Canal Digital HD-PVR, laaaaang oppstartstid

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD-PVR, laaaaang oppstartstid

Hei

Brått skjedde det ett eller annet i dag... Nå bruker boksen 3 min på oppstart. Viser "init" i displayet, men ingen bilde. Har prøvd av/på flere ganger, men like lang tid hver gang. Sist jeg brukte dekoderen var det med direkteopptak og tidsstyrt avslutt etter 1,5t. Det skal jo ikke være sånn... :evil: Andre som har opplevd dette eller gode tips til feilretting?

Bmj

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du prøvd å ta ut strøm ledningen i ca 30 sek. har hjulpet meg noen ganger når den har slått seg vrang

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussig... akkurat det samme skjedde for meg i går også. Den er fortsatt slik i dag. Skal prøve tipset til Bobbo, men blir sikkert en tlf til CD i løpet av dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

INIT i displayet

Kjøpte ny HD PVR dekoder i julegave til familien, monterte den opp på fredagskveld og den fungerte perfekt i går lørdag. Våkner i dag, slår den på og så henger den med INIT i displayet. Ikke noe signal til tv, dvs ikke noe bilde, ikke mulig å få opp meny osv. Etter ca 2 minutter slår dekoder seg av (går i standby modus). Samme skjer om og om igjen hvis den blir slått av/på. Har tatt strømmen i 20 sek, 5 minutter og 30 minutter uten at dette har hjulpet. Har byttet kort med den "gamle" dekoderen som fungerer fint i kjellerstua men det hjalp heller ikke.
    Ringer CD som selvsagt ikke har åpent i dag (søndag). Finner flere innlegg her der folk har hatt samme problem men jeg finner ingen løsning. Noen som har flere tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter veldig mange omstarter er jeg på stedet ditt johanbj, dvs at jeg faktisk får opp bilde på skjermen etter ca 3 minutter. Har egentlig ikke gjort noe spesielt for det "framskrittet" foruten å røske ut alle ledninger i ca 30 min. Men så var det det den irriterende 3 minutters oppstarten da....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig dette kommer av den oppdateringen som canal digital har sagt skal komme. Kan dere se om det er en ny verson av programvaren på boksen deres hvis dere får opp bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg står programvareversjonen til å være V1.0.2.a men jeg vet jo ikke hva det var på boksen i utgangspunktet da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er samme versjon som jeg har, og har hatt hele veien.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme versjon her også... men, når flere nå har opplevd dette - og det tilsynelatende på samme tid, etter lørdag - vil jeg tro det henger sammen med den softwaren CD prøver å pushe ut, åpenbart uten hell. Blir nok flere telefoner i morra, ja.

Bmj

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det bare tilfeldig flaks hos meg, eller er alt som normalt nå? kom som ei "kule" ved sist oppstart. og jeg som hadde forberedt meg på å gjøre noe julegreier i 3 minutter...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Merkelig,akkurat samme problem her.Måtte dra å låne meg en dekoder i formiddag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •