diverse kabelspørsmål..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

diverse kabelspørsmål..

Hei, jeg tenker på å anskaffe meg en linux basert tuner, jeg tenkte da på:

Dream-Multimedia-Tv GmbH
    AB-COM - Satellite components and accessories - Products
    AB-COM - Satellite components and accessories - Products
    Jeg er usikre på om de to siste fåes med modul for kabeltv installert.

Er det noen som har noen erfaring med de?
    jeg er ikke så veldig god på linux :P

Etter det jeg har sett så er det meget vanskelig å få Kanal Digital til å gi fra seg kort uten å kjøpe en pakkeløsning i fra de. Dette er jo en smule hull i hodet da jeg ikke trenger to dekodere!
    Jeg fant ut følgende info om nettet her:

Sted Nettnummer Frekvens Pid
    Hamar 105 362000 193

Det virker også som om kanal digital ikke har fullstendig oversikt over hvor en kan få kabel tv, jeg vet at naboen under meg i samma blokka bare bestillte dekoderpakke og det fungerte fint uten noe problem i det hele tatt.
    Vis jeg går inn på kanal digital sitt opplegg for å sjekke om jeg kan få kabel tv og skriver inn min adresse så får jeg opplyst at jeg IKKE kan få kabel tv..
    Dette er jo en smule snålt!

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring kundeservice. Jeg har også oppleved at nettsidene sier jeg ikke kan få kabeltv, men etter å ha ringt så fikk jeg det allikevel. Men ikke forvent deg noen vennlighet i forhold til å få kjøpt bare kort....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting, er at vis en nevner at en bruker nevnte dekoder så kan en risikere at abonnementet blir stengt selv om en ikke har gjort noe ulovlig.
    Dette er fordi at canal digital ser på nevnte dekoder som en "piratdekoder", som KAN brukes til å hacke kabeltv/satelitt-tv.

I henhold til rettningslinjene til Canal Digital er det nok ikke lovlig å bruke omtalte dekoder, men det er langt fra ulovlig å bruke et gyldig abbonnement i en Dreambox etter det jeg kan skjønne.

Grunnen til at Canal Digital ikke godkjenner dekoder som ikke er godkjent fra CD, er fordi de nå bruker et såkalt pairing system..dette gjør at kort og dekoder ikke funker med andre enn det du får fra CD. Det påstås også at:
    Står ikke CD kortet i CD dekoderen, vil kortet gå glipp av oppdateringen, og du må da kontakte CD for å få aktivert kortet igjen.Jeg mener å huske å ha sett at paringa til canal digital går på serienummer, men sikker er jeg ikke.
    Stemmer dette ?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå trodde jeg det var en til som laga en tråd om høyttaler eller signalkabler hehe.

Jaggu bra at det ikke var tilfellet da jeg ikke har potetgull eller cola, og det er for tidlig for å sprette øl ennå.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God "unnskyldning" for å kjøpe kort..., har kjøpt en brukt 1201 boks hos naboen som har fått seg HD dekoder, ønsker digital grunnpakke og trenger kort.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whacko
    God "unnskyldning" for å kjøpe kort..., har kjøpt en brukt 1201 boks hos naboen som har fått seg HD dekoder, ønsker digital grunnpakke og trenger kort.....
    Beklager, den unskyldningen fungerer ikke. Svaret du vil få er: "kortet skal alltid følge dekoder, kontakt naboen din og be om kortet."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuBi
    Beklager, den unskyldningen fungerer ikke. Svaret du vil få er: "kortet skal alltid følge dekoder, kontakt naboen din og be om kortet."
    Hallo

De fleste påstandene her er jo gale

CD bruker ikke parring av tuner og kort, eller kort og tuner som noen også skriver.
    Ja, du kan kjøpe en brukt CD dekoder og få kort til den, men da må forige eier skrive salgsmelding til CD slik at de kan utstede nytt kort til deg.

At kort skal følge tuner er bare tull, alle kort er private. Man betaler avgfift for hvert kort man har, og de er registrert på deg.

Alt dette er info fra CD som jeg har samlet de siste dagene. Grunnen er at jeg også ønsker å bruke andre løsninger enn CD sine tunere. Jeg skrev derfor en skriftelig hennvendelse til CD og sa det som det var at jeg bruker mediacenter pc til å se tv med, men ønsker å gå over til digital tv, men vil fortsette å bruke pc for å se tv med. Derfor vil jeg oppgradere mitt kabel tv abbo til digital tv uten å kjøpe tuner av de. Jeg sa jeg ville bruke PCI tv tuner kort og conax CAM.

Svaret jeg fikk var at, jo det vil virke med CAM, det er ikke noen parring, men de supporterer ikke dette derfor kan de ikke levere ut kort uten tuner. Han skrev også at ved bruk av CAM så vil ikke alle oppdateringene komme med, derfor må kortet inn i orginal tuner av og til for oppdatering. Dette siste er jeg sikker på at er en bløff, det er jo mange andre her inn på forumet som bruker pc mm til cd kabel tv. Han sier nemlig også at programmkortet kan brukes til både kabel tv og til parabol tuner. Man kan altså ha kabel tv hjemme og for eksempel satelitt tv på hytta og ta med seg kortet.

AS

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kort er privat men....

Bilen din er også privat, men du må skiltene følge med! CD sender ALDRI ut kunn kort selv om du skriver kontrakt på dekoder. Tro meg jeg vet!:twisted:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Nå trodde jeg det var en til som laga en tråd om høyttaler eller signalkabler hehe.

Jaggu bra at det ikke var tilfellet da jeg ikke har potetgull eller cola, og det er for tidlig for å sprette øl ennå.
    Heldigvis; NOT!

Ellers har jeg (beklageligvis) intet å tilføye, ang. temaet i tråden. :-?

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Heldigvis; NOT!

Ellers har jeg (beklageligvis) intet å tilføye, ang. temaet i tråden. :-?

For noe oppgulp å komme med, når dere har lest gjennom tråden så langt..

Til trådstarter: Om du føler dette er et problem så bestill boksen da, betal litt ekstra å få nøyaktig den løsningen du ønsker uten at noen kan stille noe som helst spørsmål rundt det..

De stakkarane som sitter inne på kundeservice hos CD og Viasat for den saks skyld sitter med ett sett regler foran seg når de svarer på telefoner fra dere entusiaster, noen har akkurat begynt, andre har sitti å svart feil i 2 år allerede og fortsetter i samme duren.. Det er ikke de som setter betingelsene for bruk av kort og tuner, det er ikke de som bestemmer om du får lov til å putte kortet i en annen tuner enn den som følger med når du bestiller kort å tuner, de gjør som de fleste andre når de svarer på spørsmål fra kunde: Gjør som vi sier, sånn er bare reglene jeg har i boka foran meg..

Du finner en løsning på problemet, de fleste gjør det..

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c0n05
    For noe oppgulp å komme med, når dere har lest gjennom tråden så langt..
    Du finner en løsning på problemet, de fleste gjør det..
    Jahh, tenk det!
    At man i en sådan stund skulle se en smule ironi, enn si; humor i det hele, går tydeligvis over alle (eller sikkert dine?) støvleskaft?

Kall det gjerne "oppgulp" c0n05.
    Faktum er imidlertid at det her inne, heldigvis, er takhøyde nok for litt sådant.
    Så får jeg for din skyld, håpe at du finner en løsning på "ditt" problem. ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •