også virke på canal digital (sa de jeg kjøpte den hos). Men tror du har samme cam som jeg har.
    Jeg har grunnpakke med HD-tuner. Kan være at det er annet kort til den enn pakken din.

Nordic45>
    Vet du om du har mpeg4 dekoder i din tv? Har ikke sett hvordan menyen er på din tv. Men har den mpeg4 dekoder skal du jo ha mulighet for å søke kanaler en plass. Hva er det du egentlig ikke finner?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske fersk i dette i denne diskusjonen, men jeg har en LE46a696, det står på samsung sine sider at denne modellen har innebygd riks-tv tuner. Er det bak på tv`en at jeg i såfall må sette inn ca-modulen? Hvor er den?

Jeg har kabel-tv fra Canal Digital, og det er oppgradert til HDTV i blokka jeg bor i, i Trondheim.

Hva må jeg gjøre nå for å få HDkanaler på min tv?
    Hvor kjøper jeg en slik cam som dere har kjøpt? noen nettbutikk som selger?

Tusen takk for svar!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mexqi
    Jeg er ganske fersk i dette i denne diskusjonen, men jeg har en LE46a696, det står på samsung sine sider at denne modellen har innebygd riks-tv tuner. Er det bak på tv`en at jeg i såfall må sette inn ca-modulen? Hvor er den?

Jeg har kabel-tv fra Canal Digital, og det er oppgradert til HDTV i blokka jeg bor i, i Trondheim.

Hva må jeg gjøre nå for å få HDkanaler på min tv?
    Hvor kjøper jeg en slik cam som dere har kjøpt? noen nettbutikk som selger?

Tusen takk for svar!
    Du kan ikke bruke RiksTV DVB-T tuner på Canal Digital. Canal Digital sender DVB-C (Cable) i kabelnett mens RiksTV sender DVB-T(terrestrial).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Du kan ikke bruke RiksTV DVB-T tuner på Canal Digital. Canal Digital sender DVB-C (Cable) i kabelnett mens RiksTV sender DVB-T(terrestrial).
    Slik jeg forsto det, så har "sjursen" og "JarlDR" samme type utgang som meg på tven, og de bruker canal digital?

Jeg så bak på tven, og fant kort-inngangen bak der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har søkt inn alle kanalene. alle fungerer utenom hd-kanalene.
    Der for jeg meldingen HD støttes ikke.
    Har Samsung PS42a457, og det er jo en hdtv.

Noen ideer??

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forsto det, så har "sjursen" og "JarlDR" samme type utgang som meg på tven, og de bruker canal digital?

Jeg så bak på tven, og fant kort-inngangen bak der.
    Jeg har LE52a676. Denne er ikke godkjent til canal digital. Men ved å sette kanalsøk til finsk klarer man likevel å søke inn alt av kanaler manuelt. Hos meg fungerer alle kanalene jeg abonnerer på inkl HD-kanaler. Har ikke hatt kortet mitt i CD sin tuner på minst 2 mnd.
    CA-slot har jeg på venstre siden av tvn, der skal du sette inn cam'n. Camen jeg har er vist egentlig en rikstv cam, men fungere fint hos meg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ms88
    Har søkt inn alle kanalene. alle fungerer utenom hd-kanalene.
    Der for jeg meldingen HD støttes ikke.
    Har Samsung PS42a457, og det er jo en hdtv.

Noen ideer??

457 støtter ikke Mpeg-4, må ha 46... serien. Er kun mpeg-2 dekoder i dein tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JarlDR
    Jeg har LE52a676. Denne er ikke godkjent til canal digital. Men ved å sette kanalsøk til finsk klarer man likevel å søke inn alt av kanaler manuelt. Hos meg fungerer alle kanalene jeg abonnerer på inkl HD-kanaler. Har ikke hatt kortet mitt i CD sin tuner på minst 2 mnd.
    CA-slot har jeg på venstre siden av tvn, der skal du sette inn cam'n. Camen jeg har er vist egentlig en rikstv cam, men fungere fint hos meg.
    Jeg mangler det CD kortet, men du kjøpte HD-dekoder hos CD og fikk dermed med kort eller?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mangler det CD kortet, men du kjøpte HD-dekoder hos CD og fikk dermed med kort eller?
    Stemmer det ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD fra parabol med cam i Samsung PS63A766T1WXXE ?

Heisan.

Har nettopp fått hjem en Samsung PS63A766, med mpeg4 tuner. Det står at denne kjører Riks tv med cam, men kan man kjøre CD fra parabol med cam også?? Noen som kjenner til dette eller har prøvd? :???:

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •