Samsung LE37M8 og Canal Digital HD103c

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE37M8 og Canal Digital HD103c

Hei

Vet ikke om dette er rette plassen for denne posten, men prøver likevel da kunnskapsnivået virker å være høyt her inne. Min far har en Samsung tv (LE37M8) og en "boks" fra Canal Digital (sagem hd103 c). jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på:
    Er det noen som vet om koder for at fjernkontrollen (Samsung BN59-00603A) til tven kan brukes på CD-boksen?
    Og hvordan kan tv'ens tekst-tv brukes istedetfor det ubrukelige tekst-tv som følger med cd-boksen?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av litt_grønn_på_dette
    Hei

Vet ikke om dette er rette plassen for denne posten, men prøver likevel da kunnskapsnivået virker å være høyt her inne. Min far har en Samsung tv (LE37M8) og en "boks" fra Canal Digital (sagem hd103 c). jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på:
    Er det noen som vet om koder for at fjernkontrollen (Samsung BN59-00603A) til tven kan brukes på CD-boksen?
    Og hvordan kan tv'ens tekst-tv brukes istedetfor det ubrukelige tekst-tv som følger med cd-boksen?
    Text tv kan dessverre ikke sendes over HD utgangene slik at TVn's innebygde teletext dekoder kan benyttes. Dette er et generelt problem med ALLE typer HD dekodere samme hvilken produsent det er siden teletext standarden er laget for å sendes over et SDTV signal. Om dekoderen hadde sendt teletext data over HDMI så ville neste problem vært at TV'n antagelig ikke hadde kunne brukt signalet likevel.

Du kan bruke TV'ns egen teletext dekoder hvis du kobler opp scart i stedet for HDMI(eller komponent). Løsningen kan være å dobbelt kable slik at man bytter inngang på TV'n når man ønsker å bruke TVns egen teletext. Egentlig er det litt synd at TV produsentene ikke har tenkt litt på dette og laget mulighet for å hente teletext fra analog video inngang på tv'n og resten fra HDMI (eller andre innganger). Mange TV'er har mulighet for å velge mellom digital og analog lyd inngang. En liknende "feature" for valg av teletext inngang hadde vært smart. Det beste hadde selvfølgelig vært om det kunne lages en skikkelig teletext dekoder internt i HD boksen men det spørs om det er minne nok. HD bokser for parabol fra f.eks. Topfield har en utrolig bra teletext funksjon som lagrer de fleste sidene inkludert delsider så det er i alle fall fullt mulig å lage strålende teletext dekoder internt i mottager/dekoder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •