Brumming fra Get-dekoder tross galvanisk skille...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brumming fra Get-dekoder tross galvanisk skille...

Hei!
    Jeg har en Get HD-PVR-dekoder. Tidligere var jeg plaget av veldig mye brum i anlegget. Fikk byttet til ny, helt lik dekoder, og brumminga ble mye mindre. Den er nå ikke plagsom når dekoderen er av, men er en brumming med en liten "topp" i nivå tilsvarende roteringen til harddisken i dekoderen når den er på. Jeg har hele tida brukt galvanisk skille på antennekabelen før dekoderen. Dekoderen er tilkoblet TV-en med HDMI-kabel og TV er igjen koblet på en Hegel forsterker med phono-kabler. Om jeg tar ut strømmen av dekoderen forsvinner ulyden helt, så det tyder på at støyen genereres/kommer fra dekoderen. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Fortsette å bytte dekoder til jeg får en som er helt uten ulyd..? Er ikke helt imponert over kvaliteten på Get sine dekodere...

På forhånd takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problemet, men det forsvant når jeg fjernet tilkoblingen fra radioantenneuttaket til Get til min Denon receiver. Bruker radio svært lite, så det er ikke noe stort savn. Brummingen ble også mindre uten det galvaniske skillet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en separat Sony DAB-radio der jeg kun bruker løs antenne så har dessverre ikke muligheten til å prøve det. Men, før digitaldekoderens tid da jeg plugget TV-en rett i kabelkontakta på veggen tok det galvaniske skillet all støy. Virker derfor nesten som om Get-dekoderen faktisk genererer denne støyen... Til og med kona irriterer seg og resultatet er at vi nesten ikke har på stereoanlegget når vi ser på TV og napper ut kontakta til dekoderen når vi skal se film... Men hos deg ble altså brummingen mindre UTEN det galvaniske skillet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •