Lyse, flere TV'er i huset??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyse, flere TV'er i huset??

Pr. i dag er det uttak til 2 TV'er fra boksen.
    Kan signalet fra dekoder inn til ene TV'en splittes slik at man kan se det samme på et TV i et annet rom?
    Er dette mulig? Må man kjøpe noe for å få dette til?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja du har vel kanskje 3, HDMI, Scart og Komponent. Dermed kan du se samme program på 3 TV :-D . Skal du se forskjellige program må du ha en dekoder pr TV.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På baksiden av dekoderen er det et HDMI uttak som går til TV'en og 2 ledige scart. Mener du at jeg skal bruke ett av disse scartuttakene? Det finnes vel ikke så lang scartledning at jeg når til et rom i andre enden av huset?
    Eller bør jeg ta ut signal fra en ledig HDMI utgang bak på TV'en? Og må TV'en evnt. være påslått for at jeg skal kunne benytte dette uttaket?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det aller enkleste er vel å skaffe seg en ekstra dekoder? Koster ca. 50 kr. pr mnd. Trenger du fler enn 2 dekodere, må du i tillegg ha en nettverks-switch for å få koble til fler dekodere. Man må da selvsagt trekke cat-5/6 kabel til dekoderen. Denne kabelen er "noe" tynnere enn en scartkabel.

J.

Newcomer acebase sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ringe kundesenteret og spørre, men såvidt jeg vet så er det en begrensning på 2 TV-dekodere per husstand når det kommer til Lyse. Dette pga. begrensninger/kapasitet på sentralen.

(noen kreative folk begynte å streame TV gjennom VLC-player på PCene, men dette ble fort oppdaget hos Lyse og satte på filter for å hindre det)

Test ut bruk av flere video-utganger samtidig på en dekoder, usikker på om det funker men er alltid verdt å prøve

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Atomic_2008
    På baksiden av dekoderen er det et HDMI uttak som går til TV'en og 2 ledige scart. Mener du at jeg skal bruke ett av disse scartuttakene? Det finnes vel ikke så lang scartledning at jeg når til et rom i andre enden av huset?
    Eller bør jeg ta ut signal fra en ledig HDMI utgang bak på TV'en? Og må TV'en evnt. være påslått for at jeg skal kunne benytte dette uttaket?
    Ledig HDMI-utgang på TV`n? Hva slags TV er det du har?
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville foreslått å kjøre bilde ut fra dekoder via hdmi og inn i en hdmi-splitter/switch, så en hdmikabel til de tvene du vil Har ikke testet dette selv, men burde jo fungere..

Noen som vet om man kan koble til noe remote extender på lyse-dekoderen?
    Kjekt hvis man strekker kabel til soverommet og kan velge kanaler derfra også =)

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ha inntil 4 TV dekodere hos Altibox. 2 av disse kan være PVR dekodere.

Det er ca 50 Mbit reservert til TV så du får fint flere enn 2 dekodere. Bare å koble fra TV utgang til switch og så ut til hver TV dekoder.

C

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer PDP-428XD.
    3 HDMI kontakter.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Pioneer PDP-428XD.
    3 HDMI kontakter.
    Vet ikke hvor du har tenkt deg med dette, men HDMI på din TV er innganger for utstyr du ønsker å koble til TV'n, de kan ikke sende ut.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en skal sende signalet til flere TV`er, brukte jeg en scart-RJ45 kabel og sendte signalet gjennom cat6 kabel. Så hadde jeg en RJ45-scart i andre enden. Dette fungerte helt glimmrende, anbefales.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •