Bord/inneantenne til riks-tv anbefalinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bord/inneantenne til riks-tv anbefalinger?

Hei!

Jeg ser på riks-tv med en Grundig DTR 8720 dekoder og en OneForAll SV9360 bordantenne. Med denne ordningen får jeg på det beste 40-41% signalstyrke som er akkurat nok til å få bilde, men ikke nok til at bildet blir stabilt.

Han noen noen anbefalinger på bordanntenner som kan være bedre enn den jeg har, og dermed bedre signalet nok til å få et stabilt bilde?

Alternativt, finnes det antenneforsterekere en kan koble til for å bedre signalet? Antennen jeg har nå har en innebygd forsterker (uten den på får jeg ikke bilde i det hele tatt) men det går kanskje ikke ann å koble en forsterker til en antenne med innebygd forsterker?

Jeg bor i borettslag i Oslo (murbygning) så parabol eller uteantenne er uaktuelt. Boretslaget har naturligvis en kabel-tv leverandør, men denne er jeg veldig misfornøyd med (dårlig kanalutvalg brukervennlighet og kvalitet.)

Takker for alle svar

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en "billig" inneantenne fra Biltema; Biltema Norge

Og den fungerer meget bra, selv uten den innebygde antenneforsterkeren plugget i. Men, jeg merket forskjell på om den sto inne i rommet eller som nå i vindusposten. Nå har jeg dog nesten fri sikt til Kongsbergsenderen sånn sett da :-)

Står antennen din nær et vindu og vet du om du har den rettet mot nærmeste, kraftigste sender (f.eks. Tryvann eller Furuset)? Og, i et murhus med armeringsjern, kan det være stor forskjell på hvor det er best å ha en bordantenne. Prøv å flytt litt rundt på antennen.

Sitat Opprinnelig postet av MortenB85
    Hei!

Jeg ser på riks-tv med en Grundig DTR 8720 dekoder og en OneForAll SV9360 bordantenne. Med denne ordningen får jeg på det beste 40-41% signalstyrke som er akkurat nok til å få bilde, men ikke nok til at bildet blir stabilt.

Han noen noen anbefalinger på bordanntenner som kan være bedre enn den jeg har, og dermed bedre signalet nok til å få et stabilt bilde?

Alternativt, finnes det antenneforsterekere en kan koble til for å bedre signalet? Antennen jeg har nå har en innebygd forsterker (uten den på får jeg ikke bilde i det hele tatt) men det går kanskje ikke ann å koble en forsterker til en antenne med innebygd forsterker?

Jeg bor i borettslag i Oslo (murbygning) så parabol eller uteantenne er uaktuelt. Boretslaget har naturligvis en kabel-tv leverandør, men denne er jeg veldig misfornøyd med (dårlig kanalutvalg brukervennlighet og kvalitet.)

Takker for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der antennen står nå er det stedet jeg oppnår best signal. Har flyttet den rundt så og si hele leiligheten. Den står nå i vinduskarmen. Både kåken antenna selv er rettet mot tryvann (bor på sagene så avstanden er ikke stor heller) men problemet er at det er en blokk i mur mellom meg og senderen.

Antennen fra biltema er litt billigere enn den jeg har nå, så jeg tviler litt på om den vil være bedre enn den jeg allerede har, men kan jo være verdt et forsøk.

Hvis man går litt opp i pris, er kvaliteten på bordantenner merbart bedre da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne: Digiality DA-6000. Egentlig en uteantenne, men kan like gjerne brukes innendørs. Du kan finne info på satelitt1.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, skal ta en titt på den.

Er uteantenner generelt sett kraftigere enn inneantennene, eller ligger forskjellen at det tåler vær og vindt osv.? Uteantenner har kanskje større krav til retningsjustering?

Andre forslag er også hjertelig velkomne. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •