Bytte til VikenFiber/Altibox på TV også ifra Get?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte til VikenFiber/Altibox på TV også ifra Get?

Har i dag Get, men endelig skal VikenFibernett bygge ut her. Har bestilt internett inntil videre ifra Viken, da de har noen helt andre hastigheter og ikke minst symetriske hastigheter.

Men på TV er jeg litt usikker. Har Get HD PVR i dag og er ganske fornøyd med den, har ikke hatt noen problemer. Nå kommer de med Video om demand tilbud med flere titler en Altibox, plus Get Live. Ellers virker priser og kanaltilbud nogenlunde det samme.

Noen som har noen erfaring med begge leverandøren? Er det noen spesiell grunn til å bytte til Altibox?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har erfaring med både altibox på lysenett og get hdpvr. Altiboxene jeg har prøvd var vanlig dekoder og pvr (ikke hd). Og jeg vil si ingen av disse levde opp til get sin motpart. De virket tregere og menyene mer krunglete og epg var ikke like bra. Dessuten må du være klar over at du med lyse ikke lenger kan bruke analog tuner på tv-er foreksempel på soverom eller kjøkken. Du må ha en dekoder pr tv. Det er også en begrensning på antall dekodere du kan ha siden hver dekoder krever litt av en satt båndbredde. Tror maksimum er tre.

forøvrig kan det være lurt og tenkte på at du potensielt må legge nytt nett internt i huset. Har du uttak på soverom eller andre steder hvor du vil se på tv?

Generelt vil jeg si tv-tjenesten til get er overlegen noen ip-tjeneste jeg har prøvd. Egentlig også overlegen CD eller andre kabel operatører.

Om prisen ikke blir mye høyere vil jeg egentlig anbefale deg og gjøre som du vurdere. Tv fra den ene og nett fra den andre. Da får du det beste fra begge verdener. Og den dagen en av leverandørene ikke tilfredsstiller på leveranser er det lett og bytte leverandør

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info. Jeg har kablet CAT5E til alle rom med patchepanel i kjeller. Forstod da at jeg kan ta patchekabel ifra uttak i stuen rett i TV-uttak boksen på boksen der fikerkabelen kommer inn. Så det burde være greit å få uttak i stuen og evt. flere steder hvis man ønsker da.
    Da beholder jeg Get på TV så lenge, så får man se hva fremtiden bringer. Ser ingen grunn til å bytte der nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altibox har heller ikke opptak av HD-kanaler viser det seg noe som Get har.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •