Problemer med tilkopling fra rikstv-boks til tv fra Sony, noen som kan hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med tilkopling fra rikstv-boks til tv fra Sony, noen som kan hjelpe?

Hei!

Har nettopp anskaffet tre abonnement fra rikstv. De to første har jeg klart å installere uten videre problemer, men den tredje boksen (som er i en utleieenhet) skaper litt problemer for meg. Greia er at når jeg kopler sammen rikstv-dekoderen til tv'en får jeg bare gjengivelse av lyden, men bildet kommer ikke på skjermen (det er en Sony 32", usikker på modellen da jeg ikke finner brukermanualen, men det står "Wega" og "Trinitron" på den blant annet) . TVen er ikke helt ny av dato (muligens 6-7 år gammel), fant den ikke på Sonys hjemmesider
    Har prøvd dekoderen på andre tv'er, og da fungerer den fint, så regner med det er noe med innstillingene på selve tv'en, evt. noen andre koplinger som må gjøres.
    Håper noen kan hjelpe meg av dere som kommer over dette innlegget
    Det er sikkert en enkel løsning på problemet, men jeg er ikke noe ekspert på dette feltet

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ledningene du bruker for å koble enhetene i hop med i orden? brodern hadde samme type problem med sin parabol mottaker og da var det scart kabelen hans som var defekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden den er så gammel antar jeg den er koblet med scart. Dermed vill jeg også anta at problemet dit er scart ledning som sitter litt skjevt. Lyd tilkoblingene er konsentrert på ene siden av lendingen mens bilde på den andre. Så det vil typisk føre til dit problem.

Alternativt kan det være tven din som ikke takler måten bilde blir levert på? Antar dekoderen sender rgb over scart ledningen. Du kan jo prøve og koble den til en annen tv, og se om du kan endre til komposit. Mulig det løser problemet også. Eventuelt prøv og endre visningsformatet på dekoderen. Fra widescreen til 4:3 eller tilsvarende. Er det noen slik innstilling på de dekoderne ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen og takk for hjelp

Det var selvfølgelig scart-kabelen som var defekt. Prøvde med en annen jeg hadde liggende, og da var alt i sin skjønneste orden

Glimrende folkens

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •