Riks TV - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 83

Tråd: Riks TV

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Barnekanaler er billig i innkjøp og det finnes faktisk noen av oss som har barn. Det er 3, ikke 4 barnekanaler i rikspakken. En er for alle, en er for barn under 3 år og den siste er for større barn/ungdom. Sport er det nok av, tv2, viasat 4 og zebra sender jo sport så det holder.

Får du ikke nok sport så tilbyr riks-tv hele 9 rene sportskanaler som betal-tv (TV2 sport 1-5, premierleage 1-3 og canal+ fotball) + eurosport og den er "gratis".

Om det var opp til meg så hadde vi droppet alt av sportskanaler, animalplanet, the voice osv. Men Riks-TV skal ha ett tilbud til alle, ikke bare de som liker sport osv.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg venter på at CD skal ta over for BKK låner jeg en Grundig mottaker fra RiksTV.

Det er jo HD-kanaler på den, men den gir jo bare 576i ut?! Det er da ikke HD, selv om bildet er ganske bra.

Noen som kjenner til dette?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enten har du en knapp på fjernkontrollen eller på boksen som er merket "DISPL". Trykk denne så forandrer oppløsningen seg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain
    Mens jeg venter på at CD skal ta over for BKK låner jeg en Grundig mottaker fra RiksTV.

Det er jo HD-kanaler på den, men den gir jo bare 576i ut?! Det er da ikke HD, selv om bildet er ganske bra.

Alle RiksTV-godkjente dekodere støtter HD, så jeg ville sjekket innstillingene (eller kablingen - du bruker hdmi-kabel, ikke sant?).

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny kanal tilgjengelig i rikspakken... TV2 Bliss

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av McBain

HD kanalene på RiksTV er NRK1 HD(720p),TV2 HD(720p), TVNorge HD(1080i) og TV2 PL1 HD (720p).

Alle de andre kanalene sendes i 576i.

Disp knappen kan benyttes til å velge mellon diverse HDMI output format. På scart er det alltid 576i.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har problemer med TV2 sport og tippeligakampene som sendes via RiksTV. Det har skjedd minimum to ganger at noen av kampene ikke har vært tilgjengelig ved kampstart men sendingen har først startet 10 minutter etter kampstart. Sist søndag var dette på TV2 sport 3,4 og 5. Er det andre som har samme erfaring?

RiksTV innrømmer ikke problemet og jeg har sagt opp abonnementet. Jeg vil ikke anbefale andre å abonnere på TV2 sport med RiksTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jadaniel
    Jeg har problemer med TV2 sport og tippeligakampene som sendes via RiksTV. Det har skjedd minimum to ganger at noen av kampene ikke har vært tilgjengelig ved kampstart men sendingen har først startet 10 minutter etter kampstart. Sist søndag var dette på TV2 sport 3,4 og 5. Er det andre som har samme erfaring?

RiksTV innrømmer ikke problemet og jeg har sagt opp abonnementet. Jeg vil ikke anbefale andre å abonnere på TV2 sport med RiksTV.
    Dette er ikke sant. Hadde du snakket med hvem som helst på kundesenteret til RiksTV, så kunne de informert deg om at RiksTV bruker en såkalt "timeshare" funksjon på disse kanalene, rett og slett pågrunn av at kapasiten i det digitale bakkenettet har blitt benyttet til det fulle og dette er måten å kompensere det opp på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bekkevold
    Dette er ikke sant. Hadde du snakket med hvem som helst på kundesenteret til RiksTV, så kunne de informert deg om at RiksTV bruker en såkalt "timeshare" funksjon på disse kanalene, rett og slett pågrunn av at kapasiten i det digitale bakkenettet har blitt benyttet til det fulle og dette er måten å kompensere det opp på.
    Problemet mitt var at jeg ikke fikk sett starten på den kampen jeg er interresert i. Hvis de ikke kan sende starten av kampen pga "timeshare" bør de opplyse om det. For meg er det å gå glipp av de første ti minuttene av en kamp det samme som å ikke få med de første minuttene av en film.

Jeg bruker kun mail når jeg kontakter kundeservice hos rikstv, da de gir opplysninger i telefonen som ikke stemmer. For eksempel ringte jeg og hørte om jeg skulle betale kr 330,- pr mnd og fikk positivt svar etter at de hadde sjekket kundeforholdet mitt. Når fakturaen kommer stemmer ikke dette. Når jeg kontakter de, oppgir de at jeg må betale kr 535,- fram til utgått avtaletid. Den avtalen jeg gikk inn på, viser seg da å være kostbar og Rikstv driter i eksisterende kunder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jadaniel

Sitat Opprinnelig postet av Bekkevold

"Timeshare" var jamen et fint navn på problemet jadaniel beskriver, nemlig at kapasiteten i det digitale bakkenettet er sprengt. Hvile programmer blir de neste til å sendes i "timeshare".

Personlig er jeg ikke sportsinteressert, men dette høres fryktelig irriterende ut.

Hadde jeg mistet de første 10 min av et program jeg hadde vært interessert i, så ville jeg blitt svært misfornøyd og irritert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe mer sikkert om når det kommer en skikkelig oppdatering til Grundig 8860 pvr? Er så lei av å vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polkadott
    Noen som vet noe mer sikkert om når det kommer en skikkelig oppdatering til Grundig 8860 pvr? Er så lei av å vente.

Sorry, men da må du vente lenge. Det kommer ikke noen ny oppdatering før de har fått den til å virke, dvs at den er "bugfree" og virker som den skal. Og pr idag har de ikke klart det. Grundigs teknikere og ingeniører jobber intenst med dette (og har gjort det i flere år) så du kan jo tenke selv hvor lenge du må vente .....

Deck (som har KASTET sin Grundig 8860 og sagt opp abo. på Rikspakken.

Ser på TV (bare NRK kanalene) med min KRP-500A og har ingen planer om å skaffe meg noen ny digital boks.

Har gått så inderlig lei av løgnene til Grundig og Riks-TV.)

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har testet den nye filmtjenesten som er lansert?

Er det verdt kr 150 ekstra i måneden?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nett skaffa meg RiksTV no. Det ser jo ut til å vera ein gedigen tabbe!

I tillegg har eg problem med signalet. Styrken ligg på maks 32%. Tidl. eigar av huset har hatt samme antenna og kablar i huset utan problem, så det kan ikkje vera den. I tllegg skal huset ligga i eit område med svært god dekning. Likavel er signalet så dårleg at lyd og bilde stoppar derom ein bil køyrer forbi eller det snør litt...

Nokon som har peiling på kva det kan vera?

Stod noko om å sjekka kva kanalar næraste antenna sender frå, og stilla ottakaren inn på dei. Dette fann eg ikkje ut korleis eg gjer (samsung tuner)...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å få noen til å snu på antennen mens du sjekker signalstyrke?
    Kan og være at en eller flere koblinger har blitt svekket over tid.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Har nett skaffa meg RiksTV no. Det ser jo ut til å vera ein gedigen tabbe!

I tillegg har eg problem med signalet. Styrken ligg på maks 32%. Tidl. eigar av huset har hatt samme antenna og kablar i huset utan problem, så det kan ikkje vera den. I tllegg skal huset ligga i eit område med svært god dekning. Likavel er signalet så dårleg at lyd og bilde stoppar derom ein bil køyrer forbi eller det snør litt...

Nokon som har peiling på kva det kan vera?

Stod noko om å sjekka kva kanalar næraste antenna sender frå, og stilla ottakaren inn på dei. Dette fann eg ikkje ut korleis eg gjer (samsung tuner)...
    Har du slikt galvanisk skille på antenne kabelen (for kabel tv?) hvis ja - ta det bort.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen skille på kabelen. Skal sjekka koplingar ogantenna ein gong til i dag. Antenna står som den alltid har gjort der...

Kan det vera så enkelt som at ein skøyt som er på kabelen er dårleg isolert, eller liknande?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riks tv er så dårligt der jeg bur nå, at det skal byttes ut ganske snart. Hvis det regner eller snør, så faller det ut hos meg. Men det er da Tv2 kanalene som faller ut.

Mener å huske at hvis du har gjort alt rett, byttet til antenne som riks tv anbefaler og følgt alle andre tips som riks tv anbefaler. Så kan du få kansellert avtale med riks tv, siden du mest sannsynlig må bruke parabol. Sjekk opp på tiks tv sine sider, for å være sikker.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har også konvertert fra cAnal Digital til RiksTV. Jeg har brukt den antenna som sto på veggen fra før, fra den gang vi hadde vanlig analoge TV-signaler. Det er selvsagt mulig antenna ikke er bra nok og skulle kanskje vært justert inn litt. Etter noen dager bruk er det to ting som irriterer:

1) Lyd og bildet går ut av synk. Dette skjer stadig vekk og eneste løsning er å ta strømmen på dekoderen (av type standard enkel Samsung-dekoder). Det som skjer er at bildet plutselig finner på å hakke litt og når bildet kommer tilbake i normal gjenge er lyd og bildet 1-2-3 sekunder ute av synk.

2) Treg navigering. Å skifte kanal tar lang tid i forhold til parabol. Når man velger i kanallista tar det et par sekunder før det skjer noe på skjermen, så blir bildet svart, så kommer det tilbake, blafrer litt før det endelig stabiliserer seg. Hele prosessen tar 4-5 sekunder. Ikke mye i kosmisk sammenheng men ganske irriterende når man sitter å zapper.

Jeg har ikke galvanisk skille eller noe sånt, kabellengden er 10-15 meter. Signalstyrken ligger på 40 %.

Men er de momentene jeg nevnte typisk utslag av dårlig signal, eller er selve systemet tregt og ustabilt?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to Grundig dekodere, og har ingen av problemene du nevner.

Har tilgang til både en Grundig og en Samsung (som jeg aldri har prøvd) på jobb, kan prøve å sammenligne de to etterpå for å se om den ene er mer følsom på signal enn den andre. Om jeg finner ut av menyene til Samsungen da ...

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •