Boikott Tv Norge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Boikott Tv Norge

Jeg har lyst å boikotte TV Norge fordi den nye HD kanalen er KUN tilgjengelig dersom man har CD sin box. Vi som har andre kabel operatører kan bare glemme det som om vi ikke var viktige nok til a ta delen i den norske HD revolusjonen.

Om de mener at det er kun CD sine kunde som er verdige nok til å mota det gratis så får de bare mene det men fra idag av kommer jeg ikke til å se på noe som helst på denne kanalen. Selv om dette betyr at Ylvis kveld skal kanseleres i familien får det vare så...

Dette er utdrag fra tv norge sine hjemmesider hvor de prøver å rettferdigjøre bevist valg av CD.

"Endelig kan du se CSI, Rome og Terminator-oppfølgeren i HD. TVNORGE HD blir landets første HD-kanal.
    Den historiske satsningen er et samarbeid mellom TVNORGE og Canal Digital. 3. oktober starter Norges første HD-kanal, først ut er verdens dyreste TV-serie, Rome.

Populære program
    TVNORGE HD skal sende parallelt med TVNORGE, men flere av programmene vil være i HD.

I høst vil populære serier som CSI, Rome, The Closer, Nigel Marven’s Arctic Exposure, Big Bang Theory og Terminator: The Sarah Connor Chronicles bli sendt med knivskarpe bilder.

I 2009 vil det også komme norske produksjoner i HD.

Styrker TV-mediet
    - Veldig mye av vårt innhold egner seg for HD formatet, så det er på høy tid at seerne får full glede av de tekniske løsningene de har satset på å anskaffe seg. Konkurransen er steintøff og levende bilder finnes tilgjengelig på alle plattformer. Det er derfor viktig at vi styrker det tradisjonelle TV-mediet gjennom å være med på slike storsatsninger som Canal Digital gjennomfører, sier administrerende direktør i TVNORGE, Morten Aass.

TVNORGE HD blir tilgjengelig for alle Canal Digitals TV-seere. Administrerende direktør i Canal Digital, Svein Erik Davidsen, storroser TVNORGE sin satsning.

- TVNORGE HD er et skoleeksempel for resten av norske TV-kanaler. Det var virkelig på tide at seerne fikk en egen norsk HD-kanal, sier en stolt Davidsen.

For å kunne se TVNORGE i HD må du ha en HD-dekoder fra Canal Digital og en HD-klar skjerm.

Dersom kanalen ikke dukker opp av seg selv i kanaloversikten kan det være at du må gjøre et søk, men dette skal i utgangspunktet gå automatisk."

Hva om Viasat velger å gjøre TV3 om til TV3 HD og nekter andre enn dem med viasat tuner til å se champions league i HD? Hvor skal dette ende ?

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cd

Hele poenger her er jo at CD har stått for utviklling og investering av løsningen. TVN var de eneste som var klare til å ta denne satsingen da CD kontaktet de respektive Norske kanaler og de krevde at kun de selv skulle distribuere TVN HD.
    Er ikke verre enn det.
    Har selv et rom i huset med kun Viasat og dette suger, men bedre at noen kan få det enn ingen.
    Så betaler jo også CD kunder masse spenn hver mnd for å kunne se på CD sine HD kanaler.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikke på kanalen hos broder'n og det slo meg at logoen på HD-kanalen vare enda større enn på den gamle. Tar man imot HD-sendinger så har man sannsynligvis en stor skjerm, jeg ser ingen grunn til at kanallogoen skal dekke 10x10cm på skjermen!
    Det var nesten grunn nok for meg til å utsette innkjøp av HD-dekoder..

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Hele poenger her er jo at CD har stått for utviklling og investering av løsningen. TVN var de eneste som var klare til å ta denne satsingen da CD kontaktet de respektive Norske kanaler og de krevde at kun de selv skulle distribuere TVN HD.
    Er ikke verre enn det.
    Har selv et rom i huset med kun Viasat og dette suger, men bedre at noen kan få det enn ingen.
    Så betaler jo også CD kunder masse spenn hver mnd for å kunne se på CD sine HD kanaler.
    With all due respect det er bare tull !!! Det de gjør er å sende utvalgte serier i HD kvalitet til et bestemt kundemasse. TV Norge skal etter digital bakkenett avtale vare en av de kanalene som må finnes i begge folkepakker enter du velger Viasat eller CD via parabol. Om de hadde valgt å kalle Canal digital 35 HD ville jeg ikke reagert men de tar over en norsk kanal som skal vare folketilgjengelig og tilbyr kun til sine kunder. De kjører det paralelt for å ikke få folket mot seg men hva om de en dag bestemmer om at TV norge og TV norge HD er kun tilgjengelige til CD sine kunder... Tenk om GET hadde valgt å forby alle kanalene som ikke passet dem fordi konkurentene produserer dem ? Det er det det er snakk om her.

Newcomer sif sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det det er snakk om her er vel konkurranse. Canal Digital satser mye på HD og har betalt det meste av regninga for at TVN kan få HD-distribusjon på sin kanal. At CD da vil ha ekslusivitet på formidling av denne kanalen er vel helt naturlig (CD har også gjort akkurat det samme med BBC HD som kommer 3/12).
    Akurat det samme gjør jo Viasat med sine HD-kanaler (Viasat Sport HD og TV1000 HD). Disse er ikke tilgjengelige for CD kunder...

At CD og Viasat tidligere i år ble enige om å droppe ekslusiviteten på hhv TV2/TVN og TV3/VIASAT4 var kun pga. konkurransen fra Riks-TV.
    Eksklusive avtaler på HD-distribusjon vil vi nok måtte leve med så lenge Riks-TV ikke kan tilby HD grunnet manglende kapasitet i NTV-nettet.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb
    With all due respect det er bare tull !!! Det de gjør er å sende utvalgte serier i HD kvalitet til et bestemt kundemasse. TV Norge skal etter digital bakkenett avtale vare en av de kanalene som må finnes i begge folkepakker enter du velger Viasat eller CD via parabol. Om de hadde valgt å kalle Canal digital 35 HD ville jeg ikke reagert men de tar over en norsk kanal som skal vare folketilgjengelig og tilbyr kun til sine kunder. De kjører det paralelt for å ikke få folket mot seg men hva om de en dag bestemmer om at TV norge og TV norge HD er kun tilgjengelige til CD sine kunder... Tenk om GET hadde valgt å forby alle kanalene som ikke passet dem fordi konkurentene produserer dem ? Det er det det er snakk om her.
    Nå er vel fremdeles TVN en kanal som du finner i alle pakker som er mulig og få tak i via bakkenettet, kabel og satelitt.
    Det som er ekslutiviteten her er de få HD kanalene som TVN skal sende på TVN HD (som en kan få i vanlig SD via TVN). Det er vel ingen avtale som sier at disse skal være tilgjenngelig i HD for alle? Spesielt i bakkenett som SIF allerede har påpekt ikke kan sende bilde i HD engang...
    Det at de andre kabel leverandørerne ikke har fått fingeren ut med tanke på å få TVN HD inn i sine pakker, har vel som nevnt noe med at CD har betalt mye for å kunne få ut HD signaler, og at som med alt annet, så er det konkurranse mellom alle partene...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper for konkurransen sin del at Viasat tar ut vanlig tv3 og introduserer tv3 HD kun til sine kunder, at TV2 starter sine egne greier at Get forbyr CD på sitt nettverk og at det blir innført et nytt lisens for alle dere som synes at dette er noe akseptabelt.

Ja, jeg forstår at CD har punget ut men de kunne ha gjort dette med sine egne kanaler og ikke med en folkekanal. Tv2 hd til Get kunder Hvorfor ikke tv2 HD til alle som kan ta det imot...

På en annen side så bor det en god del av kabel-tv kunder i borretslag og der er det kun valg av enten CD eller get. Valgfrihet er det lite gehør om...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne HD satsingen fra TVN er jo et samarbeid med CD. Det var faktisk CD som tok initiativet til dette. Da er det kanskje ikke så rart at det er eksklusivt for CD?... Jeg har i hvertfall begynt å se langt mer på TVN etter at TVN HD har kommet :-)
    CD har slefølgelig eneninteressi i dette. De ønsker flest mulig kunder. Men CD har neppe en evigvarende eksklusiv avtale. På sikt vil sikkert TVN HD tilbys også av andre operatører som tilbyr TVN og samtidig kan tilby HD.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om Viasat velger å gjøre TV3 om til TV3 HD og nekter andre enn dem med viasat tuner til å se champions league i HD? Hvor skal dette ende ?
    Viasat gjør jo det. De har startet en egen Viasat Sport HD kanal som sender CL i HD. Denne er eksklusiv for Viasat sine kunder.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper for konkurransen sin del at Viasat tar ut vanlig tv3 og introduserer tv3 HD kun til sine kunder
    Nå har jo ikke CD eller TVN tatt ut vanlig TVN, den eksisterer jo fremdeles... hvis Viasat hadde vært så på giret, eventuelt GET så kan jo de legge i pengene slik at TV3 kan ha en egen kanal som kan sende HD serier/filmer, i tillegg til vanlige TV3...

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare boikotte TVN-HD så lenge?

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Viasat gjør jo det. De har startet en egen Viasat Sport HD kanal som sender CL i HD. Denne er eksklusiv for Viasat sine kunder.
    Dette er jo direkte feil. Hvis man f.eks. abonnerer på GET Viasat Premium så har får man Viasat Sport HD. Tror Lyse sine kunder også har tilgang til denne kanalen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det har ingen hensikt å boikotte TV-Norge, det vil nok bare gå utover deg selv hvis dem har programmer du ønsker å se. Det ville da bare bli en liten boikott av deg selv, hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg håper for konkurransen sin del at Viasat tar ut vanlig tv3 og introduserer tv3 HD kun til sine kunder, at TV2 starter sine egne greier at Get forbyr CD på sitt nettverk og at det blir innført et nytt lisens for alle dere som synes at dette er noe akseptabelt.

Ja, jeg forstår at CD har punget ut men de kunne ha gjort dette med sine egne kanaler og ikke med en folkekanal. Tv2 hd til Get kunder Hvorfor ikke tv2 HD til alle som kan ta det imot...

På en annen side så bor det en god del av kabel-tv kunder i borretslag og der er det kun valg av enten CD eller get. Valgfrihet er det lite gehør om...
    Jeg tror at du skal sette deg inn i forholdet mellom de som eier rettighetene til programmer eller lager programmer, og de som sender eller er distributør av programmene.Jeg tror at en boikott av TVN blir en ensom og kortvarig aksjon.
    Stølen

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Dette er jo direkte feil. Hvis man f.eks. abonnerer på GET Viasat Premium så har får man Viasat Sport HD. Tror Lyse sine kunder også har tilgang til denne kanalen.
    Jeg vil si det er feil å kalle mine utsagn direkte fei..:-) Hvis du må abonnere på Viasat Premium, er du jo fortsatt Viasatt-kunde selvom Viasatt benytter GET som distributør i kabelnettet. Du får i hvertfall ikke Viasat Sport HD som CD-kunde. Over satellitt er skillene enda klarere hvor det kun er Viasatt og CD som distribuerer.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig at ingen støtter meg i ideen. Jeg trodde dere vare litt mer mot monopolisering.

Jeg har en DM 800 HD PVR og jeg tar inn HD signaler både fra viasat og CD og tillegg til en rekke andre europeiske HD kanaler men vi som kan ta inn alt er i fåtall her.

Dere andre bør bekymre dere om hvordan dette kommer til å utvikles videre. Om de har begynt med enerettigheter på den første folkekanalen i HD hva er veien videre ? Ville ikke det vare fint med 15 distributører som alle har sine egne pakker og som alle vil ha betalt for eneretten sin, for konkurransens sin skyld altså...

Og ja, ja har TVN HD men er solidarisk med titusener av andre som ikke kan ha kanalen. For å gjøre det helt klart så har jeg ingenting imot CD som har forsøkt seg på et stunt og har lyktes med det. Ledelsen i TVN derimot har misbrukt sin folkekanal posisjon og har valgt en side.

Tanken er at det får vare 50.000 som ser på TVN HD men at de mister 650.000 andre seere som ser på Ylvis hver mandag. Så lenge har det fungert for begge parter positivt. TVN får faktisk flere seere grunnet ekstra HD kanalen og CD får flere HD frelste kunder. Om de hadde fått 1.000.000 kunder så ville det vare samme for meg men beskjeden er HD TV til alle og ikke de få utvalgte...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest gjennom tråden 2 ganger, og skjønner fremdeles ikke problemet...
    Det er da ikke noe nytt at firmaer som konkurrerer har forskjellige 'premium'-produkter. I tillegg til basisproduktene som er like.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig at ingen støtter meg i ideen. Jeg trodde dere vare litt mer mot monopolisering.
    Jeg støtter tankegangen din, men det å boikotte TV-Norge vil jo ikke hjelpe noen ting. Hadde det vært opp til dem så hadde dem garantert sendt HD igjennom alle distrubitører, det hadde tjent dem best. Ettersom som jeg har skjønt så er det Canal Digital som har gitt dem mulighetene til å realisere dette og det er dem som sitter på "rettighetene". Så det er muligenes dem du må boikotte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har en DM 800 HD PVR og jeg tar inn HD signaler både fra viasat og CD og tillegg til en rekke andre europeiske HD kanaler men vi som kan ta inn alt er i fåtall her.

Dere andre bør bekymre dere om hvordan dette kommer til å utvikles videre. Om de har begynt med enerettigheter på den første folkekanalen i HD hva er veien videre ? Ville ikke det vare fint med 15 distributører som alle har sine egne pakker og som alle vil ha betalt for eneretten sin, for konkurransens sin skyld altså...

Og ja, ja har TVN HD men er solidarisk med titusener av andre som ikke kan ha kanalen. For å gjøre det helt klart så har jeg ingenting imot CD som har forsøkt seg på et stunt og har lyktes med det. Ledelsen i TVN derimot har misbrukt sin folkekanal posisjon og har valgt en side.

Tanken er at det får vare 50.000 som ser på TVN HD men at de mister 650.000 andre seere som ser på Ylvis hver mandag. Så lenge har det fungert for begge parter positivt. TVN får faktisk flere seere grunnet ekstra HD kanalen og CD får flere HD frelste kunder. Om de hadde fått 1.000.000 kunder så ville det vare samme for meg men beskjeden er HD TV til alle og ikke de få utvalgte...
    Jeg ser på dette som "sunn" konkurranse. Dette med HD-TV er helt i start fasen og denne konkurransen vil bidra til at andre også må satse på HD-TV, og mulignes på et tidligere tidspunkt enn planlagt. Om noen få år når de "viktigste" kanalene har fått HD tror jeg ikke dette vil være noe problem da er nok den konkurransen over.....:-D

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asdfteam
    Jeg har lest gjennom tråden 2 ganger, og skjønner fremdeles ikke problemet...
    Det er da ikke noe nytt at firmaer som konkurrerer har forskjellige 'premium'-produkter. I tillegg til basisproduktene som er like.
    TVN eller TVN HD skal ikke vare premium produkt...

HD TV skal ikke vare premium produkt i det hele tatt...

Er du med på tanken nå ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •