Samsung 676, Canal Digital og CAM - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kontakt med Canal Digital:

Skrev en henvendelse til dem i dag:

"Bruker CAM i tv, da det er støtte for det her (på tide at dere begynner å selge en offisiell CAM forresten - det er Veldig mange som bruker eller vil bruke denne løsningen nå). Jeg vet at dere ikke gir support på CAMer - men dette er ikke et spørsmål direkte relatert til CAM, det kun er et spørsmål om riktig teknisk info.

Da jeg prøver å gjøre en autoinstallering må jeg ha signalratio, nettverksid og frekvens oppgitt. Signalratio vet jeg er 6950. Nettid står skal være 104 (Trondheim) på Nettnummer og frekvens - Canal Digital NO - men det ser for meg ut til at det må være noe feil. Ser ut som at 105 er oppgitt id på kanaler jeg manuelt har funnet. Men kan det hende at nettverk-id ikke er samme som nettnummer i det hele tatt?

Uansett ser det ikke ut til at 104 er riktig. Frekvens er oppgitt i Trondheim til 362000 - er dette riktig? Det er også en setting om hvilken QAM man bruker til autooppdateringen - er dette QAM64?
    "

Fikk svar:

"Hei og takk for din henvendelsen.

Per i dag støtter desverre ikke Canal Digital CAM. Det er forventet salg av CAM i andre kvartal i 2009.
    Desverre har vi ikke kunskap om hvilke verdier man bruker i CAM, siden vi ikke har det enda.
    Da kan du prøve deg litt frem med de frekvensene som ligger på hjemme siden vår.

Venligst kontakt forhandler der du har kjøpt tv, for teknisk informasjon.

Ha en fin dag videre!
    "

Det jeg fikk svar på her var at det kommer en CAM-løsning fra CD, og det muligens ganske snart. Teknisk info var det verre med, men det var jo positivt på en måte.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som du har holdt på med var noe av det første jeg gjorde. Når jeg tar et automatisk kanalsøk på feks 326000 fungerer kun disse kanalane selv om jeg får opp absolutt alle de andre. Tar du kanalsøk på feks 420000 fungerer kun de på 420000. Derfor fant jeg løsningen ved å ta manuelt søk, noe som bare går på finske innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt å få det avklart!

Takk skal du ha - da regner jeg med at flere også har prøvd dette. Mon tro hva grunnen er til at de ikke virker.

Jeg så på signalinformasjonen etter et slikt autosøk, der kanalen ikke fungerte, og etter et manuelt søk, der kanalen da fungerte - og det lot til å være helt likt, eneste forskjell var bitfeil og signalstyrke. Tenkte på om f.eks. s/r blir lagt inn feil, f.eks. som default for Sverige eller Danmark

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Samsung tv'ene støtter kun kabel og bakkenett ikke parabol
    Er du helt sikker. Lurte på om jeg skulle ha med en LE52B755 og har parabol. Hadde håpet å bli kvitt HD boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital med CAM i Sony KDL-46W5500

Kjøpte meg nettopp en Sony KDL-46W5500 og i håp om å slippe HD decoderen fra CD kjøpte jeg også en conax CAM fra SmardTV (NetShop). Dyttet inn CAM og CD smartkort og begynte kanalsøk (nett id nr.: 101, frekvens: 354000 (bor i Bærum)). Alle kanalene (TV, HD og radio) som var på CD sin decoder dukket nå opp i listen på TV'en og alt fungerte smertefritt. Trodde jeg. For etter et døgn eller så begynte det hele å svikte litt: Ca. 15-20 sekunder etter at jeg nå slår på en digital kanal fryser bildet og skjermen går i svart. Bytter jeg kanal får jeg påny bilde i 15-20 sek., men så gjentar det hele seg. Lar jeg den så stå en stund begynner TV'en å klage å si at jeg må foreta et nytt kanalsøk.

Noen som har vært borte i noe tilsvarende eller har en ide om hva som kan være galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sverre65
    Kjøpte meg nettopp en Sony KDL-46W5500 og i håp om å slippe HD decoderen fra CD kjøpte jeg også en conax CAM fra SmardTV (NetShop).

(......)

Noen som har vært borte i noe tilsvarende eller har en ide om hva som kan være galt?
    Ikke for å være pirkete eller noe, men dette er vel strengt tatt en samsung-tråd =P

Jeg lurer på om det er noen lyse hoder som har klart å funnet teknisk informasjon på tunerdelen på LE40A676 eller tv med samme tunerdel. På komplett.no (under utvidet info) står det at tv'n støtter DVB-T og DVB-C (som jeg antar tilsvarer hhv riks-tv og kabel) På min parabolboks står det DVB-S (satelite?), hvilket da ikke er nevnt i listen.

En kollega av meg mente at begrensingen lå i cam'en og hvis man programmerte den til å lese kortet fra CD (sikkert ikke heeelt lovlig, men??), så skulle tv'n klare å takle det også...

Spørsmålet er om dette evt. kan føre til problemer med tv'n, altså at man ødelegger noe ved å dille og dalle for mye med ulike dingser og innstillinger...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvb-s

Hei

TV'n må støtte DVB-S om du skal bruke parabol, det har ikke noe med CAM modulen å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har en Samsung LE46A856, og en conax dilog cam. Skal teste dette med finsk og manuelt søk ikveld! MEN en ting jeg lurte på.. Har denne TVen mulighet til å ta inn HD kanalene via cam modulen? Eller er jeg nødt til å bruke Canal Digital boksen?
    Må jeg ringe canal digital å få de til å parre kortet med CAMen før jeg søker inn kanaler?

EDIT: Tror det er en LE46A856 jeg har å ikke LE46A866 uten at jeg har skjønt hva forskjellen på disse to er...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE46A856 er er en "ikke nordisk modell". Det er ikke mulig å sette denne til "Finsk", for å få muligheten til å stille inn kanalene manuelt. Du vil således ikke kunne ta inn kabel tv direkte med denne. Hvis du forsøker å søke inn kanalene automatisk, så vil du finne endel, men de vil "lagge" ganske heftig. Det var i hvertfall min erfaring med LE46A856. Jeg endte opp med å bytte den i en LE46A866, der kabel TV, inkludert HD-kanaler fungerte perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med lyden på Samsung LE40A676

Hei

Jeg har problemer med lyden til Samsung LE40A676. Jeg tar inn analoge tv signaler via kabel tv uttaket. Siden jeg ikke har dekoder får jeg bare sett kanaler med analoge sendinger. Bildet er bra nok, men det virker som at det kommer ekkolyd fra tven, men jeg vet ikke om det er problemer med tven eller om det er de analoge signalene som skaper problemet. Har prøvd all mulig innstillinger og det går ikke bort. Ekkoen blir forsterket ved visse innstillinger også.

Noen som kan hjelpe meg her ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noe av det samme problemet..
    Har en 40A466, med CAM fra Connax. Både bilde og lyd hakker veldig mye på digitale sendinger, analogt går fint..
    Noen forslag? Har prøvd med en annen antennekabel..
    På signalstyrke har jeg mellom 75-80 %

HD kanalene fungerer fint, der har jeg 90% signalstyrke..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stjørdal kabel-tv

Hei

Har investert i samsung LE46B535, min kabeltv leverandør har bare tuner uten kort. Søker som dere sier, setter land til finnland på digital. Når jeg søker, så finner den en hel bråte av kanaler, men hakker som FY og forvrengt signal på de fleste. Ettersom det ikke er kort på tuneren min, så er det sikkert ikke noe vits i å kjøpe CAM?? Håper noen kan svare ASAP! Er en elendig tuner jeg har fra leverandøren, så det hadde vært flott om den kunne hives i bua...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jiframnes
    Har investert i samsung LE46B535, min kabeltv leverandør har bare tuner uten kort. Søker som dere sier, setter land til finnland på digital. Når jeg søker, så finner den en hel bråte av kanaler, men hakker som FY og forvrengt signal på de fleste.
    Standard problem er krappy antenne kabler. Sørg for at antenne kabelen går direkte fra boksen i veggen til din tv, ikke gjennom noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men trenger vel fremdeles den cam'en??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Dårlig signal kan du også få ved å bruke galvanisk-skille, CD har slike montert i sine koblingsbokser ute, så det skal ikke være nødvendig med disse inne. Men forsikkerhets skyld kan dere høre med CD. Ca 90% av signalfeil ligger i kabelen fra vegg til tv fikk jeg beskjed om av CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital starter å selge CAM!

Jeg tok kontakt med CD angående bruk av CAM, og her er svaret jeg fikk:
    "Det skulle vært oppstart med salg av CAM 01.09.09. men dette har blitt utsatt i ca. 14 dager. Det er i første rekke forhandlere som i dag selger parabol utstyr og abonnement for Canal Digital som skal selge dette.

Gjør oppmerksom på at dette er uoffisielle datoer og kan avvike fra hva som blir realiteten."

Så nå blir det offisielt supportert fra CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

canal digital + cam, får ikke inn kanalene

Jeg har nå fått tak i canal digital godkjent cam, + at jeg har fått kanalkort fra Canal Digital, men når jeg setter inn kortet og cammen i tv`en, så får jeg fortsatt ikke inn digitale kanaler, heller ikke alle kanalene jeg skal ha.
    Får kun inn de jeg hadde fra før, uansjett om jeg søker på nytt, kommer ingen nye kanaler:/

noen som vet hva jeg må gjøre?
    Har en Samsung le696 46"

Skal jeg finn cammen på "source"?

Håper noen kan hjelpe meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mexqi
    noen som vet hva jeg må gjøre?
    Har en Samsung le696 46"
    Er det en Samsung LE46A696M1W du har? I så fall så har ikke denne TV'en digitalmottaker for DVB-C (kabel-TV). Den har kun DVB-T for bakkenettet (Riks-TV). Så uansett hvor mye du prøver så vil du ikke kunne ta inn kabel-TV fra CD.

Sitat Opprinnelig postet av mexqi
    Skal jeg finn cammen på "source"?
    Nei. Du finner informasjon om CAM i CI menyen under menyen "Innstilling".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thknutsen
    Er det en Samsung LE46A696M1W du har? I så fall så har ikke denne TV'en digitalmottaker for DVB-C (kabel-TV). Den har kun DVB-T for bakkenettet (Riks-TV). Så uansett hvor mye du prøver så vil du ikke kunne ta inn kabel-TV fra CD.

Nei. Du finner informasjon om CAM i CI menyen under menyen "Innstilling".
    Jeg har en LE46A696M1W . Så jeg vil ikke få den til å virke med IDTV ever jeg da?

Når jeg satte finsk-språk i går, så fikk jeg inn noen HD kanaler, men bare noen minutter. Ble helt svart etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan bekrefte/avbekrefte at LE46A676 har DVB-C, og at det funker med Canal Digital?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •