Mistet tvNorgeHD fra CD-kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mistet tvNorgeHD fra CD-kabel

Hei.

I helgen har tvN-hd vært helt sort hos meg. Jeg får opp hva som går når jeg skifter til kanalen, og epg viser programmet fint, men bilde og lyd finnes ikke...

Prøvde å ringe feilmeldingstelefonen til cd både i går og i dag, men ved å taste tv osv så ble det bare henvist til vanlige åpningstider (selv om feilmeldingstelefonen har åpent lenger på lørdag + på søndag), så til slutt tastet jeg heller valget for internett (har bredbåndspakke). Fikk da til svar at de ikke tok imot feilmeldinger på digitale bokser - kun analoge feilmeldinger takk :roll:...

Jeg har prøvd med et manuelt kanalsøk + utallige omstarter av boksen (har sagem-hd-boksen for kabel - ikke pvr). Sjekket signalstyrke i går kveld og nå, og den er i den lavere grønne skalaen med 110 i går, og 101 nå.

Noen andre som har samme problem? Og ikke minst noen som vet om man kan feilsøke/fikse dette selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem her og, bruker CAM og w4000, ser og ut til å gjelde Vomm HD og History HD (tror jeg det var). Har og merket endel digital "støy" på endel andre kanaler... bor i Oslo, skullerud...

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett noe særlig til støy på de andre kanalene. Sjekket Voom HD og History chnl hd nå. Voom fikk jeg opp, men ikke history...

Bor forresten på Rykkinn i bærum (som vel også står til venstre her...)

Må vel bare bite i seg enda en cd-kamel, og vente til i morgen når det er folk på kundeservice...

edit: Har nå sjekket alle hd-kanaler, og silver-hd kommer det heller ikke opp noenting på. Resten fungerer fint...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk dine interne kabler.
    Bruk kun den coax ledningen som fulgte med boksen.
    Den skal kobles direkte fra vegguttaket og boksen, ikke bruk t-ledd eller noe annet i mellom.
    Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har opplevd at akkurat dette var problemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •