Advarsel om Canal Digital kabel-TV i borettslag

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Advarsel om Canal Digital kabel-TV i borettslag

Borettslaget mitt har avtale med Canal Digital slik at alle boenheter får en vanlig dekoder med grunnpakke + et par valgfrie kanaler.

Da jeg har fått meg en flott ny TV ville jeg jo ha HD og har derfor kjøpt HD dekoder. Etter at de to ukene med gratis kanaler var over oppdaget jeg at jeg mistet også de ekstra kanalene som jeg har tilgang til gjennom avtalen til borettslaget. Jeg ringte Canal Digital og får da følgende beskjed:

Hvis du kjøper deg ny HD dekoder får du ikke med deg kanalene som du har tilgang til fra den gamle dekoderen. De nekter å flytte disse over og påstår at dette er låst til dekoderen (eller dekoder kortet). De ba meg betale kr. 59 pr måned for å kjøpe kanalene en gang til eller å ha to dekodere koblet til TVen min (med to fjernkontroller ).

Hvis du har vanlig dekoder gjennom borettslaget så vær klar over dette !
    Canal Digital opplyser selvfølgelig ikke om det og når du oppdager det er det for sent.

stable

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stable
    Borettslaget mitt har avtale med Canal Digital slik at alle boenheter får en vanlig dekoder med grunnpakke + et par valgfrie kanaler.

Da jeg har fått meg en flott ny TV ville jeg jo ha HD og har derfor kjøpt HD dekoder. Etter at de to ukene med gratis kanaler var over oppdaget jeg at jeg mistet også de ekstra kanalene som jeg har tilgang til gjennom avtalen til borettslaget. Jeg ringte Canal Digital og får da følgende beskjed:

Hvis du kjøper deg ny HD dekoder får du ikke med deg kanalene som du har tilgang til fra den gamle dekoderen. De nekter å flytte disse over og påstår at dette er låst til dekoderen (eller dekoder kortet). De ba meg betale kr. 59 pr måned for å kjøpe kanalene en gang til eller å ha to dekodere koblet til TVen min (med to fjernkontroller ).

Hvis du har vanlig dekoder gjennom borettslaget så vær klar over dette !
    Canal Digital opplyser selvfølgelig ikke om det og når du oppdager det er det for sent.

stable
    Har du prøvd å flytte over programkortet fra borettslagdekoderen til HD-dekoderen? Jeg har en dekoder på TV og en på projektor og jeg mikser og matcher kort/dekoder alt ettersom hva jeg vil se hvor (Har Canal Plus på det ene kortet).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •