Riks TV - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83

Tråd: Riks TV

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har to Grundig dekodere, og har ingen av problemene du nevner.

Har tilgang til både en Grundig og en Samsung (som jeg aldri har prøvd) på jobb, kan prøve å sammenligne de to etterpå for å se om den ene er mer følsom på signal enn den andre. Om jeg finner ut av menyene til Samsungen da ...
    Hehe, ja den er ikke veldig intuitiv. Hvor god signalstyrke har du?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare innrømme at jeg har ikke fått bilde ut av Samsungen enda. Intuitiv er den iallefall ikke ...

Måtte spørre etter manual til den, men ingen som visste hvor den var, så det kan ta en tid dette.

Har 76% signalstyrke på Grundig-boksen for øyeblikket.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hehe, ja den er ikke veldig intuitiv. Hvor god signalstyrke har du?
    40% er nok litt lavt. prøv å juster antenne litt i retningen og se om du får sterkere signal.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke liv i Samsung-boksen.
    Enten er jeg komplett idiot (ikke umulig ) eller så er burken kaputt.

Så da ble det ikke noe sammenligning, men troen på Samsung-dekodere har iallefall ikke blitt styrket
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    40% er nok litt lavt. prøv å juster antenne litt i retningen og se om du får sterkere signal.
    Ja, jeg tenkte nok det. Men kan de problemene jeg opplever knyttes til signalstyrken eller er boksen generelt treg?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tenkte nok det. Men kan de problemene jeg opplever knyttes til signalstyrken eller er boksen generelt treg?
    boksen er generelt treg, men bildeproblemet er nok relatert til signalstyrken.
    Kanskje tven din er godkjent for rikstv, da kan du sette kortet i en cam og rett i tven uten bruk av samsungen.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    boksen er generelt treg, men bildeproblemet er nok relatert til signalstyrken.
    Kanskje tven din er godkjent for rikstv, da kan du sette kortet i en cam og rett i tven uten bruk av samsungen.
    Ja, jeg venter på en ny TV som har CAM-plass, så da forsvinner Samsung-boksen fra stua. Kona får imidlertid overta den til TV-kroken sin

Og så skal jeg klatre opp å justere litt på antenna.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt den antenna som sto på veggen fra før, fra den gang vi hadde vanlig analoge TV-signaler.
    Da har du nok ei VHF antenne.
    Denne er ubrukelig på RiksTV bakke nettet.
    Du skal ha en UHF antenne.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, det var vel egentlig det jeg fryktet, for vi har (bak noen grantrær) fri sikt til områdets hovedsender, så vi bør egentlig ha gode forhold. Får vel skaffe en ny antagelig. Takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Komlo]Har nett skaffa meg RiksTV no. Det ser jo ut til å vera ein gedigen tabbe!

I tillegg har eg problem med signalet. Styrken ligg på maks 32%. Tidl. eigar av huset har hatt samme antenna og kablar i huset utan problem, så det kan ikkje vera den.QUOTE]

Svigermor gjorde det samme, og fikk også problemer med signalet. Hun ringte RiksTV, og det viste seg at RiksTV har avtale med lokale antenne-montører, som går over anlegget for en fast pris på 500 kroner.
    Og det lønte seg, fordi de kom og skiftet alt, kabler, antenner og koblingsbokser, og prisen var fremdeles 500 kr.
    Og signalet ble veldig bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=al-burak]
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har nett skaffa meg RiksTV no. Det ser jo ut til å vera ein gedigen tabbe!

I tillegg har eg problem med signalet. Styrken ligg på maks 32%. Tidl. eigar av huset har hatt samme antenna og kablar i huset utan problem, så det kan ikkje vera den.QUOTE]

Svigermor gjorde det samme, og fikk også problemer med signalet. Hun ringte RiksTV, og det viste seg at RiksTV har avtale med lokale antenne-montører, som går over anlegget for en fast pris på 500 kroner.
    Og det lønte seg, fordi de kom og skiftet alt, kabler, antenner og koblingsbokser, og prisen var fremdeles 500 kr.
    Og signalet ble veldig bra!
    Takk for tipset! Skal ringa dei og høyra i dag. Har 2 koplingar på ledninga, kan jo vera dette svekkar signalet og...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo

Takk for tipset! Skal ringa dei og høyra i dag. Har 2 koplingar på ledninga, kan jo vera dette svekkar signalet og...
    Ditto, dette skal testes. Takk for tipset al-burak

EDIT. Forresten har jeg jo forsåvidt også funnet en potensiell feilkilde til usynkront bilde/lyd. Jeg kunne selvsagt gått inn på FAQ til RiksTV og sett etter før jeg spurte her...ops:

Sitat Opprinnelig postet av RiksTV
    Dersom lyd og bilde ikke er synkronisert kan det være at du ikke har riktig programvare. Sjekk mottakerens bruksanvisning for hvordan du oppdaterer.
    Det kan også være feil på utspilling fra kringkaster. Eller i noen tilfeller kan det være nødvendig å resette mottakeren (trekke ut kontakten og sette strømmen på igjen).
    Trekke ut kontakten er jo en løsning men det er jo fryktelig irriterende å måtte krype bak benken to ganger pr. kveld.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd filmtjenesten til RiksTV?

Er det i såfall verd de ekstra kronene i måneden?

RiksTV - Filmtjeneste

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en meget god tjeneste som du kan se ubegrenset på film i måneden. Blir oppdatert med nye 25 filmer hver måned. Hvis du har Grundig 8860 pvr mottaker og et sc2 kort så er det bare å kjøre på. Koster 150 spenn i måneden.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto, dette skal testes. Takk for tipset al-burak

EDIT. Forresten har jeg jo forsåvidt også funnet en potensiell feilkilde til usynkront bilde/lyd. Jeg kunne selvsagt gått inn på FAQ til RiksTV og sett etter før jeg spurte her...ops:

Trekke ut kontakten er jo en løsning men det er jo fryktelig irriterende å måtte krype bak benken to ganger pr. kveld.

Kan også snu scartkabel hvis det benyttes eller kjøre fab.innstiling så slipper du å krype bak hele tiden
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Kan også snu scartkabel hvis det benyttes eller kjøre fab.innstiling så slipper du å krype bak hele tiden
    Scart? Er det noen som bruker det lenger? Man bruker da HDMI selvsagt

Men problemet løste seg da den nye TVen kom i hus, den har slot for CAM og nå fungerer alt strålende.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe de fleste har vel det nå til dags ;D

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en meget god tjeneste som du kan se ubegrenset på film i måneden. Blir oppdatert med nye 25 filmer hver måned. Hvis du har Grundig 8860 pvr mottaker og et sc2 kort så er det bare å kjøre på. Koster 150 spenn i måneden.
    Men hvordan er filmutvalget?

Er det bare gammelt drit, eller noe som går ann og se på også?!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RiksTV - Filmer i Alltid Underholdning

Litt variert. Både gamle og nye. Linken over er et gammelt utdrag av de filmene som har vært tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Så alle filmene lastes ned og lagres lokalt? Det var jo for så vidt en grei måte å gjøre det på.

Skavvise... Hvis vi antar 100 filmer med gjennomsnittlig spilletid på 100 minutter og bitrate på 2 Megabit/s, så blir ikke det mer enn sånn ca. 150GB. Jeg vet ikke hvor stor plass Grundig PVRen har, men dette er vel faktisk en ganske levelig datamengde (og sannsynligvis er vel bitraten enda litt lavere, så faktisk forbruk ligger kanskje under 100GB)

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •