kabel tv i flere rom, hva trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kabel tv i flere rom, hva trenger jeg?

har 2 dekodere og vil gjerne bruke den ene på soverommet. har strukket kabel fra stua og inn, brukt splitter i tv utaket i veggen.
    dette fungerer iblandt,men tåler utrolig lite forstyrrelser før bildet forsvinner på soverommet.. noen som vet hva jeg må bruke for å få til dette?
    har også prøvd med signal forsterker uten særlig hell...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er de analoge signalene? Digitale signaler er kresne på type kabler og splitter. Typisk T-splitter har en del demping av signalene og dersom man har lagt kabler fra Biltema, med praktisk talt ingen skjerming, så kan man oppleve store forstyrrelser av signalet.

Det beste er å få noen profesjonelle til å legge opp et ekstra uttak på det aktuelle rommet.

Mvh Hagbart

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har brukt biltema kabel og t splitter ja..
    alt fungerer perfekt hvis jeg kobler direkte i tv uttaket,men da har jeg plutselig ikke tv på stua.. er først når jeg prøver å splitte signalene at de blir veldig ustabile.. finnes det en type splitter som gir gode signaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En splitter vil pr. definisjon dempe signalet, men det er forskjell på splittere, f.eks. om de tillater retursignaler som man må dersom man har bredbånd eller f.eks. Get Filmleie. Jeg kan dessverre ikke guide deg gjennom noen typer som er å få kjøpt på lokale sjapper, det har jeg ingen oversikt over.

Tommelfingerregelen for maks kabellengde fra antenne uttak til dekoder er 5 meter. Og det er med god kvalitet på kabelen (trippelskjermet).

Det er mulig du kommer lengre med en kabel av bedre kvalitet. Og husk at du setter antenneforsterkeren før splitten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje det er likegreit å kjøpe en forsterker med 2 utganger da? så kan jeg droppe splitteren..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •