IPbox 9000 på Canal Digital kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IPbox 9000 på Canal Digital kabel

Har gått til innkjøp av en IPbox 9000 HD med to kabeltunere.

Satbutikken.no - IPBOX 9000 HD HDTV PVR

Kjøpte min på x-sat.no. Forbilledlig god service. Meningen er at denne boksen skal erstatte Canal Digitals HD PVR for kabelnettet som jeg har brukt til nå.

Boksen gir et solid inntrykk, linuxbasert og oser av kvalitetshardware. Så langt alt vel. Jeg er forberedt på mye fikling og venter ikke at dette skal funke out of the box. Noe det da heller ikke gjør.

Problemet nå er at jeg ikke aner hvor jeg skal begynne. Noen som har noen hint og som kan være behjelpelige med å sende meg i riktig retning?

PP

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Jar
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe nytt...?

Hei.
    Har du kommet noe videre med prosjektet ditt?
    Jeg sitter foreløpig litt på gjerdet - har HD-dekoderen som jeg er relativt misfornøyd med (treg, og utrolig nok ikke mulig å endre kanal-rekkefølgen!), men ønsker et alternativ.
    Er Linux-fan (uten at jeg er *veldig* teknisk), så en kul, funksjonsrik boks av denne typen er høyinteressant, men skulle gjerne hørt hvordan den funker på Canal Digitals HD-kabeltv.

~Christopher

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grenness
    Har du kommet noe videre med prosjektet ditt?
    Jeg sitter foreløpig litt på gjerdet - har HD-dekoderen som jeg er relativt misfornøyd med (treg, og utrolig nok ikke mulig å endre kanal-rekkefølgen!), men ønsker et alternativ.
    Er Linux-fan (uten at jeg er *veldig* teknisk), så en kul, funksjonsrik boks av denne typen er høyinteressant, men skulle gjerne hørt hvordan den funker på Canal Digitals HD-kabeltv.
    Jeg har planer om å skrive et lengre innlegg om mine erfaringer med denne boksen, men her er kortversjonen.

Den funker. Jeg får sett TV og bildekvaliteten er fantastisk. Bedre enn HD-PVT-dekoderen fra Canal Digital. Kanalskiftet er også kjapt. Det var det positive.

Det å få den til å fungere var ikke så lett. Helt ny begrepsverden, jeg var fullstendig lost, tok flere dager før jeg fikk bilde. Ble til slutt reddet av info fra Fantacyteam Forums - Powered by vBulletin.

Boksen har imidlertid ikke overtatt for CD-boksen på heltid foreløpig, til tross for sine kvaliteter. Det er flere grunner til det:

1. Ustabil og uferdig programvare. Blant annet problemer med opptak og krasj ved timeropptak.

2. Ikke mulighet for samtidig dekoding av flere kanaler noe som gjør opptak fra én kanal samtidig som man titter på en annen umulig. Dette vil trolig fikses i nyere versjoner av programvaren. Dette kan også trolig løses ved å ta i bruk to CD-kort, ett i hver slot.

Jeg har ikke hatt tid til å leke med boksen de siste fire ukene og det kan ha skjedd ting på programvarefronten som jeg ikke har fått med meg. Konklusjonen er uansett at dette ikke er noe for de som ønsker en løsning som bare fungerer. Høy terskel Med to kabeltunere og HD er det heller ingen billig affære. Men den gir en frihet ingen andre PVR-bokser kan matche.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle gjerne hatt langversjonen av dine erfaringer med boksen......vurderer sterkt å gå til innkjøp av ipbox med to kabeltv-tunere.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •