CD HD tuner, noen kanaler i 4:3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD HD tuner, noen kanaler i 4:3?

Hallo!

Har nylig fått HD tuner fra CD, men sliter med noen kanaler er i 4:3 format.

Tuner er tilboblet via en reciver med komponenet så inn på tv, har pr. idag ikke tv med HDMI inngang.
    Når jeg kobler til med scart så er det 16:9 format på bildet, men da blir de kanelene som er 16:9 via komponent vist i 4:3 format.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre?
    Før den nye tv'n er i hus ville det vært greit å slippe å switche mellom komponent og scart får å se de forskjellige kanalene i 16:9

Ny tv kommer som julegave til huset.

På forhånd takk for tips
    -hawkeye-

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hawkeye
    Hallo!

Har nylig fått HD tuner fra CD, men sliter med noen kanaler er i 4:3 format.

Tuner er tilboblet via en reciver med komponenet så inn på tv, har pr. idag ikke tv med HDMI inngang.
    Når jeg kobler til med scart så er det 16:9 format på bildet, men da blir de kanelene som er 16:9 via komponent vist i 4:3 format.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre?
    Før den nye tv'n er i hus ville det vært greit å slippe å switche mellom komponent og scart får å se de forskjellige kanalene i 16:9

Ny tv kommer som julegave til huset.

På forhånd takk for tips
    -hawkeye-
    Det er fordi komponent og HDMI alltid sender 16:9. 4:3 bildene blir da tilpasset til 16:9 vha. sorte stolper. Når du bruker HDMI så kan du fjerne de sorte stolpene med HD knappen (dersom du har boksen uten harddisk). Har du HD-PVR så bruker du "On Demand" knappen.

Dette gjelder kun når en standard definisjons kanal sender 4:3 (og det er det mange som gjør). Når en HD kanal sender oppskalert 4:3 materiale så fungerer trolig ikke HD knapp trikset (eller OnDemand) siden boksen ikke har noen som helst mulighet for å forstå at
    orginalmaterialet er 4:3 når det sendes som 16:9.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •