Trøbbel med Sagem vs Grundig (RiksTV)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trøbbel med Sagem vs Grundig (RiksTV)

Hei!
    Kort fortalt, jeg hadde før en Grundig (standard riks-tv tuneren), men så skjedde det noe med den så det ble hakkete og rart bilde på tv`en (dette gjaldt også menyer, så det har ingenting med signaler å gjøre). Så jeg var på elkjøp og fikk en ny, men i og med dem ikke hadde flere Grundig-tunere på lager så fikk jeg en Sagem istedenfor. Da er spørsmålet mitt; hvorfor får jeg ikke inn alle kanalene på Sagem-tuneren? Krever den bedre signaler? Jeg mangler "kanalpakka" som kommer med "K56". Dvs. blant annet Tv Norge. Har nok bare akkurat god nok dekning til Grundigen også, men fikk nå inn alle kanalene etter å ha prøvd utallige plasser med antenna jeg har. Denne er nå satt på loftet med forsterker da dette var eneste plass jeg fikk inn alt med Grundigen.

Tror dere løsningen er å få byttet tuner en gang til å få en Grundig som jeg hadde før?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok en alminnelig oppfatning at Sagem-tuneren er noe mer kresen på signalstyrken enn Grundig sin. Jeg ville nok derfor prøve å bytte tilbake til Grundig hvis jeg var deg.
    forgotten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd alle basistunerene, og Grundig er den eneste som fungerer smertefritt hos meg ihvertfall. Sagem er søppel imho.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan tydelig se at Sagem tuneren er av dårlig kvalitet. Til og med oversettelsene er på tuppa.

Sitat: "Ingen kanel funnet"

Skjønner godt at tuneren ikke finner no kanel ute i lufta, men det får da være måte på.

Har faktisk store problemer med min Sagem tuner. Plutselig har jeg kanaler, 5 min etterpå så er det ingen. Bor på Rosenborg i Trondheim, og kan ikke se at det skal være noe problem med signalene, da de i 2. etg har utmerket signal.

Søpla neste for den tuneren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •