Boikott Tv Norge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg ser på dette som "sunn" konkurranse. Dette med HD-TV er helt i start fasen og denne konkurransen vil bidra til at andre også må satse på HD-TV, og mulignes på et tidligere tidspunkt enn planlagt. Om noen få år når de "viktigste" kanalene har fått HD tror jeg ikke dette vil være noe problem da er nok den konkurransen over.....:-D
    Kan hende at du har rett men det måtte bare komme med HD klare TV-er på markedet i så mange år nå. Ideen om "ekstra bestilling" av den første norske HD kanalen har gitt dem mulighet til å teste om kundene er villige til å betale HELE regning med overgangen. Ellers ville avbetaling tatt litt lengre tid og ville kostet vanlig forbruker mye mindre.

Men husk denne tråden frem til 2012 Da vil et stort folkemasse KREVE gratis HD tilgang men da har dere allerede betalt løsning som kommer etter at HD har blitt gammeldags men vil forstatt bli fakturert for den.

Husker dere den undersjøiske tunellen som forbinder Stavanger område med resten av Rogaland ? Selv om den var nedbetalt og driften av tunellen har blitt sikret i mange år fremover så betales det fortsatt en høy avgift for å bruke den og er av en eller annen merkelig grunn akseptabelt av de som betaler flere hundre kroner for 10 km Jeg kan forvente slik tull av staten men det kreves en vis grad av dumhet for at noe slik akstepteres av privateide selskaper...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bihweb
    Men husk denne tråden frem til 2012 Da vil et stort folkemasse KREVE gratis HD tilgang men da har dere allerede betalt løsning som kommer etter at HD har blitt gammeldags men vil forstatt bli fakturert.
    Det er nok mye mer komplekst enn det som kommer frem her.

For å se det litt fra CD sin side så ville jeg nok gjort det samme. Hvorfor skal de andre distrubitørene få gratis eller nytte godt av noe som CD har invistert mye penger i? De har lagt mye penger i dette og selvfølgelig vil dem selv ha fordelen med å være først ute. Dette vil føre til konkurranse og press på viasat og de andre kanalene om å gjøre det samme. Fordel for oss?

I "2012" så vil antageligvis de fleste relevante kanalene være i HD og kansje bare HD. Da vil denne konkurransen dø ut, da er det ingen fordel for CD og gni på denne TVN HD. Men siden situasjonene er som den er nå i start fasen vil nok CD prøve å kapre noen ekstra kunder på dette.

At dem er første ute og skaper en konkuranse er vel bare positivt.... og jeg tror nok du vil nytt godt av HD om noen få år også TVN-HD:-D

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tullete?

Å si at alle, eller ingen, skal ha TVN HD, er jo som å si at hvis ikke alle tv/hjemmekino oppsett kan vise HD film/lyd så skal det ikke selges filmer /spill heller.

Direkte tullete!

Det er ikke bare å trykke på en knapp og så sender du i HD!
    Selv om de fleste kameraer i dag støtter full 1080p i tv industrien, gjør ikke resten av leddene i produksjon og distribusjon dette.

Så om man ikke vet hvorfor ting står som det står, bør man heller ikke uttale seg så sterkt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husker dere den undersjøiske tunellen som forbinder Stavanger område med resten av Rogaland ? Selv om den var nedbetalt og driften av tunellen har blitt sikret i mange år fremover så betales det fortsatt en høy avgift for å bruke den og er av en eller annen merkelig grunn akseptabelt av de som betaler flere hundre kroner for 10 km Jeg kan forvente slik tull av staten men det kreves en vis grad av dumhet for at noe slik akstepteres av privateide selskaper...
    Rennfast-tunellene som du henviser til har vært gratis siden bomstasjonen ble lagt ned for drøye 2 år siden, like etter det var nedbetalt, så i tillegg til at dette er en uriktig påstand, hva har det egentlig med saken i tema å gjøre?

Forøvrig så er den merkelige grunnen du søker på at folk aksepterer bompenger for å bruke en fastlandsforbindelse som dette, er at den erstatter fergen du uansett før måtte ha tatt for å komme deg fra a til b. Hilsen en som bor på en øy som nå har undersjøisk tunnell til fastlandet

Det er nok desverre ingen folkerett å ha HD-kanaler selv om du sitter klar med en tv/pvr som støtter det, du har vel ikke noe problem med at det koster mer for en full-HD tv/projektor enn en med lavere oppløsning? Har selv full-HD projector og ser selv etter alternativer for å få kanaler i HD via parabol, men er klar over at det er forbrukerene selv som må betale for gildet for å si det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital

Ok for meg at TvN HD kun går hos Canal Digital.
    Men, ikke fan om eg går for en av CD`s HDtunere. Jeg bestilte CD`s HD-PVR tuner, men skuffelsen var så stooor, at det bare var å sende møkka i retur. Ttv med 80-talls tempo og minne og en harddisk-støy på lik linje med Widerøes Twinn ottere. Den var i tillegg så stygg, at jeg ikke hadde hjerte til å la den stå å skjemme min flotte Pioneer. Vurderer derfor sterkt å gå tilbake til Viasat, igjen.. Men så var det det derre med Premierleague da. Canal Digital ble ganske så sure da jeg sa opp sist, da jeg antydet i et brev at de ikke ville ha mere penger fra meg. Da hadde jeg betalt 50-60.000 siste 10 år!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er utdrag fra tv norge sine hjemmesider hvor de prøver å rettferdigjøre bevist valg av CD.
    "Endelig kan du se CSI, Rome og Terminator-oppfølgeren i HD. TVNORGE HD blir landets første HD-kanal. ?
    ???? Fins andre HD kanaler her. Og hvis dette er tilbudet, kanelet er heller ikke Norsk selv om det kalles "TV Norge". Eller er navnet ironiske?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •