Canal Digital, hvilken komplett-avtale

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital, hvilken komplett-avtale

Jeg sitter i styret i et sameie i Bergen. For øyeblikket har vi kun den analoge grunnpakken fra Canal Digital.
    Pga. at vi ønsker å gå over til digital TV har vi fått et tilbud fra CD på Komplett-avtalene.

1) Komplett MINI HD:
    - HD dekoder + digital grunnpakke
    - Modem + MINI bredbånd(0.9/0,9Mbps)
    Pristillegg 99,- pr.mnd(pr.boenhet)

2) Komplett MINI HDPVR:
    - HDPVR dekoder + digital grunnpakke
    Pristillegg 139,- pr.mnd(pr.boenhet)

3) Komplett MAXI HD:
    - Modem + MAXI bredbånd(10/3,6Mbps)
    Pristillegg 249,- pr.mnd(pr.boenhet)

4) Komplett MAXI HDPVR:
    - Modem + MAXI bredbånd(10/3,6Mbps)
    Pristillegg 289,- pr.mnd(pr.boenhet)

Installasjon/montering/leie av dekoder og modem er inkludert i prisene.

Hvilket alternativ ville dere ha valgt her?
    Jeg har et privatabonement på MINI bredbånd(0,9/0,9) fra CD i dag.
    Synes det fungerer greit på surfing og nettbank ol. Men duger ikke til streaming og nedlasting selvsagt.
    Jeg tenker på alternativ 1 eller 3. Vil vi savne HDPVR dekoderen?

Legger forøvrig merke til at CD vil ha en bindingstid på minimum 36 mnd(3 år!), deretter 3 mnd oppsigelsestid.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du først har hatt en PVR boks vil man aldri gå tilbake.
    Helt supert med pause funksjonen og opptak, særlig for meg som har små unger.
    Går det bare shit på barne-tv så er det bare å finne frem et opptak av noe de liker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Borettslaget der jeg bor har akkurat ingått avtale med Canal Digital om Komplett MINI avtale. Det er 38 enheter i brl.
    Det er ikke alle som trenger høyere hastighet, og for de som vil ha det - ja jeg er en av de.. - kan man bare bestille høyere hastighet med god rabatt. Vi gikk også for vanlig HD dekoder pga. at vi ser at noen ikke vil ha interesse eller behov for opptak (eller ikke vil ha en maskin som bråker..). Også her kan de som vil ha opptak bestille en HD PVR med rabatt til 1990,-. Fortsatt litt dyrt spør du meg men..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pandu
    1) Komplett MINI HD:
    Pristillegg 99,- pr.mnd(pr.boenhet)

2) Komplett MINI HDPVR:
    Pristillegg 139,- pr.mnd(pr.boenhet)
    Du kan jo regne litt på det. siden man hos CD kjøper dekodere, så er jo variasjonen i pris i praksis kostnaden på dekoderen over 3 år.

Om du ser på pakke 1 og 2 er eneste variasjonen hd-dekoder mot hd-pvr . og prisforskjellen er 40 kroner. bindingstiden er
    36 mnd så i praksis betaler du 36*40=1440 for og oppgradere dekoderen til en pvr. Til sammenligning koster en hdpvr i løssalg 2990 og en Vanlig hd 1990. Differansen er 1000 kroner. Med andre ord betaler du 1400 for noe som burde kostet 1000 kr regnet utifra CD sine egne priser.
    Virker i utgangspunktet ikke som noe helt overlegent tilbud. Men når det er sakt. Så er alternativet at alle får den vanlige dekoderen og de som ønsker må kjøpe hd dekoderen i tillegg og da i praksis må bruke 4980 på dekodere. Jeg vil jo si at det kan være lit urettferdig å regne på denne måten siden prisene på siden ikke nødvendigvis speiler kostnadene. Men når de tilsynelatende overpriser hd-dekoderen på nettsidene sine på den måten vil jeg si de fortjener det Hva er det egentlig man betaler for her? Betaler man ekstra for å slippe og ta imot dekodere man ikke ønsker

Liten update her:
    Ser lurium sier man kan oppgradere til hdpvr for 1990 (eller får man den i tillegg?). Utifra det vil jeg jo si saken er ganske grei. Det lønner seg ikke og velge HDPVR med mindre det store flertallet ønsker en slik boks. Om man kan kjøpe hdpvr i tilleg til rabatert pris vil det jo være en fordel for alle de som ønsker 2 dekodere at man går for alternativ 1. Da får de en dekoder til soveromet, og en hdpvr til stua for bare 1990. Med alternativ 2 betaler de 1400 for hdpvr og må eventuelt betale 1990 for en hd dekoder uten pvr til soveromet.

Jeg er ikke veldig begeistrer for CD sitt system hvor man må kjøpe dekodere som utenfor CD sitt nett bare er søppel. Du kan ikke selge den til noen andre når du er ferdige med den engang siden de ikke vil selge deg løse kort. Så i praksis blir den til søppel når du flytter.

Når det er sakt så ville jeg faktisk anbefalt og gå for HDPVR dekoderen. Jeg bodde selv i et BRL som gik for løsning med vanlig hd dekoder. Og det var en boks som på ingen måte levde opp til noen forventninger. brukergrensesnittet på dekoderen virket meget gammeldags.

En ting jeg ville hørt med CD om er hva som skjer når man eventuelt flytter. Og hvem er det som eier dekoderen? Kan den overføres til nyinnflyttet beboer? Eller må de kjøpe sin egen dekoder av CD?

Når det gjelder pakke 3 og 4 så betaler man i praksis 150 kroner for og gå fra 1 mbit til 10 mbit. Det virker som en bedre deal for meg. til sammenligning koster tilsvarende hastighetsøkning 250 generelt og CD. Jeg ville sendt ut et spørreskjema til alle i borettslaget med spørsmål om hvordan brukere de er.
    ikke bruker, småbruker (mail/web),mediumbruker(mail,web/spill),storbruker(mail,web, spill, nedlastninger). Eller noe tilsvarende.

Og gått utifra at de som er mediumbrukere eller høyere vil tjene på denne oppgraderingen.

det var de tankene jeg hadde om tilbudet; egentlig merkverdig mange. Håper det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill.

Jeg personlig ønsker alterativ 3. Men det er sikkert beboere som ikke kommer til å bruke bredbånd i det hele tatt (pensjonister ol).
    Og da blir det litt surt for de å betale for andre.
    Jeg har bed om tilbakemelding fra beboerne, så jeg får vente å de hva de foretrekker.

Etter som jeg har forstått det på CD skal dekoder og modem overtas av ny beboer hvis man flytter, siden det er sameiet som betaler for avtalen.

Jeg prøver å finne ut hva den Digital Pluss avtalen til CD kommer til å koste, men det var ikke så enkelt.
    Det virker som om CD er mest interessert i å selge denne Komplett avtalen...

Er det noen som vet hva Dig.Pluss avtalen koster?
    (Dvs kun digital TV med dekoder uten bredbånd)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjelder dette også eventuelle ekstra dekodere man kjøper? Isåfall veldig interessant siden det da bør være mulig og ringe inn, hevde man har tatt over en dekoder, og få utlevert et programkort med ønskede kanaler. Veldig greit for de av oss som benytter mediasenter med tuner og cam.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Angelou
    Gjelder dette også eventuelle ekstra dekodere man kjøper? Isåfall veldig interessant siden det da bør være mulig og ringe inn, hevde man har tatt over en dekoder, og få utlevert et programkort med ønskede kanaler. Veldig greit for de av oss som benytter mediasenter med tuner og cam.
    Tror ikke det går. Canal Digital koder vel kortene mot dekoderen..?
    Skal du ha et nytt kort må du også ha ny dekoder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •