Lyse altibox - koble opp flere tver, 3 stk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyse altibox - koble opp flere tver, 3 stk

Har fiber fra lyse rogaland.
    fra hjemmesentralen har jeg koblet inn dlink trådløs router Dir 655 dvs, at fra hjemmesentralen går det nå 2 tv kabler til 1 vandlig dekoder og en hd pvr dekoder. Det går ellers 1 kabel til routeren som foreløpig har en kabel som går til xbox 360. Alle de andre pcene går over det trådløse nettverket.

Tingen er den at vi skal ha 1 til tv i kjeller leiligheten. Leste på lyse sine hjemmesider der det stod dette:

"Man kan ha inntil 4 TV-dekodere, men det stiller krav til ditt lokale nettverk. Da det er 2 ethernet-porter på hjemmesentralen for tilkobling av TV, må du benytte en switch (NB! Ikke hub) for å dele opp den ene porten til flere dekodere. Dette må være en switch som støtter 100 Mbit/s fastethernet. Grunnen til dette er at noen av kanalene sendes med så høy kvalitet at de krever mer enn 10 Mbit/s for en kanal, og med inntil 4 dekodere blir dette mer enn 40 Mbit/s. Du kan ikke benytte trådløs overføring, da du ikke har noen garanti på overføringskapasitet."

Så mitt spørsmål er hvilken switch bør jeg kjøpe for å unngå kvalitetstap og noenlunde problemfri tv titting, og kom gjerne med link til nettbutikkene til det enkelte produktet?

Leste også at det mellom hjemmesentralen og denne switchen jeg skal skaffe må jeg bruke krysset nettverkskabel..stemmer dette?

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle switchene på denne siden bør kunne benyttes uten problemer: Komplett.no - Switch, 1000 Mbps

Alle nyere switcher i dag vil ha stor nok kapasitet til å ta unna datastrømmen Lyse sender.

Mellom switch og switch (hjemmesentral) skal man i utgangspunktet benytte en krysset kabel ja. Noen switcher støtter også vanlige kabler på en bestemt port som da er krysset "internt" i switchen...

Lykke til med ny TV.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HP ProCurve 1800-8G Switch

Stabil og god gigabit switch som leverer hastighetene den lover.

AMENTIO / HP ProCurve 1800-8G Switch

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg endte opp med å bruke den billigste 5-ports switchen jeg fant på Clas Ohlson for ca. 2 år siden (kostet 300-500 NOK, husker ikke helt). Resten av nettverket fikk utstyr i samme prisklasse/kvalitet.

Har ikke hatt noen problemer med TV signaler så langt på to år og det fungerer (de få gangene det har skjedd) fint med to Altibox dekodere samtidig på en TV-utgang fra hjemmesentralen.

Hvorvidt jeg krysset kabelene husker jeg dessverre ikke (er ikke hjemme så jeg kan ikke sjekke).

Ser mens jeg skriver at folk anbefaler Gbit switch. Vet ikke helt hvorfor siden såvidt meg bekjent det ikke er mer enn 100 Mbit å hente på de to TV-nettverksutgangene fra hjemmesentralen, altså er det vel litt skyte "spurv med kanon"

(Edit: Skrivefeil)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er store prisforskjeller p disse switchene... dette er ikke noe jeg ønsker å bruke mye penger på... alt jeg er ute etter at den kan splitte 1 til 2 porter og at kanalene som hjemmesentralen sender ut skal være akkurat lik for begge de splittete signalene som jeg har fra før av.. Kan dere da anbefale en billig switch som dere kanskje har erfaring med?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bloomblaster
    Ser at det er store prisforskjeller p disse switchene... dette er ikke noe jeg ønsker å bruke mye penger på... alt jeg er ute etter at den kan splitte 1 til 2 porter og at kanalene som hjemmesentralen sender ut skal være akkurat lik for begge de splittete signalene som jeg har fra før av.. Kan dere da anbefale en billig switch som dere kanskje har erfaring med?
    Sikker på du ikke FÅR en switch når du bestiller den tredje tuneren? Mener vi fikk det her i Sandefjord. En liten (sikkert billig) 4 ports switch.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Sikker på du ikke FÅR en switch når du bestiller den tredje tuneren? Mener vi fikk det her i Sandefjord. En liten (sikkert billig) 4 ports switch.

har ikke bestillt ennå...men kanskje de leverer med en switch...får ringe og høre med dem...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •