Alternativ til HD dekoder - Canal Digital kabel - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Man skulle nesten tro at CD muligens ønsker å unngå er det totale kaos dersom siste versjon av Conax tas i bruk. Alle CDs godkjente tunere skal støtte siste Conax versjon (CAS7) såvidt jeg har forstått på diverse artikler bl.a. på danske Satellit Information Online (tror det stod at utelukkende slike tunere har vært godkjent siden 2005).

De tunerene som ikke er godkjent har antagelig ikke full støtte for CAS7 og vil trolig være elektronikkavfall hvis samme Conax CAS7 system som RiksTV benytter vil bli brukt. Derfor er det lite smart å selge dekoderen som kom med smartkortet for den kan man i høyeste grad få bruk for senere.

CD vil jo skyte seg selv i foten dersom de tilbyr abbonement+kort for utstyr som ikke har full støtte for Conax ( Conax Enhanced som Satellit Information Online har kalt systemet).

Danske SI-online har deltatt på CD forhandlerforum og der opplyses det bla. at CD kommer til å tilby spesialproduserte access moduler til IDTV som støtter CAS7 og som har innebygget DVB-C eller DVB-S/S2 tuner. Derfor burde muligheten være god for at CD kommer til å tilby kort og kortleser til din Sony på sikt. Synd det ikke allerede tilbys for da hadde du jo ikke hatt noe problem.

På SI-online har det også vært artikler som forklarer hva som skjer når CAS7 tas i bruk.

RiksTV tilbyr allerede slike moduler så hvis TV'n din har DVB-T tuner i tillegg til DVB-C tuner så har du et alternativ (vil sannsynligvis kreve egen antenne ute). Siden RiksTV i utgangspunktet er et mye dyrere alternativ med betydelig færre SD kanaler og totalt ribbet for HD kanaler så ville jeg vel tenkt meg om før jeg byttet ( spesielt dersom du allerede ser CD på din Sony TV).

Et godt eksempel på hvordan CAS7 vil fungere er RiksTV. RiksTV benytter siste og mest avanserte versjon av Conax. Det er ingen andre en godkjente tunere og CAM'er som fungerer med RiksTV - det er ganske enkelt et faktum.
    Fordelen er at RiksTV tilbyr en CAM med full støtte for Conax CAS7 men som sagt så skriver SI online at CD kommer med det samme.

CD dekoderene kan fint selges men slik jeg har forstått det så skal smartkortet følge dekoderen så du må selge videre både kort&dekoder.
    Får vel bare beholde den og betale de sure pengene da, men hva når jeg skal ha HD på en tv til i huset, må jeg altså betale kr. 2000 til samt kortavgift osv.?

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinan
    Nåja. Jeg er enig i at satelitt(ene) har større kapasitet på båndbredde/antall kanaler. Men å dra kabelnett ned til RiksTV sin teoretiske båndbredde må jeg nok protestere på 8) Det er i dag 26 video kanaler på RiksTV (ingen HD), og disse er presset ned til sitt ytterste når det gjelder SD/H.264 bitrate. Selv når analogt er slått av og de tar i bruk flere frekvenser så er det nok begrenset hva de oppnår (med tanke på HD bitrate). På CD sitt kabelnett er det litt over 100 video kanaler (11 stk. HD), og disse går på fornuftige bitrates. Hmmm, ikke bra, her driver jeg å reklamerer for CD :?

Ville bare få frem at på CD sitt kabelnett, dags dato, så er ganske sikkert smartkort ikke pair'et med tuner/serialnr. Fordi dette så ofte blir fremstilt som sant på grunn av CD's propaganda Ellers har jeg ingenting imot DM 800. Topp produkt som gir muligheter. Dog, ikke lett for menigmann å sette opp. Men det er jo litt av morroa for oss som liker slike utfordringer :-D
    Poenget var at det å kjøpe DM800 til 5K for å kunne se riks tv pakken + noen få ekstra kanaler er bortkastet penger. Om du derimot velger å bruke DM800 til andre ting får du se hva den egentlig klarer

Og til alle dere som sliter med kjøp av HD dekoder... Min vanlige dekoder til 1 krone er i kjelleren, pakket ned og har aldri sett dagens lys. Den får du på kjøpet uansett. Alt går via DM800 hvor jeg har lurt kortet til å tro at DM800 har samme serienummer som nevnte tuneren Dette fungerer både på satelitt og på kabel TV. Om du tror at CD sin HD tuner mangler funksjoner tenk deg en vanlig CD motaker ...

Det sies her at det er ikke nødvendig å ha en sammenheng mellom kortnummer og serienummer men jeg klarte ikke å få frem bildet før jeg omprogramerte dreamboxen.

Jeg snakker kun om DM800 HD PVR og ikke noen andre alternatier dere har kommet med. Det får de andre ta seg av ...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb
    Om du tror at CD sin HD tuner mangler funksjoner tenk deg en vanlig CD motaker ...
    Warning: Dette blir litt off topic....
    CD sine "vanlige" CDC-7000 og CDC-5050 bokser for satellitt er teknisk overlegne HD boksene. CDC-7000ST er den beste sponsede 1kr. mottager jeg noensinne har sett. I den tiden jeg brukte CDC-7000ST så var jeg veldig fornøyd med den (egentlig ekstremt fornøyd). Har hjelpt flere med å inn tusenvis av kanaler med CDC-7000 fra Astra,Hotbird osv. Den fungerte også bedre med Astra 2D enn samtlige bokser jeg har testet pga. veldig bra følsomhet på tuneren (og jeg har testet ganske mange på Astra 2D).

Hadde Sagem HD boksene hatt samme features som CDC-7000 så hadde Sagem HD boksene vært ekstremt bra bokser. CDC-7000ST hadde veldig mange features som ikke fantes i andre "ikke godkjente" mottagere. Nå dreier diskusjonen seg er kun om kabel dekodere og man får vel ikke 1kr. sponsede dekodere i kabelnett så det er jo ikke noe man får benyttet seg av på kabel.

Newcomer PaulKemp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til alle dere som sliter med kjøp av HD dekoder... Min vanlige dekoder til 1 krone er i kjelleren, pakket ned og har aldri sett dagens lys. Den får du på kjøpet uansett. Alt går via DM800 hvor jeg har lurt kortet til å tro at DM800 har samme serienummer som nevnte tuneren Dette fungerer både på satelitt og på kabel TV. Om du tror at CD sin HD tuner mangler funksjoner tenk deg en vanlig CD motaker ...
    Høres ut som om du har en sweet deal, men det hjelper meg - som vil ha billig digitaltv via kabel - svært lite. Da må jeg jo uansett først kjøpe HD boksen fra CD til 2000,- (for å få kortet) og deretter DM 800 HD PVR, da blir det ikke billig i det hele tatt.

Høres ut som om parabol er tingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var at det å kjøpe DM800 til 5K for å kunne se riks tv pakken + noen få ekstra kanaler er bortkastet penger. Om du derimot velger å bruke DM800 til andre ting får du se hva den egentlig klarer

Det sies her at det er ikke nødvendig å ha en sammenheng mellom kortnummer og serienummer men jeg klarte ikke å få frem bildet før jeg omprogramerte dreamboxen.

Jeg snakker kun om DM800 HD PVR og ikke noen andre alternatier dere har kommet med. Det får de andre ta seg av ...

Tja mister... det ser ut som om du kanske kunde lära mig ett och annat. Jag sitter med min DM800 och förstår ingenting. kan du hjälpa mig att ställa om serienummer etc? PM:a mig så är du snäll!
    Mvh
    M

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du får flere enn 50 post her inne send meg en PM

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinan
    Lykke til. De som svarer deg hos CD følger bare et regelverk de er tvunget til. Det er advokat/markedsmonopolistene/topsjefene i bakgrunnen som må lide på en eller annen måte før dette endres. Og for dem er det nok bare markedsandeler og penger som teller. Anseelse og positiv omtale er ukjente begrep, med mindre de begynner å tape penger.
    "Dressjødene" / BI-folka mener du? Hahaha.

Regner med uansett at de tjener minimalt på å selge dekoderne, kontra hva månedsabonnementene gir dem i inntekter.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •