Mistet NRK 1, 2 og 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Mistet NRK 1, 2 og 3

Jeg har en W4500 Sony TV, og bruker CAM og originalkort.
    Dette har fungert supert i en måned, men idag har jeg mistet NRK-kanalene.
    Dvs., jeg kan finne dem, men får beskjed om at "det valgte programmet er ikke tilgjengelig"

Noen som vet hva det skyldes?

Jeg får inn NRK analogt på tv'n, og også digitalt via Canal Digital HD mottaker uten problemer.

Har forsøkt diverse kanalsøk. Lagt inn samme frekvens og symbolrate som ligger på dekoderen uten hell.

Begynner å bli sånn passe frustrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har akkurat samme problem med min 40w4000..

fungert bra for meg i 4 mnd..

noen som finner løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget det samme nå i kveld. Har en 46X2500.
    På FireDTV får jeg bilde, men det hakker volsomt. Signalstyrken er OK, Feilraten 2.0e-6 som burde være bra. AGC 34
    Opplevde samme fenomenet på TVN-HD, men den ble flyttet til en annen frekvens, og der var signalstryrken dårlig. Feilrater i e-3 gir mye pixellering.
    De flyttet sikkert TVN-HD for å gjøre plass til BBC-HD som kommer nå den 3/12. Får håpe det går seg til.
    Hvor holder dere til dere andre som har problemer? Jeg er på Slependen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme her og, har en w4000 med cam. bor på skullerud i oslo.
    Koblet opp igjen CD boxen og der fungerer de, tenkte kanskje at dette skyldes kortet så tenkte å la det stå i CD boksen et stund for å se om det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Mortensrud i Oslo.
    Har også samme problem på TVN HD som du nevner over. Denne kanalen er vel i realiteten ubrukelig nå.

Sjekket signalstyrken for NRK på Canal Digital HD boksen, signalstyrken ligger på ca. 156 på alle tre. Signalstyrken på TV2 lå lavere enn dette. Når jeg sjekket imorges, så jeg at bildet hakket litt på NRK 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det, for jeg prøvde med et kort som normalt står i CD-HD boksen.
    Har sjekket symbolraten og den er 69500/6950000 så det er ikke det.
    La merke til at CD-HD boksen hadde en firmware upgrade i helgen.
    Hva skjer? Det er i allefall ikke lokalt, men noe de har gjort sentralt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

W4500 og Canal Digital NRK

Jeg bor på Ski. Alle NRKs kanaler ble borte i går, 24.11.2008. Jeg har søkt mange ganger med forskjellige innstillinger. Nå ringte jeg Canal Digital og traff en dame som ikke forstod spørsmålet en gang.

Hvis noen har tid, må fremgangsmåten være å jobbe med kundeservice hos Canal digital og ikke gi seg før man får tak i en som er teknisk utdannet. Eventuelt prøve å få noen hos Sony til å kontakte Canal digital.

Dette er jo krise. Det ødelegger W4500 fullstendig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har samme problem i Media Center med FireDTV. NRK1,2 og 3 får intet signal. Ser også at det har dukket opp nye BBC kanaler, mulig at det er noe frekvensskifte på gang her...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå sendt dette til Canal Digital:

De som har Sony TV med digital DVB-C mottaker mistet alle NRKs digitale kanaler 24.11.2008.

Se:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...k-1-2-3-a.html [link til av-forum]

Her er det allerede stor frustrasjon om problemet. Selv om TV'n ikke er godkjent av dere ber jeg om en orientering om hva som ble gjort i nettet i går slik at jeg evt. kan ta dette opp med Sony. Dette gjelder tydeligvis hele landet. Det beste hadde selvsagt hvert om kanalene kunne legges tilbake slik de lå tidligere.

Alle andre digitale kanaler fungerer perfekt på Sonys TV.

Jeg håper dere forstår at mange nå faktisk ønsker å bli kvitt de unødvendige digitale boksene og heller betjene alt gjennom TV'n. Dette er faktisk så viktig at jeg vurdere å gå over til RiksTV hvis ikke problemet lar seg løse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt denne til NRK:

De som har Sony TV med digital DVB-C mottak har mistet alle NRKs digitale kanaler 24.11.2008.

Se:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...k-1-2-3-a.html

På forummet er det allerede stor frustrasjon om problemet. Selv om TV'n ikke er godkjent av Canal Digital er det veldig trist at den ikke lenger kan ta inn NRK. Dette gjelder tydeligvis hele landet. Det beste hadde selvsagt hvert om kanalene kunne legges tilbake slik de lå tidligere.

Jeg håper dere forstår at mange nå faktisk ønsker å bli kvitt de unødvendige digitale boksene og heller betjene alt gjennom TV'n. Særlig er dette viktig for eldre.

Nå er det jo en stor konkuransemessig ulempe for NRK at dere ikke lenger er tilgjengelige på Sonys TV'er. Det vil jo bli til at publikum med slik TV vil foretrekke andre kanaler.

Jeg håper dere kan ta dette opp med Canal Digital.

På forhånd takk!

MVH ...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Jeg har nå sendt dette til Canal Digital:
    De som har Sony TV med digital DVB-C mottaker mistet alle NRKs digitale kanaler 24.11.2008.
    Her er det allerede stor frustrasjon om problemet. Selv om TV'n ikke er godkjent av dere ber jeg om en orientering om hva som ble gjort i nettet i går slik at jeg evt. kan ta dette opp med Sony. Dette gjelder tydeligvis hele landet. Det beste hadde selvsagt hvert om kanalene kunne legges tilbake slik de lå tidligere.
    Det er vel akkurat dette CD vil unngå ved å kvalitetssikre (godkjenne) produktene før de ønskes brukt i deres kabelnett.
    Hadde denne vært godkjent så hadde de nok tatt afære også ved slike problemer.
    Er dere heldig så er det en eller annen feil hos CD som de fikser på, selv om deres bokser ikke er berørt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er nå løst!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er nå løst!!!
    Fikk du noe svar på hva som hadde skjedd ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg vet ikke, men fikk dette svaret fra Canal Digital nå:

Endringen som ble foretatt igår, dreide seg såvidt vi vet her på kundesenteret kun om en omrokkering av kanalplanen, som også kan ha medført flytting av enkelte kanaler i frekvenslisten. Utover dette har ikke vi fått beskjed om større endringer.

Canal Digital har per dags dato ikke noen ordning med smartkort som er til disse tvene med innebygde dekodere.

Men vi har framtidsutsikter om dette ,men vi kan ikke fastlå noe releasedato enda da dette ikke er et produkt vi har bestemt oss for å føre foreløpig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobba erik65!
    Tipper noen ansatte i teknikken hos CD har en Sony TV selv, så da 'går det seg til'. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her også, mistet Nrk-kanaler i går og tilbake i dag.

Ser det er flere her som har CD i Oslo (øst), hvordan er kvaliteten på NG HD? Den fungerte lenge smertefritt i flere uker med signalstyrke høy, nå ligger den på medium og gir utrolig med pixelering og feil. Når jeg sjekker adressen på canaldigital.no ser jeg at NG HD ikke engang står i kanallisten (har grunnpakke), er dette bare noe CD driver og eksperimenterer med eller er det noen her som har denne kanalen uten problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du med NG HD mener National Geographic Cannel HD, så er den en del av tilbudet i digital grunnpakke. Hos meg sendes den på frekvensen 466 Mhz. Dvs at den ligger i øvre del av det frekvensområdet som brukes. Det er sansynlig at nettet hos deg er konstruert for frekvenser opp til 450 Mhz. Hvis du da i det hele tatt får inn noe over denne frekvensen, er det ren bonus. Hvis nettet i gata er oppgradert, er det kanskje nok å skifte forsterker i blokka der du bor. 450 Mhz forsterkere var veldig vanlig for ca 20 år siden. Siden signalet er på grensen må du passe på å ha en kort antennekabel og ikke la den gå innom andre ting på veien til dekoderen (f.eks. video). Kanskje det kan hjelpe litt.

Det er mulig at frekvensen ble endret (ble høyere) i forbindelse med lansering av flere kanaler nylig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor som sagt på Mortensrud. Her er signalstyrken på NG HD høy ved 466 MHz.
    Bildet er upåklagelig.

Problemene med NRK er løst hos meg (som hos alle andre, regner jeg med.) Skulle vært interessant å vite hva som var feil.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig at frekvensen ble endret (ble høyere) i forbindelse med lansering av flere kanaler nylig.
    Godt mulig at dette er korrekt ja. Min bror på Manglerud fikk prob med NG HD slik som herbie beskriver for et par uker siden, plutselig kun middels styrke. Jeg på Grefsen har fortsatt full styrke uten prob.

Det hjelper vel kanskje ikke broders med en forsterker heller da, hvis de høye frekvensene er for dårlige i utgangspunktet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På TVen er signalet på National Geographic Channel HD på medium hos meg, og kvaliteten varierer fra dag til dag ser det ut som. Lenge var signalet på høy og da var det ingen problemer med bildet. Prøvde med CDs HD-tuner for å sjekke signalet der også, den sier "Fant starttransponder" og signaletnivået vises som "godt" (160), men det ser ut som signalet forsvinner i korte intervaller. Der vises ikke problemene med bildet som pikselering, men heller at bildet fryser flere ganger per sekund. Ser at frekvensen her også er 460mhz. Bruker kort antennekabel rett inn i tuneren, og har ingen problemer med andre kanaler.

Sendte en mail til CD for å se om jeg blir noe klokere:

Hei

Etter at National Geograpic Channel HD ble lansert i grunnpakken, fungerte denne lenge i starten, så begynte det nylig å bli problemer med signalet. Ser at denne har en høy frekvens (466mhz),er dette utenfor frekvensområdet der jeg bor? Bruker den kort anennekabel og denne går rett inn i HD tuneren. Tuneren rapporterer signalet som godt (160), men det virker som det er avbrudd i signalet da bildet fryser flere ganger hvert sekund.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •