opptak ved bruk av hd opptaker og cd dekoder ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

opptak ved bruk av hd opptaker og cd dekoder ?

Hei jeg har en sony hx820 hardisk opptaker og digital dekoder fra CD , har koblet det slik som det står i bruksannvisningen til CD men da for jeg jo kun tatt opp det som jeg ser på tv ( noen av vitsen borte da ) så prøvet jeg med ett t-stykke på coax kabelen før CD sin dekoder , splittet den med analoge signaler ned på hd opptakeren , dette fungere men det blir så veldig korenete bilder på opptaket .
    Noen her som har noen ider på hvordan jeg kan løse det med og få til bra bilder og att man kan ta opp på andre kanaler enn hva man ser på !

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gthansen
    Hei jeg har en sony hx820 hardisk opptaker og digital dekoder fra CD , har koblet det slik som det står i bruksannvisningen til CD men da for jeg jo kun tatt opp det som jeg ser på tv ( noen av vitsen borte da ) så prøvet jeg med ett t-stykke på coax kabelen før CD sin dekoder , splittet den med analoge signaler ned på hd opptakeren , dette fungere men det blir så veldig korenete bilder på opptaket .
    Noen her som har noen ider på hvordan jeg kan løse det med og få til bra bilder og att man kan ta opp på andre kanaler enn hva man ser på !
    HD PVR-dekoder - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    hei , ja jeg er jo veldig klar over att jeg kan kjøpe en slik Hd Pvr - dekoder men tanken var jo att jeg ikke hadde brukt for den da jeg har en hd opptaker som jeg er veldig fornøyd + att jeg har en digital dekoder fr CD , må vel være en møte og få mitt opplegg bra på ??

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR og en vanlig harddisk opptaker er to veldig forskjellige brukeropplevelser. Men hva om du plugger kabelen direkte i TV'en. Får du like mye støy i bildet da?
    Du vil vel uansett ikke få inn alle kanalene analogt på opptakeren, for det er jo en grunn til at du har en dekoder til å dekode signalene som kommer over kabelen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gthansen
    så prøvet jeg med ett t-stykke på coax kabelen før CD sin dekoder , splittet den med analoge signaler ned på hd opptakeren , dette fungere men det blir så veldig korenete bilder på opptaket .
    Fjern t-stykke og koble signalet fra RF out på HD boksen i stedenfor, mulig det gjør at analog signalet blir bedre. Mye shit kvalitet på disse t-splitterne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •