Riks TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 83

Tråd: Riks TV

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riks TV

Åpner egen samletråd til rikstv.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpner tråden med og spørre om det er noen som kommer til og bytte fra riks tv til parabol nå som medietilsynet ikke vil gjøre noe med alle avtalebrudd og lovbrudd som Riks Tv har gjort ?

Du får ikke velge kanaler selv - VG Nett om Lyd og bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde byttet til Canal Digital parabol hadde jeg ikke hatt så vanskelig kjerring, nekter plent tallerken på veggen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Åpner tråden med og spørre om det er noen som kommer til og bytte fra riks tv til parabol nå som medietilsynet ikke vil gjøre noe med alle avtalebrudd og lovbrudd som Riks Tv har gjort ?

Du får ikke velge kanaler selv - VG Nett om Lyd og bilde
    Ikke sjans for det. Med bakkenett får jeg nemlig de svenske kanalene gratis, de kan ikke CD levere om du vil betale engang. Og de er viktige for meg.

Eneste som egentlig plager meg er begrensningene i PVRen. Ikke mulighet til å ta opp to ting samtidig og ingen mulighet for repeterende timeropptak. Håper det blir fikset etterhvert...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RiksTV

Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Ikke sjans for det. Med bakkenett får jeg nemlig de svenske kanalene gratis, de kan ikke CD levere om du vil betale engang. Og de er viktige for meg.

Eneste som egentlig plager meg er begrensningene i PVRen. Ikke mulighet til å ta opp to ting samtidig og ingen mulighet for repeterende timeropptak. Håper det blir fikset etterhvert...
    Du vil jo fortsatt få de svenske gratiskanalene (og de norske) om du beholder rikstv-boksen og kjøper deg parabol med en skikkelig tuner. Du har vel TV med mer enn en HDMI-inngang? Les mer om diverse anbefalte parabol-tunere i satellittseksjonen!

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harbart
    Du vil jo fortsatt få de svenske gratiskanalene (og de norske) om du beholder rikstv-boksen og kjøper deg parabol med en skikkelig tuner. Du har vel TV med mer enn en HDMI-inngang? Les mer om diverse anbefalte parabol-tunere i satellittseksjonen!
    Det er nok ganske uinteressant å ha flere bokser og fjernkontroller. Det er mange nok fra før

Jeg hadde parabol før og kuttet ut TV3 (og resten av Viasat) da det ikke lenger gikk å få begge deler på samme boks.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vantage 7100TS (Terrestrial, Satellite) er en glimrende satelitt og bakkenett-tuner som selvsagt også tar de svenske digitale bakkenett-sendingene, hvis du har signaler til det. Med rett software tar den også CD og Viasat. Alt i en og samme box! Nix mer bokser og fjernkontroller!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lgrons
    Hadde byttet til Canal Digital parabol hadde jeg ikke hatt så vanskelig kjerring, nekter plent tallerken på veggen.
    På tide å bytte ut kjerringa

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som irriterer meg med RiksTV er muligheten til HTPC.
    Før riksTV hadde jeg analog kabeltv og Windows Meida Center. Genialt, syns jeg. Jeg regnet med at siden jeg var "sent ute" med RiksTV ville en løsning være på plass, og på Rikstv.no står følgene:
    "RiksTV ser på muligheten til å støtte mediesenter-pc.

Støtte for utstyr som Media Center PC krever innsats fra oss og flere av våre teknologipartnere. Vi jobber med å få til en løsning, men kan ikke si noe om timeplanen enda.

Straks vi har mer informasjon om dette vil vi publisere det på vår hjemmeside. Vi ser på dette som en spennende mulighet både for oss og for våre kunder."
    Og det har det har det stått i evigheter no. Jeg vurderer og kutte ut hele RiksTV, vertfall til dette er i orden.

Det finnes løsninger utenom Windows Meida Center, men det er ikke det jeg ønsker.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal Digital boksene klarer også å motta det Svenske bakkenettet. Siden du har dekning fra det Svenske bakkenettet så skulle du fortsatt kunne se de Svenske kanalene gratis selv om du evt. bytter til Canal Digital.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harbart
    Vantage 7100TS (Terrestrial, Satellite) er en glimrende satelitt og bakkenett-tuner som selvsagt også tar de svenske digitale bakkenett-sendingene, hvis du har signaler til det. Med rett software tar den også CD og Viasat. Alt i en og samme box! Nix mer bokser og fjernkontroller!
    Men den er vel neppe godkjent av CD ? Og hva med EPG, vil det virke ? Det virket aldri på min gamle Topfield 5000.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Canal Digital boksene klarer også å motta det Svenske bakkenettet. Siden du har dekning fra det Svenske bakkenettet så skulle du fortsatt kunne se de Svenske kanalene gratis selv om du evt. bytter til Canal Digital.
    Men CDs bokser er vel pairet til kortene ? Så på hytta og i kinorommet må man ha et eget kort ? Med Riks-TV kan alle kort flyttes fritt mellom alle ens egne mottagere.

Jeg har i dag 3 kort og 5 mottagere. Å strekke parabolkabel til 4 bokser er også en ganske stor utfordring, det som ligger der idag virker bare med kabel-TV eller digitalt bakkenett siden flere av uttakene er koblet i serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Det som irriterer meg med RiksTV er muligheten til HTPC.
    Før riksTV hadde jeg analog kabeltv og Windows Meida Center. Genialt, syns jeg. Jeg regnet med at siden jeg var "sent ute" med RiksTV ville en løsning være på plass, og på Rikstv.no står følgene:
    Kjeft på Microsoft, det er de som ikke har levert, H.264-støtten ble trukket etter at betaen var ferdig:cry:

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av al-burak
    Kjeft på Microsoft, det er de som ikke har levert, H.264-støtten ble trukket etter at betaen var ferdig:cry:
    Det er sant, men ettersom jeg har forstått finnes en beta versjon som skal kunne gå ann å få til å fungere. Jeg har ikke prøvd, men veter på at noen skal prøve

Uansett tror jeg at Microsoft kommer med en løsning lenge før RiksTV får ut fingeren så jeg er mest pist på Riks TV

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Det er sant, men ettersom jeg har forstått finnes en beta versjon som skal kunne gå ann å få til å fungere. Jeg har ikke prøvd, men veter på at noen skal prøve

Uansett tror jeg at Microsoft kommer med en løsning lenge før RiksTV får ut fingeren så jeg er mest pist på Riks TV
    Det finnes ingen beta, den er avsluttet. Og RiksTV _kan_ ikke lage noen løsning for Mediasenter før det foreligger en H264-driver.
    Det er MS vi venter på nå...

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av al-burak
    Det finnes ingen beta, den er avsluttet. Og RiksTV _kan_ ikke lage noen løsning for Mediasenter før det foreligger en H264-driver.
    Det er MS vi venter på nå...
    Lest litt rundt om kring og har forstått det slik at det finnes en beta som er modifisert slik at tidsbegrensningen er fjernet og som fungerer...

RiksTV kan ikke gjøre noe med det før MS gjør noe.. Men RiksTV vil med _LITEN_ sansynlighet gjøre noe når MS har ordnet det...

Og RiksTV _KAN_ gjøre noe med andre mediacenter løsninger som f.eks Mediaportal som har H264-driver støtte. Men her må også folk lyge for å få parret kort og få en løsning som er opp og går. Så det er fortsatt RiksTV vi venter på, mener jeg.. Og jeg tror vi må vente _LENGE_

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Er MediaCenter eneste løsning ?

Manglende støtte for H264 i MediaCenter er en showstopper. Men : Trenger du Windows Media Center? - IDG.no
    Hauppage har bra kort, og Pinnacle har sin TV Center løsning som virker bra med Pinnacle 73e nano USB stick - jeg ser bare på NRK kanalene og har ikke forsket på kortleserfunksjonen som er nødvendig for å se de krypterte riksTV kanalene.
    Det har andre gjort i dette forumet: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...e-kanaler.html

Så med litt innsats (og investering) går det nok med kortleser også. Men da begynner det å bli mer hackinginteressen som spiller inn enn det å skulle se på TV på PC'en. Men det å se på evt ta opp NRK gratiskanaler på PC via DVB-T mottager er like frem, om enn ikke helt Media Center.

Hvis NRK holder, som til "hyttebruk": En enkel Grundig eller Sagem boks koster 1500 kr (eller mindre på tilbud) pluss en passende TV eller PC skjerm som har HDCP støtte og HDMI inngang (BenQ 22" etc fra 1600 kr oppover), mens en Pinnacle USB Nano stick med all PC software (til en Core2Duo sprek PC) og H264 kodek inkludert koster 525 kr på Komplett og er alt man da trenger. Og det kan sikkert kjøpes enda billigere løsninger, men disse prisene er jo overkommelige. Hvis det enkle er ok og PC'en ny nok blir det ikke mye billigere, egentlig.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geh
    Manglende støtte for H264 i MediaCenter er en showstopper. Men : Trenger du Windows Media Center? - IDG.no
    Hauppage har bra kort, og Pinnacle har sin TV Center løsning som virker bra med Pinnacle 73e nano USB stick - jeg ser bare på NRK kanalene og har ikke forsket på kortleserfunksjonen som er nødvendig for å se de krypterte riksTV kanalene.
    Det har andre gjort i dette forumet: http://avforum.no/forum/digitalt-bak...e-kanaler.html

Så med litt innsats (og investering) går det nok med kortleser også. Men da begynner det å bli mer hackinginteressen som spiller inn enn det å skulle se på TV på PC'en. Men det å se på evt ta opp NRK gratiskanaler på PC via DVB-T mottager er like frem, om enn ikke helt Media Center.

Hvis NRK holder, som til "hyttebruk": En enkel Grundig eller Sagem boks koster 1500 kr (eller mindre på tilbud) pluss en passende TV eller PC skjerm som har HDCP støtte og HDMI inngang (BenQ 22" etc fra 1600 kr oppover), mens en Pinnacle USB Nano stick med all PC software (til en Core2Duo sprek PC) og H264 kodek inkludert koster 525 kr på Komplett og er alt man da trenger. Og det kan sikkert kjøpes enda billigere løsninger, men disse prisene er jo overkommelige. Hvis det enkle er ok og PC'en ny nok blir det ikke mye billigere, egentlig.
    Ja jeg trenger Windows Media Center for av de programmene jeg har prøvd er dette eneste Media Center som er stabilt nok til at jeg trygt kan dra på ferie i 3 uker og jeg vet at alle program jeg skulle ønske, blir tatt opp, selv om det skulle oppstå en kræsj, om maskina restarter, om man f.eks ikke er logget inn, eller anna tull skulle skje.

Det er mange bra løsninger på MC og mange har mange og bedre funksjoner enn WMC men problemet mitt er at de mangler fordelen med å være fulstendig integrert i Operativsystemet.

Og jeg ser aldri på NRK så for meg er det kun de krypterte kanalene som er intresant.

Jeg håper vi snart også kan hacke WMC slik vi kan se RiksTV her også. og ikke bare alternative MC som f.eks MediaPortal.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men CDs bokser er vel pairet til kortene ? Så på hytta og i kinorommet må man ha et eget kort ? Med Riks-TV kan alle kort flyttes fritt mellom alle ens egne mottagere.
    Det samme gjelder for Canal Digital. Det skal være mulig å flytte kort mellom egne mottagere.

Jeg har i dag 3 kort og 5 mottagere. Å strekke parabolkabel til 4 bokser er også en ganske stor utfordring, det som ligger der idag virker bare med kabel-TV eller digitalt bakkenett siden flere av uttakene er koblet i serie.
    Det er litt mer vrient å koble opp satellittbokser i serie siden CD mottagerene ikke støtter SatCR LNB. Hadde de støttet SatCR så hadde det gått helt fint å koble minst 4 mottagere i serie.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det relativt mye OT synes jeg
    Prøver å pense det inn på RiksTVsporet igjen jeg. Kom over disse artiklene i dag.
    NTV vil ikke ha konkurranse i bakkenettet - VG Nett om Lyd og bilde
    Krever omkamp om bakkenettet - VG Nett om Lyd og bilde

Det er vel klart at ting ikke er helt på stell hos RiksTV/NTV, men de skal på død og liv ha konsesjon ...

Skal kanskje ikke rope så høyt siden jeg har RiksTV selv, men jeg ser såpass lite TV at jeg greier meg fint med pakken derfra, men ser klart at de som har andre behov neppe er fornøyd.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •